A Szent Névről 1. rész

2010.07.05. 05:03

Isten neveinek éneklése a Krisna-tudat és a blog nevét adó Bhakti-jóga lényege.

Persze mindegyik vallásé és az emberi létezésé is, de ezt még nem látja mindenki.

Érdekes módon még nem írtam róla. Főleg azért, mert szégyellem, hogy ennyi év után csak eddig jutottam.
Valahogy nekem ez egy bensőséges téma, hisz közvetlenül az Úrról van szó.

Aztán mégis úgy gondoltam, hogy megosztok néhány dolgot.

Írtam már bőven a Krisna-tudatom kezdetéről. A filozófia szimpatikus és legyőzhetetlen volt, de a Mahamantra éneklése akár hangos formában, akár egyéni meditációnak idegen volt számomra.

Aztán volt szerencsém részt venni egy két csodálatos bhajanon, amit fejlett Vaisnavák ( H. H. Sacinanda Swami, H. H. Suhotra Swami, H. G. Krisnaksetra prabhu) tartottak és megtapasztaltam, amit addig csak elméletben hallottam.

Azaz: a lélek transzcendentális és számára az egyedüli boldogságot a transzcendentális dolgok jelentik, mint például az Úr szent Neve.

hal a partonOlyan sokan keresik a boldogságot, mégse találják. Emlékszem, 1992-ben a BS-ben volt a Hare Krisna Fesztivál és ott egy színdarab Hal úrról (Mr. Fish) szólt, aki a szárazföldön nem tud elégedett lenni. Ilyen a lélek is.

Ezt néha tapasztaljuk, néha nem, de ettől még tény marad. Gyakorlatilag itt bukik el (vagy győz) a személy Krisna-tudata. Annyi kifogás, elfoglaltság, magyarázkodás van, de a lényeg ugyanaz: ha nem kap vizet a halacska, megdöglik.

Minél több, és minél tisztább víz, annál jobb, de a semminél az egy csepp is több. Ha ezt kihagyjuk, akkor végünk van bármit is mondunk, vagy mutatunk magunkról. Szép lassan (vagy gyorsan) befed az anyagi energia.

Végére azért egy jó hír: bármikor újra kezdhető.

Csak legyél őszinte magadhoz és kortyold újra, vagy ugorj fejest bele!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr745142288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vermilion 2010.07.05. 08:43:50

Köszönöm, ez kellett így reggelre! Akkor nagy levegő, nagy korty, mert a fejeshez még gyenge vagyok. Jaj és nem emlékszem, megköszöntem -e a koncertet meg a kanyart a Hősök terén, de akkor most megteszem =)

Brahman 2010.07.05. 16:59:43

Szerintem ezen érzést, hogy nem vagyunk teljesek illetve, hogy vami mindig hiányzik az életünkből ezt kezdettől fogva érezzük. CSak nem tudjuk a választ h mi is az, vagy csak nem akarjuk tudni?????
süti beállítások módosítása