A jövő

2012.11.11. 01:48

 

"Sose várd a jövőtől, miként a bolond várja a folyóparton, hogy a víz lefolyjon egyszer. Mert a folyó, akárcsak az élet, örök, miközben pillanatról pillanatra más és más."
Szokratész

 

"Sose várd a jövőtől, miként a bolond várja a folyóparton, hogy a víz lefolyjon egyszer. Mert a folyó, akárcsak az élet, örök, miközben pillanatról pillanatra más és más."

Szokratész

Szombati pozitív dal

2012.11.10. 01:43

Vaisnava etikett 12. rész

2012.11.09. 08:25

Őszentsége Bhakti Caru Swami előadása:

(Itt olvashatod az előző részt)

 

A vaisnava öltözködése vagy úgy öltözködni, mint egy vaisnava

„Sri Caitanya Mahaprabhu így szolt: Első osztályú vaisnava az, akinek jelenléte másokat arra ösztönöz, hogy a szent nevet énekeljék”

(CC. Madya-Lila 6.16.74.)

1. Vaisnava megjelenésünkben nem szabad megalkuvásoknak lenni.. Mi Srila Prabhupada képviselői vagyunk. Arra kell, hogy törekedjünk, hogy első osztályú képviselők legyünk.

2. Szükséges, tudatában legyünk a megjelenés hiteles standardjának, azt fenn kell tartanunk, és prédikálnunk.  A Kaly-korban az eltérések könnyen irányadó mércévé válnak. Erre ébernek kell lennünk.

3. A megfelelő viselet segíti a megfelelő tudatot,, azonosságunkat és felelősségünket Srila Prabhupada és a vaisnavák szolgálatában.

4. A vaisnava megjelenése vonzó és elősegíti a prédálást. Az első benyomás, amely legtöbbször a szemünk által felfogott inger, a leghosszabb ideig tart.

5. Csupán a vaisnava látásával a feltételekhez kötött lélek megtisztul.

Idézetek Srila Prabhupadatól.

„Srila Prabhupada egy vrindavanai lakoshoz megfelelően öltözött. Kanthi-malat viselt (nyakon viselt gyöngyök), és egyszerű gyapot-dhotit, japa-malát (imafüzér), egy öreg chadart, vagy sálat. Arca arany színű volt, feje borotvált, sikhával a hátulján, , homloka fehér vaisnava tilakával díszített. Fehér, hegyes papucsot viselt - Indiában gyakori viselet sadhuk között.  Azonban New Yorkban ki látott vagy álmodott ilyen megjelenésű emberről, mint ez a vaisnava? Könnyen lehet, hogy ő volt az első sannyasi vaisnava aki New Yorkba érkezett megalkuvást nem ismerő kinézetével. Természetesen a New Yorkiak nagy mesterek voltak abban, hogy nem nagy figyelmet szenteltek az újonnan érkezett idegennek.”

(SP Lilamritta, 2. kötet, 7. oldal)

Vaisnava tilak viselése egy muzulmán gyárban (SP Nektár 3, 6. történet)

Volt egyszer egy gyár Indiában, ahol minden munkás hindu volt, s főként vaisnavák. A vaisnavák szabadon öltözködhettek, tilakát viselhettek a munkahelyükön és más kellékeket. Egy idő után a gyár új irányítót kapott, s a tulajdonos muzulmán volt. A vállalkozást átvéve a muzulmán tulajdonos előterjesztette, hogy nem fogja a munkásoknak megengedni, hogy munkán vaisnava tilakát viseljenek. A munkások többsége szót fogadott, s a tulajdonos által bejelentett napon megjelent tilaka nélkül. Egy dolgozó azonban úgy gondolta megkockáztatja s Krisnára bízza (Krisnától teszi függővé).így aztán elment dolgozni nagyon tiszta fehér vaisnava-tialakat viselve. Miután a munkások összesereglettek, az új muzulmán tulajdonos azt mondta: „Ez a bhakta, aki vaisnava tilakát hord (visel) nagyon bátor. Ő viselheti továbbra is a munkán. A többieknek azonban tilos viselni”.

Ilymód Prabhupada bátorította a bhaktákat, hogy nem feltétlenül kell a vaisnava jelöléseket elhagyni. Ahol a helyzet megtiltja, Prabhupada azt mondja, nem kell feltétlen tilakát viselni, de a  bhakta legalább vízzel tegye fel a tilakát testére Visnu neveivel. Ha azonban a kellékek engedélyezettek, a bhakta nem feltétlen kell, hogy mellőzze a vaisnava ruha és gyöngyök viselését.

SDG megjegyzése: Ez a történet a mai gyakorlatból származik. 1966-ban Srila Prabhupada nagyon örült, hogy Rupanuga és Satsvarupa kitartóan viselték a vaisnava tilakat munkahelyükön a New Yorki Jóléti minisztériumban. Bhaktisidhanta Sarasvati Thakura ugyancsak arra vágyott, hogy a felső bíróság bírái vaisnava tilakat viseljenek. Ez annak lenne szimbóluma, hogy a Krisna-tudat eredményesen befolyásolja a világot. Még azokon a helyeken is, ahol a tilaka viselése nem engedélyezett, többféleképpen kellene megpróbálnia, hogy emlékezzen Krisnára -amíg dolgozik. A történet, amelyet Prabhupada mesélt el arról az emberről, aki kitartott a tilaka viselése mellett munkahelyén, ösztönzőleg hatott minden bhaktára, aki olyan munkahelyen dolgozik, amelyet karmik irányítanak. Így vagy úgy bhakták kell, hogy maradjunk

. „A Gaudiya vaisnava sikha másfél hüvelyk (megközelítőleg 4 cm) hosszú - nem nagyobb. A nagyobb sikha más sampradayát jelent. A sikhán csomó kell, hogy legyen.”(SP Lil. V. 93. oldal)"

Bhajan

2012.11.08. 11:34

Autós műszerfal :)

2012.11.07. 01:56

Autós műszerfal :)

Nézz a fejed fölé!

2012.11.06. 01:24

Komment

2012.11.05. 01:15

A múlt héten kaptam egy kommentet az egy évvel ezelőtt írt „Miért nem megyek Nandafalvára” bejegyzésemhez.

Valamiért egyből a moderálandók között landolt, és elolvasva egy darabig úgy gondoltam, hogy oda is való J.

Aztán gondoltam megosztom veletek némi kommentárral:

„Miért is nem mész Nandafalvára? Komolytalan kérdés... Mert nem vagy vaisnava. Azért, mert vallásos vagy, és nem szabad ember, szabad feleszmélésekkel. Korlátozva vagy a magad építette falakkal, amiket a guruddal "hitelesítesz". Nem hagytátok el a vallási formákat.

Bárhol lehet japázni, és ha vaisnava lennél jól tudnád milyen a helytől független egylényegű létezés szabadsága. Akár egy üzletekkel teli plázában is, ahol már biztosan jártál, Nandafalván pedig nem. Jobb lenne ha nem pontokba szedve magyarázkodnál, hanem őszinte lennél magaddal és másokkal is, mert ez így akadémikus önbecsapás. Ráadásul gyerekes is, mert a felelősséget is másra tolja.

Mellesleg ízlelgesd egy keveset ezt a rafinált címet: "Siksa az ISKCON-on kívül". 
Mi is volt az ISKCON előtt?”

Pontokba szedve, hanem baj J:

- Először: mutatkozz be, ha már ilyen „bátran” nyilvánítod a véleményed rólam.

- Sok minden mondtak már rólam, de azt hogy nem vagyok vaisnava, azt még nem. Nem mintha annak tartanám magam és remélem egy szép nap az leszek, de ilyet karmi, „külsős” nem mond, mert a fogalommal sincs tisztába, bhakták meg ilyet nem állítanak, esetleg egy-egy meg nyilvánulásról, vagy cselekedetről, de személyről soha.

- Szabad ember vagyok, ezért döntök úgy, hogy megyek, vagy nem.

- Nem hitelesítek semmit a gurummal, csak (mint egy gyakorló vaisnavának J) számomra fontos a véleménye, utasítása.

- Persze, bárhol lehet japázni, még plázában is J. Ha figyelmesen elolvastad a bejegyzésemet rájöhettél, hogy nagyon tisztelek minden vaisnavát, és minden Isten-hívő személyt, de nem gondolom, hogy az ember vallása olyan, mint egy pláza.

- Ha neked az logikus, pontokba szedett magyarázat valamire nem jó, hááát…

- Te olvastad a könyvet? Én mint sastrikus háttértanulmányként ajánlottam. Ki volt előbb? Ilyen alapon lehetne körbe-körbe szaladgálni Indiában, hogy melyik a legrégebbi sampradája. Azért, mert a szomszéd gyerek apukája 3 évvel idősebb a tiednél, akkor ő lett az apukád?

Őszintén: a leveled stílusából (minden mondat egy támadás) azt gondolom, hogy ezek az érvek se fognak meghatni, de akkor legfeljebb nem olvasod többet az oldalamat, úgyse jó társulni egy nemvaisnavával J

süti beállítások módosítása