Őszentsége Bhakti Caru Swami előadása:
(Itt tudod elolvasni az előző részt)
Itt úgyszintén meg kell értenünk egy dolgot, hogy minden ISKCON-bhakta vaisnava, mert valamilyen módon a Szent Nevet énekli. Prabhupada megadja nekünk a vaisnava minősítését. Vrindavána minden lakóját vaisnavának kell tekinteni. Miért? Mert valamilyen módon Ők az Úr Szent Neveit éneklik. Mit mondani az ISKCON-bhaktákról? Nagyon tiszteletteljesen kell lennünk minden bhaktával szemben, jól tudván, hogy ők mindannyian vaisnavák.
A legnagyobb akadály lelki életünkben a vaisnava aparada. Valójában ez egy nagyon veszélyes sértés. Nagyon óvatosnak kell lennünk a vaisnava aparaddal.
„Habár néhányan nem követik szigorúan a szabályokat és elöljárókat az odaadó szolgálatról, egészében véve Ők mégis Krisna bhaktái és az Ő nevét éneklik közvetlenül, vagy közvetve.”
Ez egy nagyon fontos utasítás. Valójában az egész vaisnava etikett, illetve a teljes vaisnava kultúra ezen az elven alapszik.
CC. Adi 7.50. Magyarázat „ A vaisnavának béketűrőnek kell lennie, mint a fa és alázatosnak, mint egy fűszál.”
„Mégis a szerzője ennek az utasításnak, Caitanya Mahaprabhu , nem tolerálta Jagai és Madhai viselkedését. Amikor ők fizikailag bántalmazták (zaklatták) Nityananda Prabhut, Ő azon nyomban mérges lett és meg akarta őket ölni (gyilkolni). Mindaddig nagyon elnézőnek és alázatosnak kell lennünk, amíg saját magunkról van szó, ha azonban a lelki tanítómester vagy más vaisnava gyalázásáról van szó, tűzként kelljen, hogy fellobbanjon bennünk a méreg. A vaisnava gyalázását nem szabad tolerálnunk s azonnal a három megoldás valamelyikét kell választanuk, ha valaki gyalázza a vaisnavát, magasabb érvekkel és okfejtéssel meg kell állítani. Ha valaki nem kellőképpen szakavatott, hogy ezt megtegye, vessen véget az életének a helyszínen, ha mégsem tudja megtenni, távozzon el. Sosem szabad hallgatnunk a vaisnavák gyalázását.”
Habár a vaisnavák nagyon alázatosak és elnézők, ez nem gyengeség. A vaisnavák nem gyengék. A vaisnavák oly kemények, mint a mennykő. Ha kell olyan vérengzővé válunk, mint az oroszlán. Prabhupada gyakran mondaná: A vaisnava oly lágy, mint a rózsaszirom és oly kemény, mint a mennykő. A vaisnava nemcsak lágy, de ha szükséges keménnyé tud válni. Ez azt mutatja, hogy a vaisnavák nem gyengék. A vaisnavák nagyon- nagyon erősek, mind fizikailag, mind lelkileg. Valójában ez lelki erő, amely felruházza őket pszcihikai erővel.
A vaisnavák mindenkivel szemben tisztelettudóak kell, hogy legyenek. A vaisnavának mindenkinek meg kell adnia tiszteletet, ugyanakkor saját magának nem elvárni senkitől. „amanina manadena”
A vaisnava adasa darsi. A vaisnava sosem látja mások hibáit. Természetesen ,mindenkinek vannak jó tulajdonságai és hibái. Ezért azt mondjuk: „sadayana guna mitsanti”. A vaisnava csak az ember jó tulajdonságait (dicsőségét) fogadja el. A hibákat nem. „Adasa darsi” arra utal, aki nem talál másokban hibát. Ő másokban egyszerűen a jó tulajdonságokat látja, magában meg csak a hibákat. Ő nagyon szigorú saját magával szemben, s mindig éberen figyeli sajátmagát, felfedve (leleplezve) minden hibáját.
A vaisnava mindig követi a guru és Krisna parancsát. Bárki, aki Krisnáról szándékozik írni, először a guru és Krisna engedélyét kel megkapnia (megszereznie). Az ember először tiszta bhaktává kell, hogy válljon, utána engedélyt kérhet a lelki tanítómesterétől, s azt az engedélyt Krisna fogja jóváhagyni a szívén belül.
Sanatana Goswami követte Caitanya Mahaprabhu utasításait és megírta a könyvet a vaisnava etikettről. Ez a könyv útmutató, amely irányítja a vaisnavák cselekedeteit. A Hari Bhakti Vilasa a vaisnava etikettről beszél, mint a tiszta bhakta viselkedéséről. Mindenkinek követni kell ezt a mércét. Íme a Hari Bhakti Vilasa hogyan dotrinálja (határozza) meg a visnava etikettet. Annak tisztaságát és néhány vaisnava alapelvet.
„Mivel semmi sem lehet eredményes „sadachar” illetve etikett nélkül, minden cselekedetet megfelelő etikettel kell végrehajtani.„ Megfelelő illemszabályok szerint kell ténykednünk. A szent ember szíve mentes a szennyeződéstől. Ahogy egy szent ember cselekszik, az megfelelő etikett. Ahogy egy szent ember cselekszik az úgy ismeretes, mint sadacara.
„Ha az ember elolvassa a Védák hat ágát megfelelő etikett gyakorlása nélkül, nem fog megtisztulni, ahogyan a madár elrepül (tovarepül) fészkéből, mihelyt kinőnék szárnyai, a Védák épp úgy hagyják el halála pillanatában. „
„Habár valaki megszerezheti az összes tudást a Védákból, de ha nem gyakorolja az etikettet, avagy nem válik vaisnavává, , minden megszerzett tudása elveszik halála pillanatában.”
„A megfelelő etikett növeli a hírnevet, a bőséget (gazdagságot), az élethosszt, és elpusztít minden kedvezőtlen dolgot.”
„Óh király, a megfelelő etikett megadja a dharma, artha és kama eredményét. Ezért a bölcs ember nagyon óvatosan használja a szentírásokban leírt megfelelő etikettet.”
„Ily módon megérthetjük, hogy a vaisnava etikett megtisztítja a szívet és a tudatot.”
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.