Levelet kaptam

2010.07.28. 04:42

Egy érdekes e-mailt kaptam pár napja, gondoltam megosztom veletek.

Alatta olvasható a válaszom.


"Tisztelt Vijaya Gauranga Das!

Egy kérdésem lenne, és mivel nem ismerek hirtelenjében olyan embert aki a Krisna tudatú hívőkhöz tartozna, a blogján keresztül önhöz fordulnék.

......... Ferenc vagyok, és "fiatal zenészkollégáimmal" az idei Hegyalja fesztiválon volt szerencsénk megtapasztalni a Visnu koncertjeit (meg természetesen Mantrán is ott ólálkodtunk).visnu2010

Ezen a hétfőn egy átlagos jammelés közben ráénekeltem a Hare Krisna mantrát a zenei alapra, és egyhangúan megállapítottuk, hogy bizony ez nagyon tetszetősre sikeredett, és, hogy szeretnénk ezt élőben is játszani majd koncertjeinken a jövőben. Viszont felmerült bennünk egy kis aggodalom, és ezzel kapcsolatban lenne a kérdés:
Ugyebár egyikőnk sem Krisna tudatú hívő (mondjuk speciel én nagyon érdeklődöm az ön vallása egyes pontjai iránt), és mennyire "sértő", hogy ha egy nem vallásos ember adja elő a mantrát egy koncert keretein belül? Sértő-e vagy sem egyáltalán?

Bízom a gyors válaszában!
További szép napot!
Gouranga!

........... Ferenc"


Kedves Ferenc!

Köszönöm a leveled és a bizalmadat, hogy hozzám fordultál.

Természetesen nem probléma, sőt nagyszerű dolog, ha valaki énekli az Úr Szent Neveit, és ennek az egyik leghatásosabb módja a Hare Krisna Mahamantra.

Ahogy láttad a Visnutól, vagy a Mantrától, lehet ezt bármilyen hangszerelésben tenni.

Egy-két jó tanács:
- Ügyeljetek rá, hogy ne legyen nevetséges a produkció, mert az valóban adhat okot a sértegetésre.
- Fontos, hogy legyen egyetértés a zenekaron belül. Furcsa, ha valaki hátul fintorog.
- Ha az aktuális közönségnek mégse tetszik, akkor érdemes rövidre venni.

Ha bármi további kérdésed van, írj bátran!

Nagyon megtisztelnél, ha küldenél kép-, vagy hangfelvételt a dalról.

üdv, Vijaya Gauranga das

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr825142311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Apacs 2010.07.28. 12:49:22

Wow...nem gondoltam volna, hogy kikerül a levelem :) (annyi kérésem lehetne, hogy ha az "aláírásból" kitöröltük a vezetéknevemet akkor a levelem elején is valósuljon már meg ez az eljárás?)

govinda 2010.07.28. 13:04:30

Ez nagyon komoly lesz, egyre többen éneklik:D ez csak jóó lehet...

Ismeretlen_117989 2010.07.28. 20:51:24

Bocsánat, javítottam. De ha jól látom nem bánod, hogy kiraktam a levélváltásunkat. Szerintem sokaknak tanulságos.

Apacs 2010.07.28. 22:15:55

Nem bánom egyáltalán, a javítást meg köszöntem :)

Zoli - Nilakantha · http://www.nilakantha.hu 2010.07.29. 19:45:40

Nah, sztem is nagyon jó, hogy már mások is be "merik" vállani akár koncerten is a maha mantrát. Legfelsőnnbek hála, hogy a világ jófelé is változik... :-)
süti beállítások módosítása