Beszéljünk nyíltan

2010.08.01. 04:56

Mióta a bhakták között mozgok mindig felbukkant valami hamis infó rólam. Ez néha pozitív, néha negatív irányban volt a valóságtól. Mivel érzékeny személy vagyok ez sokszor nagyon fájt, de elfogadtam, hogy ez természetes egy közösségében különösen, ha valaki véleményével, szavaival és tetteivel eléggé elől van.Sivarama Maharaja + vgd

Na, én ilyen voltam és vagyok, így betudtam mint mellékhatás, amit majd az idő és a tettek kiigazítanak. Ez igaz, de úgy gondolom, hogy a tettek kategóriájába tartozik az is, hogy az ember nyíltan kommunikál a róla keringő infókról.

Szóval most itt az alkalom, hogy megkérdezz bármit tőlem/rólam. Írhatsz a kommentekhez, vagy levélben, névvel, vagy név nélkül.

Néhány téma ízelítőnek:
- voltak e „kedvencek”, kivételezett bhakták
- miért volt nagy kocsim
- próbáltam e rábeszélni valakit válásra, vagy házasságra

De inkább tőletek várom a kérdéseket.

Fontos dolog: az igazat fogom írni, de semmi olyat, ami sértő, vagy rombolná bárkinek is a hitét a folyamatban, személyekben, vagy a Mozgalomban.

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr535142317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbonc 2010.08.01. 10:17:02

Haribol Nemrégen hallottam rólad pár olyan infót,amin megdöbbentem és nagyon zavart/bántott,hogy nem tudhatom,hogy mi történt pontosan. Azt hallottam,hogy összehívtak egy gyűlést,amin felsorolták a bűneidet....hogy loptál,saját hasznodra csináltál dolgokat....állítólag hosszú volt a lista... és ezért kitiltottak a templomból. Nekem ezeket a dolgokat nagyon rossz leírni,de most mégis örülök,hogy itt megtehetem,mert talán tisztábban fogok látni a témával kapcsolatban. (Azért érdekel,hogy mi történt,mert nekem nagyon fontos ez az oldal,és fontos a Mantra zenekar is.Csak ezért érdekel és nem azért,amiért pl.a sok ember olvassa a Blikket.Szenzációért.) Gouranga!

Ismeretlen_117989 2010.08.01. 11:14:00

Na, ilyesmikre gondoltam. Nem loptam, nincs hosszú lista, nem vagyok kitíltva. Nem megfelelő információt adtam át, nem megfelelő időben, nem megfelelő személynek, ezért nem lehetek most vezető. Ennyi az igazság, se több, se kevesebb.

norbonc 2010.08.01. 12:30:28

Ezt most nagyon jó volt olvasni. Arról szabad többet tudni,hogy miért nem te vagy már a templom vezetője? Amúgy mélységesen elszomorít,hogy már a Vaisnava közösségen belül is jelen van a rosszindulat,irigység.Persze,tudom,hogy a Vaisnavák is emberek és ők is itt élnek a Kali Yugában...de hát azért mégis...azt hiszem...még mindíg naív vagyok:(

fehérfény 2010.08.01. 18:59:01

Hare Krisna! Még soha nem kommenteltem ide, de régóta olvasom eme blogot. Most én is megragadnám a lehetőséget... Igaz, hogy ha egy Krisna-hívő úgy dönt, hogy házasodni szeretne, a leendő feleséget nem választhatja maga, hanem a tanítómestere mondja meg, kivel kösse össze életét? Egyre többször hallok erről a "templomból kitiltás" témáról. Mivel lehet ezt elérni, hisz mindenhol azt olvastam eddig, hogy mindenki annyit "vállal be" a lelki életből amit egyéni képességei és lehetőségei megengednek. Akkor milyen súlyos vétséget kell elkövetni? Tényleg elköltözik a BHF, mit lehet jelen pillanatban tudni erről? Láttam itt egy tervet, de a valóságban nem láttam nyomát mikor 1-2 hónapja arra jártam. Köszönöm fehérfény

Autechre 2010.08.02. 00:21:20

Hari Bol! Jómagam is először írok ide, de már fél éve rendszeresen olvasom a blogodat. NAgyon szomorú, hogy ilyen pletykák terjengenek, most komolyan megilyedtem. Én még csak ismerkedek a Krisna tudattal, de meglepődtem ezen, hogy ilyen pletykák vannak Nálatok is. Ez mennyire általános? :-S Kösz Dani

Ismeretlen_117989 2010.08.02. 07:45:30

Köszönöm a kérdéseket. Jöhet még. Nem itt fogom a kommentek közt megválaszolni mindet, hanem sorban egy-egy bejegyzésben.

amala das · http://bhaktijoga.freeblog.hu 2010.08.02. 18:39:29

Hare Krisna! Kérlek fogadd tiszteletteljes hódolatom! Minden dicsőséget Gurumaharjanak! Én egerben ismerten meg a Krisna Tudatot és jó pár évet töltöttem ott mielőtt Budapestre költöztem. Nagyon furcsáltam ezekete a dolgokat mikor a templom prezidenti irodád felé jártam: --Miért volt párnán a papucsod? -és még gyakran virág is volt rajta- (Egerben Caitanya prabu volt a közösség vezetője, és ő ezt sosem várta volna el és nem is hagyta volna senkinek sem hogy megtegye. Mi a tiszteletünket nem párnával és virággal fejeztük ki hanem azzal hogy hűen követtük az ő utasításait) --Akik egykoron virágot s párnát adtak, később elfordultak tőled, pedig te ugyan az vagy aki akkor voltál. Ez miért történt? szolgád: amala das

gaobr 2010.08.02. 23:26:06

"Mondhat bárki bármit Rólad, Nekem mindig ugyanaz maradsz, Aki segített, ha bajba jutottam, Aki nem ítélt, csak a kezét nyújtja..." Vijaya Barátom, nekem őszintén szólva nem sok balátásom van a templomon belüli dolgokba. Ez így is van rendjén és szerencsére sem a bhaktáktól, sem Tőled nem hallottam rosszat senkiről. A bhakták társaságában csodálatra méltónak tartottam azt a nyitottságot és elfogadást, amit máshol eddig nem tapasztalhattam. A békét, odaadást, tiszteletet, csendet, és még sorolhatnám sokáig. Mostanában sajnos nem ez az első alkalom, hogy olyasmit látok-hallok, amit a buta kis szemszögemből sehogyan sem tudok beilleszteni ebbe a képbe, sem abba a szemléletbe, amit Prabhupada könyveiben olvastam. Ez engem komolyan elszomorít de nem fogom elveszíteni a bizalmamat ezzel a világgal, amit általatok-általad-a Mantrán keresztül megismertem. Úgy gondolom, épp azáltal, hogy nem a templomon keresztül ismerjük egymást elsősorban, sokkal inkább láthatlak külső szemmel, érdekek és pletykák nélkül, ahogy a közvetlen környezetedben lévők nem. Azt látom, hogy általad "kívülről" is nagyon sokan jó szívvel gondolnak a bhaktákra, nyitottak és elfogadóbbak lesznek a kultúrátok iránt és ettől többet nem tudom, hogy lehet-e tenni. Azt gondolom, hogy ez áldás. Köszönöm azokat a dolgokat, amikről Tőled hallottam, Krisna és Prabhupada hírét, a könyveket, zenéket, életem első japa-láncát. Szerintem ezek a fontos dolgok, az összes többi csak jön-megy, csak sajnos sokan szeretnek belekapaszkodni az ilyesmibe. Sajnálom.

vermilion 2010.08.03. 09:59:51

Én meg napok óta csak azon pufogok, hogy egyáltalán szükség volt egy ilyen bejegyzésre. Én aztán nem vagyok egy tekintélytisztelő valaki... de olyan ember tényleg nagyon kevés van, akinek a szemében mindig ott csillog a jóság. Egyebekben csatlakozom az előttem szólóhoz =) és még annyit tennék hozzá, hogy Hősök tere...

amala das · http://bhaktijoga.freeblog.hu 2010.08.04. 06:56:44

Hare Krisna! Nem kaptam választ a kérdésemre, mindenki más igen. Úgy látszik a "Beszéljünk nyíltan" cím csak úgy oda van írva, de a fórum még sem nyílt.

Ismeretlen_117989 2010.08.04. 08:18:12

Kedves Amala! Fogok válaszolni a kérdésedre, de ahogy írtam érkezési sorrendben. A tied az után futott be, hogy megírtam a bejegyzést. Elég sok dolgom/szolgálatom van, kis türelmet kérek.

mrjd 2010.08.04. 15:58:15

Haribol VGpr, Szeretnem megkerdezni, hogy a vezetesben eltoltott idoszakod alatt volt e olyan idoszak amikor visszabbvettel a szadanadbol (japa, olvasas, lecke)? Az is erdekelne: kb hany szazalekban voltal jelen a mangalakon az elmult mondjuk 10 evben? Es arra is kivancsi lennek (ha lehet bovebben fejtsd ki) hogy szerinted milyen tulajdonsagokkal kell rendelkeznie egy szemelynek, aki a bhaktakat vezeti a lelki eletben (mint utmutato-siksat ado) a Krisnahoz vezeto uton; illetve mi kepesiti erre az embert. Meg valami.. Te tenyleg ugy gondolod, hogy minden dontesedben (megha teves volt is) az adott szituacioban resztvevo szemelyek iranti segitokeszseg es joszandek vezerelt? koszonom, sz Muni Amala, te mindenhol kivered a biztositekot :) igazi Karate Kid

Ismeretlen_117989 2010.08.04. 17:47:06

Így legalább lehet izgulni, hogy mikor lesz az én kérdésem:) Szeretnék mindegyikre szép korrekt pontos választ adni. Aztán azt se szeretném, hogy csak ez legyen a blogon, mert nem mindenkit ez érdekel. Bár meglepődnétek, hogy hányszorosa a nézettsége ennek a bejegyzésnek egy Bhagavatam idézethez képest... :)

Ismeretlen_9254 2010.08.04. 21:55:20

Haribol! Kérdeznék én is. Kitiltással kapcsolatban. Olvastam a választ is, az előző kitiltásos kérdésre. Arra lennék kíváncsi, hogy volt-e egyáltalán arról szó, hogy nem kitiltás, hanem pl.: kötelező szolgálat kell vállalni az "elkövetőnek" pl.: tudok olyat, hogy Ausztriában ha jól emlékszem több éven keresztül mosogatott egy sannyasi, aki leesett. És aki ismer storykat volt, akit ti is Egerbe küldtetek ilyen "rehabilitációra" Szerintem mosogatni való és takarítani való sok központba van és jobban hangzik szolgálatot adni, mint az összeset megvonni. szolgád Ricsi

Ismeretlen_24757 2010.08.04. 22:34:21

Én is kérdeznék, kedves mesterem, drága barátom: Engem az érdekelne, ami munit is, hogy mennyire gyakorlod a vaisnava hagyományok szerinti reggeli korán kelést, meg jappa stb. Valamint az, hogy mi a véleményed arról, ha valaki egy lelki vezetőnek van beállítva és elhanyagolja ezeket. Aztán az is érdekelne, hogy mi a fenéért maradsz ott a közelébe ennek az egész őrületnek ami most zajlik az egyházban és miért nem kezdesz valami saját misszióba. hiszen sokan tudjuk, hogy mire vagy képes? Aztán az a kérdésem még, hogy mit gondolsz arról amilyen irányba éppen most halad az egyház. Erről a "lelki" tanácsadói rendszerről. Meg még lenne néhány még durvább kérdésem is, de egyenlőre ennyi elég... :)

Ismeretlen_164867 2010.08.05. 15:17:01

Hare Krisna! Nemrégiben összeírtam pár kérdést. Volt, amelyikre kaptam teljes választ, volt, amelyikre részben, és volt, amelyikre egyáltalán nem. Örültem, mikor megláttam ezt a bejegyzést, mert akkor bátorkodnék feltenni néhányat közülük: - Centralizáció… Tudom, költséghatékonyság, de Prabhupada konkrétan kijelentette, hogy ha valahova létesítenek egy központot, akkor azt ne szüntessék be… - Az előzővel kapcs. lenne még 1, hogy nemrégiben napvilágra került, pontosabban lefordították Prabhupada egyik levelét (bürokrácia, centralizáció), amit pár bhakta felrakott a blogjára, közösségi oldalakra. Miért volt belőle akkora „hiszti”? - Miért ellenzi az egyház jó pár tagja, leginkább a vezetőségből, hogy B.T.Swami könyveit olvassák a bhakták? Miért szabotálják folyton a Lelki Harcos könyvek terjesztését? Lehet, hogy inkább levélbe kellett volna, csak már picit „unom”, hogy mindenki elsiklik ezek felett… Volt, amire már kaptam választ, de a Te véleményedre, meglátásodra konkrétan kíváncsi vagyok! Előre is köszönöm a válaszokat!

Ismeretlen_164867 2010.08.05. 15:19:00

javítom magam: majdnem mindenki elsiklik...

Ismeretlen_114807 2010.08.05. 18:10:51

Beszéljünk nyíltan. Az a tapasztalatom, hogy idővel mindenkiről kiderülnek a dolgok, hogy kik is ők valójában és sokszor azt látni, hogy akikről korábban gondoltunk valamit, az holnap pont az ellenkezője lesz. Vijaja gauranga prabu olyan voltál a BP templom életében mint egy üstökös, gyorsan felragyogtál, majd szépen elhalványultál, s miközben fénylettél pár embert megégettél mint pl engem is, s persze voltak a "kedvencek", akiket nem, de ez mostanra már nem érdekel, szeretlek Téged a bánásmódok ellenére, de ez a naivságom miatt is lehet és én is érzékeny vagyok. Mindenki azt kapja amit érdemel mondtad nekem egyszer, meg bárhová megyek nem fogok megmenekülni magamtól, mert a hiba az én készülékemben van...most már tudom, hogy ez nem pont így van. Engem is érdekelne a centralizációval kapcsolatos kérdésre a válasz.

Ismeretlen_117989 2010.08.05. 19:21:29

Kedves Anath! Most én is kérdezek: 1. Mivel bántottalak téged? 2. Kik voltak a "kedvencek"? 3. Mi ez az üstökös dolog? 4. Mi az "ellenkező" (ha rám értetted)? Ha már nyílvánosan írtál és kijelentő módban, akkor illendő ezeket tisztázni és a válasz lehetőségét megadni.

emi108 2010.08.06. 21:59:42

Kedves Vijaya Prabhu!! Bár már egy ideje én is részt veszek a Krisna-tudatban,de ennyi harcot,még nem láttam az elmúlt 10 évben,amennyi mostanában történik. Mélységesen elszomorít,hogy képtelenek vagyunk "Családot alkotva"menedéket adni a tökéletlen lelkeknek. Mert ugye mindannyian azok vagyunk,különben miért is lennénk a Föld lakói? Engem is meghúrcoltak olyan bhakták,akiknek alapvetően az emberséggel kapcsolatban súlyos hiányosságaik vannak...és azon az alapon,hogy nagy pénzeket adományoznak az egyháznak,ha nem is direktben,de elrendezik a nekik nem tetsző bhakták sorsát. Mi ez???Ki engedhet meg magának iylen kis isten hangulatot??? Hol van a megbocsájtás,könyörületesség,alázat,szeretet,ami a lényege lenne az egész Krisna tudatnak.Az a baj,hogy különböző családokból,különböző sérülésekkel jöttünk,reménnyekkel teli,menedékre várva...és ha még pofonokat is kapunk,az nem baj,mert a leki életünben a megértést erősítí...de hogy mások,akik engem akarnak a piszkukkal bekenni,amitől ők bűzlenek,azon az alapon,hogy nem vagyok avatott és megtehetik....hol van a lényeg ebben az esetben!!?? At ilyen kis törekvő,pszhiozis alatt álló személyekre,akik a Krisna tudattal burkolóznak ha rájuk koppintanak(csak hogy ne kelljen felelőséget vállalniuk)miért nem foglalkozik a vezetőség jobban?? Ő miattuk romlik a hírünk és hát lehet tudni,hogy a többsége a szervezetnek nem ilyen személyekből áll.És mégis,az ilyen emberek miatt van lejáratva ez a tökéletes tudás.Természetesen Krisna szerencsére ezt nem fogja hagyni és a megfelelő időben a rostán fenn akad,aki nem ide való. Csakhogy az évek telnek...és a bizalmam lankad...és természetesen mivel nem tudok kapcsolódni ezeket a hibákat látva,az emberben ohatatlanúl elindúl a kritika.És ezért tényleg én vagyok akkor a hibás,nekem kell ezt a karmát elvinnem? Azok,akik nem teremtették meg ezt a közeget,(ahol minden hibám ellenére befogadnak és menedéket adnak)ők nem kell vállaljanak ebből a karmából. Ki a felelős,azért a rengeteg lelkes személyért,akik életüket,éveiket adták és ma már nincsenek itt????!!,mert esetleg őket is bekapta egy hasonló befolyásás személy a mozgalmon belül.Bár veled szemben nincs rossz tapasztalatom,de kérlek méltass válaszra,mert aggódom,mennyi lélek megy veszendőbe a "Családi marakodás" árán. Köszönettel

Ismeretlen_117989 2010.08.07. 07:43:13

Kedves emi108! Nagyon szívesen válaszolnék, de egy kicsit konkretizáld a kérdést, ha lehet.

emi108 2010.08.07. 20:28:05

Haribol Kedves Prabhu! Ha nem egészen voltam érthető bocsánat. A kérdőjeles mondatokra szívesen kapnék válszokat.Azok lennének a kérdéseim. Köszönettel

dávid 2010.08.09. 02:49:09

Hari! Egészen újszerűnek, és jó ötletnek tartom ezt a beszéljük meg nyíltan dolgot. Az külön szimpatikus, hogy a magaddal kapcsolatos dolgokat említetted elsőnek, mint lehetséges kérdésforrásokat. A másik, ami szimpatikus, hogy nem akarsz tökéletesnek látszani. Ha igaz, hogy nem vagyunk tökéletesek, és rengeteg hibát követünk el (márpedig feltehetőleg igaz:), akkor nyilván ez alól Te magad sem vagy kivétel, és tetszik, hogy nem is akarod ezt a látszatot kelteni. Én csípem azokat, akik bevállalják, hogy hibáznak, meg tudják bánni, és fenn tudják tartani azt, hogy egy-egy esetben bizony másképp kellett volna. Ahogy Prabhupada is mondta, először emberek legyünk, aztán bhakták...az én kérdésem is erre vonatkozik, nem konkrétan Veled kapcsolatos, de mivel Te is egy bhakta vagy:), magadra is értheted: Prabhupada világossá tette, hogy a megfelelő EMBERI tulajdonságok nélkül esély sincs arra, hogy az ember vaisnava legyen. Valamiért viszont a mindannyiunknál kétségkívül jelen levő emberi hiányosságokkal nem szeretünk foglalkozni. "Á, japázzál még egy kört, az odaadó szolgálat automatikusan megtisztít." Valóban. Az odaadó szolgálat!:) Én azt hiszem, hogy mi egyenlőre inkább próbálgatjuk a szárnyainkat, és közben emberileg gyakran csúnyán leszereplünk, főleg magunk előtt. Mi lehet szerinted annak az oka, hogy ezzel (legalább is ahogyan én látom), nem nagyon törődik senki? Én úgy gondolom, hogy egy szépen kivasalt cadar lehet valóban nagyon védikus és szép, de teszem azt, ahogy néha bánunk egymással, az mindenképpen okot adhat arra, hogy nagyobb hangsúlyt fektessünk ezekre a problémákra, illetve az orvoslásukra.

csillandi · http://csillandi.freeblog.hu 2010.08.13. 21:32:46

Haribol! Nekem egyelőre egy kérdésem lenne. Nagyon lelkesítőnek találtam, hogy annak idején templomvezetőként mindig jöttél mangalára. Viszont miért japáztál olyan ritkán a bhaktákkal? Nagyon ritkán láttunk Guru Puján is. Ha a templomvezető azt szeretné, hogy a bhakták (főleg a bent lakókra gondolok), komolyan vegyék a sadhanát, példát kell mutatnia. A felkeléssel kapcsolatban még Subhala megszületése után is példát mutattál. De a guruvastaka utolsó sora után szinte nem is lehetett látni téged a templomszobában...

notim 2010.08.14. 20:17:06

Haribol! Mindenféle tolakodó szándéktól mentesen tenném fel a kérdésemet nem szeretnék kötekedőnek tűnni. Azt halottam, hogy elvették az autódat, meg pár dolgot még. Kiváncsi vagyok, hogy ez igaz e és ha igen akkor mért tették ezt? Köszönöm a válaszod előre is.

balanuja.das 2010.09.27. 08:22:53

Hare Krisna! Nekem is lenne néhány kérdésem, nem túl bonyolultak, csak igent vagy nemet kell rá válaszolnod:) 1. igaz-e hogy közel 15 éve rendületlenül gyakorlod a Krisna-tudatot, rendszeresen részt veszel a reggeli programokon, jappázod a 16 körödet? 2. igaz-e hogy ez alatt a 15 év alatt számtalan bhaktát támogattál és segítetted az ő fejlődésüket a lelki életben? 3. igaz-e hogy tetted ezt nehéz időkben is, mikor gyereked született, mikor beteg voltál, stb? 4. igaz-e hogy lelki tanítómestered leesése után sem tört meg a lelkesedésed, és folytattad a lelki életet? 5. igaz-e hogy megalapítottad és több mint 10 éve csinálod a mantra zenekart, ami rengeteg embert hozott közelebb a krisna- tudathoz? 6. igaz-e hogy hosszas és kitartó erőfeszítés árán felépítetted a budapesti "nagy" templomot? 7. igaz-e hogy miután mindent "elvettek" tőled, és sokan elfordultak tőled, te tovább folytattad és folytatod mindezt? köszi a válaszokat előre is! sz:Balanuja das
süti beállítások módosítása