Kérdések érkeztek

2016.01.03. 12:16

krishna-on-his-bird-carrier-garuda-saves-his-devotees-from-the-ocean-of-nescience.jpg"Szia!
Én szívesen olvasnék a tanácsadói rendszerről. Kik a tanácsadók? Hogyan lehet velük kapcsolatba lépni? Illetve arról, hogy miért szokták általában elhagyni a Krisna-tudatot akár avatott tagok is."

  1. A Tanácsadói rendszerről itt tudsz olvasni:

http://kozosseg.krisna.hu/a-tanacsadoi-rendszer-alkalmazasa-orszagos-szinten/

Sajnos többet nem tudok segíteni, hisz én se veszek benne részt már évek óta, aminek több oka is van.

  1. Rögtön az elején azzal kellene kezdeni, hogy mit értünk a Krisna-tudatnak, és mit jelent annak elhagyása. A leggyakoribb meghatározása egy hívőnek, hogy Krisnát tartja az Istenség Legfelsőbb Személyiségének. Ez szinte mindenkinél megmarad, de általában, mivel ez egy belső, nem látható dolog, a külsőségek viszont számunkra is feltűnő, ezért ez alapján ítélünk.

Persze ez valóban egy komoly kérdés, ami engem is már régóta nagyon foglalkoztat, személyesen is mentem személyek után. A legtöbbet egy masszív közösség (társadalom) tud segíteni, erről itt a blogon is írtam több részben:

http://bhaktijogi.blog.hu/2010/10/18/hogyan_lehetnenk_tobben_1_resz

http://bhaktijogi.blog.hu/2010/10/25/hogyan_lehetnenk_tobben_2_resz

http://bhaktijogi.blog.hu/2010/11/02/hogyan_lehetnenk_tobben_3_resz

http://bhaktijogi.blog.hu/2010/11/12/hogyan_lehetnenk_tobben_4_resz

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr578229126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pflaume 2016.01.08. 06:03:20

Mit értünk a Krisna-tudat elhagyásán? Olyasmire gondoltam, hogy a lelki avatás elvileg egy komoly szintre utal. Ehhez képest hányan vannak, akik aztán ebben az életükben végig kitartanak életvitelük, lelki tanítómesterük mellett? Mondjuk nézzük csak 25 év távlatában! Átolvastam a különböző szintekre vonatkozó leírásokat, például azt, hogy jelen pillanatban ki kaphat avatást, és az futott át a tudatomon, hogy bizonyos élethelyzetek automatikusan kizárják annak lehetőségét, hogy az illető erre a komoly szintre eljusson. Például a gyermekeit egyedül nevelő nő, aki mondjuk a megélhetését biztosító állását is kockáztatja, ha manapság felvállalja világnézetét, elkötelezettségét, vagy mivel gyermekei iránt felelősséget érez, kénytelen húsételeket készíteni nekik. De mellesleg ő maga betartja a szabályokat, és törekvéseivel meglehetősen stabil szintet ér el.
Ehhez képest szerintem számos olyan eset van, hogy valaki intenzív odaadást tanúsított, megkapta az avatást, felemelte, elismerte a közösség, majd szépen eltávolodott a Krisna-tudattól, vagy netán el is hagyta azt.

vgd 2016.01.08. 10:18:32

Ahogy én értem az avatás egy állomás és nem a végső cél. Látványos, hangzatos, de az igazi odaadás a szívben van és ott kell fenntartani. Isten nem hülye (bocsánat), tudja mi a helyzetünk és tudja, hogy mit miért döntöttünk, teszünk és aszerint jár el.
süti beállítások módosítása