"Soha nem halasztom holnapra, amit holnaputánra is halaszthatok."
Oscar Wilde
Napok óta gondolkodok rajta, hogy feltegyem ide ezt a cikket, (vagy bármelyiket a sokezerből, ami erről a témáról íródott és kb. ugynaz a tartalma) mert egy kicsit furán jön ki egy Krisnás oldalán. Persze pár napja itt volt a saját filozófiai vonala is, de az a tapasztalatom, hogy talán így, egyenesen jobban átjön.
Remélem. Mert azt is észrevettem, hogy sokan elgyalogolnak a valóság mellet: se a Szentírások utasításait, se mások tapasztalatait nem fogadják meg, csak járják a saját (elméjük, karmájuk, kötőerőjük) útját.
Megtehetik, de az eredmény sajnos adott..
Hangulatzenének itt egy Mantra szám, majd a cikk.
"Van-e tuti recept arra, hogy egy férfi belénk szeressen és mellettünk is maradjon? Alighanem nincs, de ha megfelelően állunk hozzá, nagy rá az esély...
Melyik nőt ne foglalkoztatná a kérdés: hogyan tehetne meg mindent azért, hogy a szeretett férfi belé szeressen és hosszú távra őt válassza párjául? Nos, van néhány alapszabály, amit érdemes betartani a cél érdekében.
Fontos az is, hogy ismerjük eléggé a pasit, aki kell nekünk. Legyünk tisztában a tulajdonságaival, elvárásaival.
A legtöbb férfi a nőiesen viselkedő hölgyekért rajong - ezt vehetjük első szabálynak. Az érzékiség, a nőiesség könnyen elcsavarja a pasi fejét: azokat a nőket szeretik, akik valóban Nők.
Tudják, hogyan hozzák ki magukból a maximumot, megmutatják nőies oldalukat, tulajdonságaikat. A hajstílus, a smink és a megjelenés csak az első lépés - fontos, hogy egy nő viselkedése is nőies legyen.
A második szabály: adjuk meg a férfinak a szabadágát. Egy nő - akinek van önbizalma - nem azon "kattog" állandóan, mit csinál a férfi, amikor éppen nincs a közelében. Nem szabad a férfit megfojtani a szeretetünkkel. Kétségeinken és bizonytalanságainkon jobb felülkerekedni, és tért adni a párunknak, ha azt akarjuk, hogy hosszútávon mellettünk maradjon.
Harmadik szabály: nincs vonzóbb egy olyan nőnél, aki becsüli önmagát. A magabiztos nő - aki nem állandóan saját maga és alakja kritizálásával van elfoglalva - tudja, mit akar, mit nem, és a partnere vágyait, céljait is tiszteletben tartja.
Negyedik szabály: kérdezzük a férfi véleményét. A pasiknak tetszik, ha a nő megkérdi a véleményüket, és támaszkodik is arra, bármilyen témáról is van szó. Köszönjük meg a tanácsát és a siker a küszöbön áll.
Ötödik szabály: ne rejtsük véka alá kreativitásunkat, még ha csak a külsőnk apró változtatásairól van is szó. A férfiak hajlamosak azt gondolni, a nő azért változtatott valamin, hogy nekik jobban tetsszen. Ez a legtöbb esetben így is van...
Hatodik szabály: végül, de abszolút nem utolsósorban, mindenképpen legyen meg az egymás iránti bizalom! Nincs szükség rá, hogy minden apró részletet tudjunk a partnerről ahhoz, hogy a bizalom kialakuljon. Tartsuk tiszteletben a másik privát szféráját, érezze a pasi, hogy azért van egy kis függetlensége is.
Ne nyúljunk a telefonjához, e-mail-jeihez, ne nézegessük a Facebook-oldalát.
Mindez talán nehéznek tűnik, de megéri a "befektetés", ha hosszútávon meg akarunk tartani egy pasit."
Maradt egy akusztikus, de hát aki gitáros az tudja, hogy mi az igazi...
Persze nem most történt ilyen először. 93-ban már egyszer eladtam az erősítőmet és a gitáromat és harmóniumot és mridangát hozattam Indiából az árából. Most van mindkettő, de az ok hasonló: kihasználatlanság.
A Mantrának sajnos vége,az OM pedig nem tudott igazán elkezdődni, de ezekről majd írok külön.
Furcsa érzés, mert bírtam ezt a hangszert, és úgy terveztem, hogy megtartom, de be kell vallanom a pénz is jól jött és tényleg csak a helyet foglalta. Ha mégis a sors úgy hozza, hogy megint bárdot kell ragadnom akkor majd megoldjuk valahogy. A Mantrában már egy csomó koncerten és az első két lemezen is túl voltunk, amikor még mindig kölcsön gitárokon játszottam.
Utána se vettem, hanem korábbi lelki tanítómesterem adott nekem hangszereket.
Bizonyos szempontból ez egy fejezet vége. De csak egy fejezeté és nem a könyvé...
Ebben a klipben szerepelt utoljára:
"14.6 A férj szolgálata
Nagyon fontos, hogy a feleség hűségesen, odaadással és őszintén szolgálja a férjét. Ezt a tanácsot kapjuk a Ramayanaból és a Mahabharatból is.
Anasuya tanácsa Sitának
Amikor az Úr Rama és Sita száműzetésben voltak, meglátogatták Atri Muni gyönyörű asrama-ját, és erényes felelségét, Anusuyát. Ekkor Anasuya a következő tanácsot adta Sitának:
nagarastho vanastho va shubho va yadivashubhah
yasam strinam priyo bharta tasam loka mahodayah
A bőség és a jólét világa vár azokra a nőkre, akik számára kedves a férjük, függetlenül attól, hogy városban, vagy erdőben él, jómódú vagy szerencsétlen. Ez az utasítás a sikeres grhastha élet legalapját képezi. A férj tisztelete a feleség tisztelete, a férj élvezete a feleség élvezete.
Draupadi királynő tanácsa Satyabhamanak
Draupadi királynő erényes feleség volt, akinek öt férjet kellett szolgálnia. Ezt figyelembe véve, Draupadi tanácsa Satyabhamanak, az Úr Krisna feleségének nagyon tanulságos. A Pandava hercegeket és feleségüket, Draupadit száműzték királyságukból és az erdőben éltek. Egy nap az Úr Krisna és felesége, Satyabhama meglátogatta őket. Draupadi és Satyabhama régóta nem találkoztak és egy kellemes beszélgetés után Satyabhama megkérdezte: „Draupadi, tudom, hogy uralni tudod férjeidet, akik olyan erősek és szépségesek, mint a fő félistenek, de miért engedelmeskednek neked és miért van, hogy sosem haragszanak meg rád? Kérlek, magyarázd el ezt, hogy én is állandó engedelmességre tudjam bírni Krisnát.”
Draupadi királynő így felelt: „Egy nő örök erénye a férje iránt érzett aggodalma. A férj a feleség istene vagy mestere és menedéke. Valójában nincs más menedéke. Miért bántaná hát meg a férjét akár a legkisebb mértékben is? Akár alszom, akár eszem, akár díszítem magam, sosem cselekszem a férjeim akarata ellenében. Mindig az ő irányításuk alatt állva, sohasem mondok semmi rosszat az anyósomról.”
Satyabhama erre megkérdezte: „Ez minden?”
Draupadi így válaszolt: „Nem, van más is – az, hogy hogyan cselekszem a kiváló férjeimmel kapcsolatban. Például félreteszem a hiúságomat, visszatartom a vágyaimat és a dühömet, és mindig odaadással várom őket és a többi feleségüket. Kontrollálom a féltékenységem és a szívemben szeretettel és a megalázottság érzése nélkül szolgálom a férjeimet. Félek kimondani azt, ami rosszindulatú vagy valótlan, és félek nem megfelelően nézni, ülni vagy menni, vagy úgy nézni rájuk, hogy az megmutassa, mit érzek a szívemben. A szívemre nem hathat semmilyen más férfi, legyen ember, félisten, Gandharva, fiatal, felékszerezett, gazdag vagy szépséges. Sosem fürdök, eszem vagy alszom, amíg a férjeim és a szolgáim nem tették. Amikor a férjeim hazatérnek a földekről, erdőből vagy városokból, azonnal megyek, és a tiszteletemet ajánlom nekik azzal, hogy vízzel és ülőhellyel kínálom őket. Mindig szolgálom a férjeimet, és sosem vágyom arra, hogy távol legyek tőlük. Amikor a férjeim elmennek otthonról, hogy meglátogassák rokonaikat, nem díszítem magam virágokkal, és nem illatosítom magam, és lemondásokat végzek. Amit a férjeim nem isznak, esznek, vagy élveznek, azt én sem. Mindig a férjeim javát akarom, mindig felékszerezem magam és követem az utasításaikat. Éjjel-nappal a legkisebb tétlenség nélkül mindig elvégzem azokat a kötelességeket, amiket az anyósom rám bíz, legyen az a rokonokkal, az adományozással, az istenek imádatával, vagy a betegeknek tett felajánlásokkal kapcsolatos. Alázatosan és az elfogadott szabályok szerint állok szerény, igaz és mindig erényes férjeim rendelkezésére, mintha könnyen felizgatható mérges kígyók lennének.”
- Bhismadeva azt mondja a Mahabharatában, hogy a férfiak számára kötelesség sok vallásos áldozat bemutatása. Adományozniuk kell, böjtölniük kell. A nőknek ezek nem kötelességei. Nekik csak a férjüket kell szolgálniuk.
- Még ha nem is bhakta a feleség, vagy ha a férj nem bhakta, a feleség akkor is elérheti a mennyei bolygókat csupán azáltal, hogy erényesen szolgálja a férjét. Képzeljük el, milyen haszon származik akkor, ha a férj és a feleség is bhakták és a feleség engedelmesen, erényesen, alázatosan és édes szavakkal szolgálja a férjét.
- A férje előtt a feleség legyen vidám, tiszta és szépen öltözött. Legyen ügyes a háztartás vezetésében, tudjon mindent rendben és tisztán tartani, és jól gazdálkodjon. A másik oldalon a férj pedig biztosítson mindent, ami szükséges. Ily módon lesz félretett pénz az Úr Krisna és bhaktái szolgálatára.
- Még ha a férj ingerlékeny is és kissé helytelen dolgokat tesz, a feleség legyen megértő, és a legjobb képességei szerint alkalmazkodjon.
- A feleség meríthet inspirációt a Srimad-Bhagavatamban szereplő példaképektől. Devahuti az erdőben szolgálta a férjét, Kardama Munit, megérezve, hogy mire van szüksége a férjének, hogy milyen a hangulata, milyen a tudata, és így erényes feleségként sikeresen elégedetté tette a férjét.
- Srila Prabhupada az egyik magyarázatában azt mondja, hogy egy nő számára az első vallásos elv az, hogy szolgálja a férjét.
- A férjnek és a feleségnek egyaránt követnie kell a gurujuk utasításait és a férjnek olyan szépen kell követnie a lelki tanítómestert, hogy megfelelő Krisna-tudatos atmoszférát tudjon teremteni.
- A feleség ne várja el, hogy a férje olyan legyen, mint az Úr Rama, ha nem követi Sita lábnyomait és fordítva is ugyanez érvényes.
- A férjnek és a feleségnek is meg kell próbálnia követni az ideális grhasták lábnyomait, szolgálniuk kell egymást és boldognak kell lenniük a Krisna-tudatban.
- A feleség akkor is szolgálja a férjét, ha az egy kezdő bhakta.
14.7 Az erényes feleség részesül férje lelki fejlődésében
- A feleség részesül a férje lelki fejlődésében pusztán azáltal, hogy szolgálja őt. Még ha a feleség nem is bhakta, akkor is megkapja mindazt az eredményt, amit a férj, pusztán azáltal, hogy szolgálja őt. Az erényességnek és a férj szolgálatának olyan ereje van, hogy a feleség automatikusan részesül a férje lelki fejlődésében és jámbor eredményeiben. Ezzel kapcsolatban Devahuti példája nagyon tanulságos. Devahuti a nagy király, Svayambhuva Manu gyönyörű és erényes leánya volt. Miután férjhez ment Kardama Munihoz az erdőben maradt vele, mint egy aszkéta és sok nehézséget vállalt. Elvesztette szépségét és testének ragyogását, törékeny lett és sovány, de erényességét és szolgáló attitűdjét látva Kardama Muni szíve meglágyult és megáldotta őt. Devahuti nemcsak a szépségét nyerte vissza, de az Úr Krisna kegyét is megkapta a férjén keresztül. Alig észrevehetően, fokozatosan, de biztosan lelki fejlődést ért el.
- Ha férj megfelelő lelki tudással rendelkezik, és annak ellenére, hogy nagyon figyelmesen és a vallásos elvek szerint képezte a feleségét, a feleség mégis bűnt követ el és nem engedelmeskedik, akkor a férj nem felelős.
- Azt mondják, hogy az erényes feleség és férje ugyanazt a végcélt érik el. Ugyanazt a férjet kapja a következő életében. A példa erre Sutapa és Prisni, Aditi és Kasyapa, Devaki és Vasudeva. Ha a férj áhítatos, és nagyon lelki, akkor egyre magasabbra fog emelkedni, és a feleség pusztán erényessége által követni fogja. Erényességének erejével a feleség megmentheti a férjét, aki bűnös tettekbe merül.
- Meg kell jegyeznünk, hogy a fenti pontok az anyagi és a vallásos szintre alapuló dharma, artha, kama, moksha szinten állnak. Az erényes feleségnek sokkal nagyobb a hatalma, ha az Úr Krisna bhaktája.
- A férfi a cölibátus (brahmacarya) által kap erőt, a nő pedig azáltal, hogy erényes, mert hűséges a férjéhez.
- Amikor egy férfi erényességet, szégyenlősséget és ártatlanságot lát, inspirációt érez, hogy elengedje saját korlátait és viszonzásként tiszteletet ajánljon. Ez erősíti a férfinak azt a természetes hajlamát, hogy védelmező és lovagias legyen. A szégyenlősség a természet ajándéka a gyengébb nemnek. [Srimad Bhagavatam 1.10.16]
A könyv eredeti címe "Grihasta-ashrama kézikönyv", és H.H. Radhanatha Maharaja kérésére állították össze Bombayban a bhakták 2003-ban."
Itt tudod elolvasni az előző részt.