Vaisnava etikett 12. rész

2012.11.09. 08:25

Őszentsége Bhakti Caru Swami előadása:

(Itt olvashatod az előző részt)

 

A vaisnava öltözködése vagy úgy öltözködni, mint egy vaisnava

„Sri Caitanya Mahaprabhu így szolt: Első osztályú vaisnava az, akinek jelenléte másokat arra ösztönöz, hogy a szent nevet énekeljék”

(CC. Madya-Lila 6.16.74.)

1. Vaisnava megjelenésünkben nem szabad megalkuvásoknak lenni.. Mi Srila Prabhupada képviselői vagyunk. Arra kell, hogy törekedjünk, hogy első osztályú képviselők legyünk.

2. Szükséges, tudatában legyünk a megjelenés hiteles standardjának, azt fenn kell tartanunk, és prédikálnunk.  A Kaly-korban az eltérések könnyen irányadó mércévé válnak. Erre ébernek kell lennünk.

3. A megfelelő viselet segíti a megfelelő tudatot,, azonosságunkat és felelősségünket Srila Prabhupada és a vaisnavák szolgálatában.

4. A vaisnava megjelenése vonzó és elősegíti a prédálást. Az első benyomás, amely legtöbbször a szemünk által felfogott inger, a leghosszabb ideig tart.

5. Csupán a vaisnava látásával a feltételekhez kötött lélek megtisztul.

Idézetek Srila Prabhupadatól.

„Srila Prabhupada egy vrindavanai lakoshoz megfelelően öltözött. Kanthi-malat viselt (nyakon viselt gyöngyök), és egyszerű gyapot-dhotit, japa-malát (imafüzér), egy öreg chadart, vagy sálat. Arca arany színű volt, feje borotvált, sikhával a hátulján, , homloka fehér vaisnava tilakával díszített. Fehér, hegyes papucsot viselt - Indiában gyakori viselet sadhuk között.  Azonban New Yorkban ki látott vagy álmodott ilyen megjelenésű emberről, mint ez a vaisnava? Könnyen lehet, hogy ő volt az első sannyasi vaisnava aki New Yorkba érkezett megalkuvást nem ismerő kinézetével. Természetesen a New Yorkiak nagy mesterek voltak abban, hogy nem nagy figyelmet szenteltek az újonnan érkezett idegennek.”

(SP Lilamritta, 2. kötet, 7. oldal)

Vaisnava tilak viselése egy muzulmán gyárban (SP Nektár 3, 6. történet)

Volt egyszer egy gyár Indiában, ahol minden munkás hindu volt, s főként vaisnavák. A vaisnavák szabadon öltözködhettek, tilakát viselhettek a munkahelyükön és más kellékeket. Egy idő után a gyár új irányítót kapott, s a tulajdonos muzulmán volt. A vállalkozást átvéve a muzulmán tulajdonos előterjesztette, hogy nem fogja a munkásoknak megengedni, hogy munkán vaisnava tilakát viseljenek. A munkások többsége szót fogadott, s a tulajdonos által bejelentett napon megjelent tilaka nélkül. Egy dolgozó azonban úgy gondolta megkockáztatja s Krisnára bízza (Krisnától teszi függővé).így aztán elment dolgozni nagyon tiszta fehér vaisnava-tialakat viselve. Miután a munkások összesereglettek, az új muzulmán tulajdonos azt mondta: „Ez a bhakta, aki vaisnava tilakát hord (visel) nagyon bátor. Ő viselheti továbbra is a munkán. A többieknek azonban tilos viselni”.

Ilymód Prabhupada bátorította a bhaktákat, hogy nem feltétlenül kell a vaisnava jelöléseket elhagyni. Ahol a helyzet megtiltja, Prabhupada azt mondja, nem kell feltétlen tilakát viselni, de a  bhakta legalább vízzel tegye fel a tilakát testére Visnu neveivel. Ha azonban a kellékek engedélyezettek, a bhakta nem feltétlen kell, hogy mellőzze a vaisnava ruha és gyöngyök viselését.

SDG megjegyzése: Ez a történet a mai gyakorlatból származik. 1966-ban Srila Prabhupada nagyon örült, hogy Rupanuga és Satsvarupa kitartóan viselték a vaisnava tilakat munkahelyükön a New Yorki Jóléti minisztériumban. Bhaktisidhanta Sarasvati Thakura ugyancsak arra vágyott, hogy a felső bíróság bírái vaisnava tilakat viseljenek. Ez annak lenne szimbóluma, hogy a Krisna-tudat eredményesen befolyásolja a világot. Még azokon a helyeken is, ahol a tilaka viselése nem engedélyezett, többféleképpen kellene megpróbálnia, hogy emlékezzen Krisnára -amíg dolgozik. A történet, amelyet Prabhupada mesélt el arról az emberről, aki kitartott a tilaka viselése mellett munkahelyén, ösztönzőleg hatott minden bhaktára, aki olyan munkahelyen dolgozik, amelyet karmik irányítanak. Így vagy úgy bhakták kell, hogy maradjunk

. „A Gaudiya vaisnava sikha másfél hüvelyk (megközelítőleg 4 cm) hosszú - nem nagyobb. A nagyobb sikha más sampradayát jelent. A sikhán csomó kell, hogy legyen.”(SP Lil. V. 93. oldal)"

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr515143186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása