Beszéljünk nyíltan

2010.08.01. 04:56

Mióta a bhakták között mozgok mindig felbukkant valami hamis infó rólam. Ez néha pozitív, néha negatív irányban volt a valóságtól. Mivel érzékeny személy vagyok ez sokszor nagyon fájt, de elfogadtam, hogy ez természetes egy közösségében különösen, ha valaki véleményével, szavaival és tetteivel eléggé elől van.Sivarama Maharaja + vgd

Na, én ilyen voltam és vagyok, így betudtam mint mellékhatás, amit majd az idő és a tettek kiigazítanak. Ez igaz, de úgy gondolom, hogy a tettek kategóriájába tartozik az is, hogy az ember nyíltan kommunikál a róla keringő infókról.

Szóval most itt az alkalom, hogy megkérdezz bármit tőlem/rólam. Írhatsz a kommentekhez, vagy levélben, névvel, vagy név nélkül.

Néhány téma ízelítőnek:
- voltak e „kedvencek”, kivételezett bhakták
- miért volt nagy kocsim
- próbáltam e rábeszélni valakit válásra, vagy házasságra

De inkább tőletek várom a kérdéseket.

Fontos dolog: az igazat fogom írni, de semmi olyat, ami sértő, vagy rombolná bárkinek is a hitét a folyamatban, személyekben, vagy a Mozgalomban.

Hol érdemes élni?

2010.07.31. 04:00

Minden normális emberben felvetődik, hogy hol a legjobb.

Sok féle szempontot vehetünk figyelembe, de lelki oldaláról itt olvashatunk:


„A Mathuráként ismert szent hely lelkileg magasabb rendű, mint Vaikuntha, a transzcendentális világ, mert az Úr Mathurában jelent meg. Mathurához képest Vrindávana transzcendentális erdeje magasabb rendű, Krisna rásá-lílá kedvtelései miatt. Vrindávana erdejénél magasabb rendű a Govardhana-hegy, mert Srí Krisna isteni kezével fölemelte, s mert különféle szeretői kedvteléseinek helyszíne. Mindenekfölött azonban a legkiválóbb Rádhá-kunda a legfelsőbbrendű, mert a Gokula Ura, Srí Krisna iránti prema ambrózia-nektárjával van teli. Hol van hát az az intelligens személy, aki vonakodik szolgálni a Govardhana-hegy lábainál fekvő isteni Rádhá-kundát?Radha-kunda

A sástrában az áll, hogy a gyümölcsöző tetteket végzők minden típusa közül azt, aki fejlett az élet magasabb rendű értékeiről szóló tudásban, a Legfelsőbb Úr, Hari a kegyében részesíti. Sok, a tudásban előrehaladott személy [jñání] közül az, aki tudása által gyakorlatilag felszabadult, elfogadja az odaadó szolgálatot. Ő magasabb rendű a többieknél. Azonban az, aki valóban elérte a premát, a Krisna iránti tiszta szeretetet, még nála is magasabb rendű helyzetben van. A gopík magasabb szinten állnak minden fejlett bhaktánál, mert örökre, teljes mértékben Srí Krisnára, a transzcendentális tehénpásztorfiúra bízták magukat. A gopík közül Srímatí Rádhárání a legkedvesebb Krisnának. Srímatí Rádhárání tava (kunda) olyan mélységesen kedves az Úr Krisna számára, mint Maga Rádhá, a legszeretettebb gopí. Ki az hát, aki ne lakna Rádhá-kundánál, és eksztatikus lelki érzésekkel [aprákrita-bháva] túláradó lelki testben ki ne végezne szerető szolgálatot az Isteni párnak, Srí Srí Rádhá-Govindának, akik naponta bemutatják astakálíya-lílájukat, örök, nyolcszoros, mindennapi kedvtelésüket? Azok, akik a Rádhá-kunda partján végzik odaadó szolgálatukat, valójában az univerzum legszerencsésebb emberei.

A számtalan kedvelt élvezet és Vrajabhumi minden szeretetre méltó leánya közül Srímati Rádhárání minden bizonnyal Krisna szeretetének legdrágább kincse, s az Õ isteni tava (kunda) a nagy szentek leírása szerint minden szempontból hasonlóan kedves Krisnának. Kétségtelen, hogy Rádhá-kundát még a kiváló bhakták is nagyon ritkán érik el, ezért közönséges bhaktáknak még nehezebb elérniük. Ha az ember csupán egyszer is megfürdik abban a szent vízben, Krisna iránti szeretete teljes mértékben feléled.”

Upadesamrita (A tanítások nektárja) 9-10-11. vers

Tudom, hogy ez nagyon magas szint és szinte elérhetetlen, de a cél még mindig ez.

Így ha teheted, te is élj egy szenthelyen, vagy annak a közelében.

Sokszor gond, hogy mit tanítsunk a gyerekeknek, ebben segíthet a következő pár vers Syama mataji „tollából”:

Kiszámológyerekek

Egy –
A Govardhan-hegy.
Kettő –
Villám, sötét felhő.
Három –
Várom avatárom.
Négy –
Tulaszi-levél.
Öt –
A Panca-tattva jön.
Hat –
Hány goszvámi van?
Hét –
Mondd a bölcsek nevét!
Nyolc –
A fő gopikat sorold!
Kilenc –
A kapuja minek?
Tíz –
Tiszta lelki íz!
Ha nem tiszta, dzsapázz még,
S préma lesz az ajándék!

***

Mondóka

Hej, Gokula, Gokula,
Bárcsak elmehetnék oda!
Nincs szárnyam, se szekerem,
A gopik urát keresem.

Hej, Vradzsadhám, Vradzsadhám,
A páva milyen madár?
Néha repül, néha fut,
Meglátod, ha odajutsz!

Hej, Vrindávan, Vrindávan,
Hadd járja földed lábam,
Nyújtogatom nyakamat,
A pávák tánca elragad.

Vrindávani szivárvány

Vrindávanban esik az eső,
Áznak az erdők, a kertek, a mezők,
Vrindávanban kisüt a nap,
Szivárvány nő, ének fakad.

***

Putana

Krisna szobájába besettenkedett,
Dajkaként foglalt mellette helyet,
Méreggel itatta édes tej helyett,
Sorsa így gyorsan elvégeztetett.
Krisna és a boci

Mama, nézd, hogy fut a boci,
Elkaptam a farkát, hoci!
Jaj, jaj, most meg húz a porban,
Mama, gyere, ments meg gyorsan!

***

A vajasbödön

Hé, kisfiú, mit csináltál?
Vajasbödönömbe másztál!
Lehullt rólad pávatollad,
S vajtermésünk letaroltad!

Kicsi praclid vajtól ragad,
Jobban viselhetnéd magad,
Nehéz munka a köpülés,
Oda a vaj, ó, én szegény!

Most látom csak, hol a joghurt?
Az edényből mind kiborult!
Hogy láttad meg a sötétben?
Én ezt semmiképp sem értem!

Megmondalak a mamádnak,
És szigorú jó atyádnak,
A szobában sír a baba,
Megcsipkedted, ne is tagadd!

Hiába súroltam padlót,
Lepisilted, te gazfickó!
Rosszaságod ki nem állom,
Göndör hajad megcibálom!

Jól van, ne félj, nem úgy értem,
De ha vaj kell, inkább kérjed,
Ne zokogj már, itt egy mangó,
Ne légy olyan, mint egy rabló!

Lótusz arcod oly illatos,
Könnyed rajta végigcsorog,
Visszatűzöm pávatollad,
Láthatlak majd azért holnap?

Mert kisfiú, olyan szép vagy,
Szebben ragyogsz, mint egy csillag,
Életre kelek, ha nézlek,
Pedig túl csintalan vagy, érted?!

***

Jelentéktelen dolgok

2010.07.29. 04:36

Bruce Barton„Néha, amikor belegondolok, hogy jelentéktelen dolgok milyen súlyos következményekkel járhatnak, elfog a kísértés, hogy kijelentsem: jelentéktelen dolgok nincsenek."

 Bruce Barton

Levelet kaptam

2010.07.28. 04:42

Egy érdekes e-mailt kaptam pár napja, gondoltam megosztom veletek.

Alatta olvasható a válaszom.


"Tisztelt Vijaya Gauranga Das!

Egy kérdésem lenne, és mivel nem ismerek hirtelenjében olyan embert aki a Krisna tudatú hívőkhöz tartozna, a blogján keresztül önhöz fordulnék.

......... Ferenc vagyok, és "fiatal zenészkollégáimmal" az idei Hegyalja fesztiválon volt szerencsénk megtapasztalni a Visnu koncertjeit (meg természetesen Mantrán is ott ólálkodtunk).visnu2010

Ezen a hétfőn egy átlagos jammelés közben ráénekeltem a Hare Krisna mantrát a zenei alapra, és egyhangúan megállapítottuk, hogy bizony ez nagyon tetszetősre sikeredett, és, hogy szeretnénk ezt élőben is játszani majd koncertjeinken a jövőben. Viszont felmerült bennünk egy kis aggodalom, és ezzel kapcsolatban lenne a kérdés:
Ugyebár egyikőnk sem Krisna tudatú hívő (mondjuk speciel én nagyon érdeklődöm az ön vallása egyes pontjai iránt), és mennyire "sértő", hogy ha egy nem vallásos ember adja elő a mantrát egy koncert keretein belül? Sértő-e vagy sem egyáltalán?

Bízom a gyors válaszában!
További szép napot!
Gouranga!

........... Ferenc"


Kedves Ferenc!

Köszönöm a leveled és a bizalmadat, hogy hozzám fordultál.

Természetesen nem probléma, sőt nagyszerű dolog, ha valaki énekli az Úr Szent Neveit, és ennek az egyik leghatásosabb módja a Hare Krisna Mahamantra.

Ahogy láttad a Visnutól, vagy a Mantrától, lehet ezt bármilyen hangszerelésben tenni.

Egy-két jó tanács:
- Ügyeljetek rá, hogy ne legyen nevetséges a produkció, mert az valóban adhat okot a sértegetésre.
- Fontos, hogy legyen egyetértés a zenekaron belül. Furcsa, ha valaki hátul fintorog.
- Ha az aktuális közönségnek mégse tetszik, akkor érdemes rövidre venni.

Ha bármi további kérdésed van, írj bátran!

Nagyon megtisztelnél, ha küldenél kép-, vagy hangfelvételt a dalról.

üdv, Vijaya Gauranga das

Hova vágyunk – lecke

2010.07.27. 05:09


Rég raktam fel leckét, amit én tartok. Most itt van egy, kb. 2,5 évvel ez előttről. 

Kicsit lassan indul be, de aztán sziporkázok… :)

Természetesen sok megszívlelendő dolog is megbújik a sorok között. Hallgasd meg bátran.

Innen tudod letölteni.


„Kedves Dhruva király! Sem ősatyáid, sem más nem jutott el mindeddig egy ilyen transzcendentális bolygóra. A Visnulokaként ismert bolygó, ahol Maga az Úr Visnu lakik, a legmagasabb rendű mindegyik közül, s az univerzum minden más bolygójának lakói imádják. Gyere hát velünk, s élj ott örökké!”


Srimad Bhagavatam 4. ének 12 fejezet 26. vers

Meghalni

2010.07.26. 04:37

Érdekes, hogy milyen sok féle kifejezés van magyarul a test elhagyására.

Kicsit talán vicces, kicsi nem.

A tűzoltó elég gyorsan,
Az aratóért jön a kaszás,
A házmester beadja a kulcsot,
A molnárt felőrli az élete,
A szabónak elszakad élete fonala,
A pék megeszi kenyere javát,
A kertész a paradicsomba kerül,
A postásnak megnyílik a mennyország kapuja,
Az órásnak üt az utolso órája,
A kalauz eléri a végállomást,
A prímásnak elszakad a húrja,
A matróz az örök nyugalom tengerére hajózik,
A pénztáros elszámol az élettel,
A búvár örök álomba merül,
A trombitásból kifogy a szusz,
A koldus jobblétre szenderűl,
A dijbirkozót maga alá gyűri a halál,
A bérlő örökös otthonra lel,
A boldogtalan megboldogul,
A léghajósnak elszáll a lelke,
A vegeteriánus fűbe harap,
A virágárus alulról szagolja az ibolyát,
A lovász elpatkol,
A papnak harangoznak,
A vadásznak lőttek,
A színésznek legördül a függöny,
A muzsikusnak elhúzzák az utolsó nótáját,
A szabót kinyírják,
A kis embereket elteszik láb alól,
A meteorológusnak befellegzett.

Milyen változatos is a magyar nyelv

süti beállítások módosítása