Komment

2012.11.05. 01:15

A múlt héten kaptam egy kommentet az egy évvel ezelőtt írt „Miért nem megyek Nandafalvára” bejegyzésemhez.

Valamiért egyből a moderálandók között landolt, és elolvasva egy darabig úgy gondoltam, hogy oda is való J.

Aztán gondoltam megosztom veletek némi kommentárral:

„Miért is nem mész Nandafalvára? Komolytalan kérdés... Mert nem vagy vaisnava. Azért, mert vallásos vagy, és nem szabad ember, szabad feleszmélésekkel. Korlátozva vagy a magad építette falakkal, amiket a guruddal "hitelesítesz". Nem hagytátok el a vallási formákat.

Bárhol lehet japázni, és ha vaisnava lennél jól tudnád milyen a helytől független egylényegű létezés szabadsága. Akár egy üzletekkel teli plázában is, ahol már biztosan jártál, Nandafalván pedig nem. Jobb lenne ha nem pontokba szedve magyarázkodnál, hanem őszinte lennél magaddal és másokkal is, mert ez így akadémikus önbecsapás. Ráadásul gyerekes is, mert a felelősséget is másra tolja.

Mellesleg ízlelgesd egy keveset ezt a rafinált címet: "Siksa az ISKCON-on kívül". 
Mi is volt az ISKCON előtt?”

Pontokba szedve, hanem baj J:

- Először: mutatkozz be, ha már ilyen „bátran” nyilvánítod a véleményed rólam.

- Sok minden mondtak már rólam, de azt hogy nem vagyok vaisnava, azt még nem. Nem mintha annak tartanám magam és remélem egy szép nap az leszek, de ilyet karmi, „külsős” nem mond, mert a fogalommal sincs tisztába, bhakták meg ilyet nem állítanak, esetleg egy-egy meg nyilvánulásról, vagy cselekedetről, de személyről soha.

- Szabad ember vagyok, ezért döntök úgy, hogy megyek, vagy nem.

- Nem hitelesítek semmit a gurummal, csak (mint egy gyakorló vaisnavának J) számomra fontos a véleménye, utasítása.

- Persze, bárhol lehet japázni, még plázában is J. Ha figyelmesen elolvastad a bejegyzésemet rájöhettél, hogy nagyon tisztelek minden vaisnavát, és minden Isten-hívő személyt, de nem gondolom, hogy az ember vallása olyan, mint egy pláza.

- Ha neked az logikus, pontokba szedett magyarázat valamire nem jó, hááát…

- Te olvastad a könyvet? Én mint sastrikus háttértanulmányként ajánlottam. Ki volt előbb? Ilyen alapon lehetne körbe-körbe szaladgálni Indiában, hogy melyik a legrégebbi sampradája. Azért, mert a szomszéd gyerek apukája 3 évvel idősebb a tiednél, akkor ő lett az apukád?

Őszintén: a leveled stílusából (minden mondat egy támadás) azt gondolom, hogy ezek az érvek se fognak meghatni, de akkor legfeljebb nem olvasod többet az oldalamat, úgyse jó társulni egy nemvaisnavával J

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr305143182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_24757 2012.11.05. 10:20:56

Huhúú, igazi kis gyöngyszem. Bár csodálkozom, hogy kitetted Atyám. Ha akkor és azonnal nem válaszolok, akkor én nem szoktam a későbbiek folyamán előszedni az ilyet... Meg kérdezhetem, hogy mitől döntöttél úgy, hogy most megosztod és válaszolsz mégis. :)

Ismeretlen_117989 2012.11.05. 15:15:50

1 hete jött, akkor nem volt vele kedvem/időm foglalkozni, de aztán úgy gondoltam hogy írok rá valamit. Úgyis kevés az új téma... :) Szerintem tanulságos, hogy hogyan tudunk egymásról gondolkodni.

Dhamesvara dasa 2012.11.05. 16:59:59

Szerintem ez csak egy egyszerű troll volt, nem kell az ilyenekkel sokat foglalkozni, főleg, ha nem is volt normális nick neve. Lehet, hogy ő az aki nem is vaisnava, csak valahol olvasott erről... Remélem ez a komment részéről nem azért született, hogy az Iskcon-t és a Vrindát össze ugrassza. Haribol!

álnév 2012.11.07. 14:49:49

Haribolo Kedves Prabhu! Sajnos ezt már nem bírom szó nélkül. Én ajánlanám neked és sok Isckon bhaktának, hogy igen is menjen Nandafalvára, mert azok a személyek akik ott gyakorolják a lelki életet példamutatóan bánnak a vaisnavákkal sampradajától függetlenül. Sajnos ezt nem mondhatom el az isckon bhatákról Magyarországon, csak azt, hogy én ide meg oda nem megyek mert nem isckon. MI EZ????????????????? Azért azt hozzá kell fűznöm az igazsághoz, hogy ekkora agymosás csak Magyarországon van a mai napig, más ország isckon templomaiban már változik a helyzet szerencsére. És ezt a kommentet is álnéven kényszerülök megírni, mert arról aki kiről kiderül, hogy igen is néha elmegy oda, vagy volt már ott, az a személy onnantól egy másodrangú, kirekesztett idióta. Legalábbis így bánnak vele a nagy elit isckonosok. Szomorú.... igen igen szomorú........ sz. egy iscon templomban élő isckon bhaktta

Ismeretlen_24757 2012.11.09. 13:31:22

Én voltam Nandafalván, ha időm engedi, vagy lenne társaságom hozzá, szívesen lemegyek bármikor. Ezt meg is írtam a blogomba és mindenki tudja is, hogy így van. Még sem vagyok kirekesztve, meg kitiltva, a barátaim a barátaim, és továbbra is ugyan úgy énekeljük együtt a szent nevet. Persze ha valaki fényt kap, és az egyik helyen arról beszél, hogy mi a rossz itt és a másikban mi a jó, akkor ne csodálkozzon, hogy efféle problémája akad. A Véleményem szerint, mind a két helyen vannak nagyszerű emberek akikkel jó társulni, és ugyan így vannak mindenhol balfácánok is, akik nem a szent nevet énekelni járnak egy vaisnava közösségbe, hanem azért, hogy ott élhessék ki azokat a vágyaikat amiket nem tudnak a hétköznapokba. (Követők, hírnév utáni vágy, politizálás stb.) Ezekre az emberekre egyik közösségnek sincs szüksége, de mindenhol máshogy bánnak velük, mindenhol másképp tolerálják ezeket a dolgokat, és ha megy valahová az ember vendégségbe, akkor el kell fogadnia a házi gazda szabályait. Ha nem fogadja el, akkor ne menjen vendégségbe, vagy ne csodálkozzon azon, hogy kellemetlen helyzetbe kerül.

Norbert 2012.11.17. 06:25:06

Kedves Álnéven író barátom! Én is életem Iskcon templomban Magyarországon. Biztos megvan rá az okod, hogy azt írod, amit. Én csupán azért írok neked, mert eléggé megdöbbentett az amit írsz...bár tény, hogy nem írtad, hogy egy magyarországi templomban élsz e avagy esetleg külföldön, tehát ilyen szempontból az előbbi részemről egy feltételezés, de ha így van, akkor érdemes lenne egy kicsit leülnöd és átgondolnod az életed, mert ha ennyire elégedetlen vagy az általad tapasztalt bánásmóddal, akkor miért is tűröd el. Nem kötelező ott laknod. És nem is lehet általánosítani...biztos vannak olyan emberek, akik jól érzik magukat templomiként. (és az is valószínű, hogy az olyan általánosítások, mint a "magyar Iskcon bhakták" számos hívőnek sértő lehet, amellett, hogy valószínűleg nem gondolkozik mindenki egyformán). Szóval valahol mindenki felelős a saját tapasztalataiért vagy élményeiért, és azért meg főleg, amit tudatosan eltűr. A jó szándék és az együttérzés beszél belőlem...szomorúnak találom, hogy a dühödet álnéven kell megnyilvánítanod azokról, akiket te nap mint nap választasz. (Ha esetleg mégis külföldön élnél - ahol szerinted jobb a helyzet -, akkor természetesen tekintsd tárgytalannak a soraimat. Emellett talán elgondolkodtató lehet ez a pár sor mindazoknak, akik hasonló helyzetben vannak) Remélem, hogy sikerül magadban megtalálnod a harmóniát, és azt az utat, amit járva jól érzed majd magad! A legjobbakat kívánva, Németh Norbert ui: Ha már a közösséghez tartozol, gondolom nem bánod, hogy felhívom a figyelmed az Iskcon szó helyes írására. Több verzióban is írtad, de egyik sem pontos. Így jön ki : International Society for Krishna CONsciousness

Virág Árpád 2012.11.29. 15:02:42

Haribol Norbi! Az én megítélésem szerint van egy nagyságrendekkel nagyobb probléma mint Nandafalvi.Egy pár éve kaptam én is mint sok bhakta újságot az iskconirmtől amit összegyűrtem,dühös voltam,hogy ilyen szentségtelenül megtorpedozzák a hitemet,a közösségemet,sőt bhakták kérésére még írtam is,hogy fel vagyok háoorodva.Soha nem tartoztam az eminensek közé a tíltás ellenére gondoltam ennyi csibészség van bennem,hogy megnézzem mit mondanak ezek a ritvik ördögök.Megdöbbentem,hogy itt Prabhupada végrendeletéről,levelekről van szó,tehát az ISKCON törvényeiről és nem egy pár identitás zavaros bhakta spekulációjáról.Ezekkel a levelekkel stb. a hivatalos iskconos oldalakon nem találkoztam.MIÉRT?Itt van pl. a juli 9-es levél amit jó pár év krisnáskodás után ismertem meg,ahol SP kijelőlt ritvikeket,hogy az ő nevében avassanak.Sehol nem kérte SP,hogy amikor ő már nem lesz velünk a rendszert változtassák meg.Megváltoztatták és a guruk átvették az irányítást és saját nevükben avattak ami egy sértés.A sértés több anarthát szül és ezek a guruk leestek,pénzzel meglógtak stb.Ezek tények.A nagyobb probléma az,hogy ezt a mérgezett tejet próbálják eladni 78 óta.Ezért van ennyi probléma a bhakták közösségi ill. személyes életében mert a rendszer nincs bekapcsolva vagy csak koborárammal müködik.Magyarul nem hiteles. Tamala Krsna Maharaja: Az inspiráció úgy jött, hogy kérdéseket tettem fel magamnak, és Krisna válaszolt. Valójában Prabhupada sosem jelölt ki egyetlen gurut sem. 11 ritviket nevezett ki. És őket sosem nevezte ki guruknak. Jómagam, és más GBC tagok, az elmúlt 3 évben a legnagyobb kárt okoztuk ennek a mozgalomnak, mert a ritvik kinevezéseket átváltoztattuk guru kinevezésekké. Tamala Krisna Maharajot a hivatalos álláspont szerint elfogadják mint autoritást.Miért mondott ilyeneket?STB Elovastam a hivatalos ritvik cáfolatokat,sajnos a ködösítésen ill.a személyeskedésen kivül nem találtam mást. Lehet tovább fújni a rózsaszín lufikat de ha túl nagy lesz a nyomás az ember arcán fog szétdurrani és csak egy luficafat marad meg az égő arc,
süti beállítások módosítása