Az OM

2012.02.18. 01:17

 

Sokan kérdezték, és sok féle választ adtam már arra, hogy miért lett OM a zenekar neve.
Rövid, könnyű megjegyezni, megvan a lógó, Mantra lemez címe, stb.
De van egy másik ok is.
Szuper név volt a Mantra, de egy kicsit bántam, hogy a szó kimondásának csak áttételesen van hatása a lélekre.
Tudom, hogy az Om-ot, mint szimbólumot rengetegen használják, így néha már bóvlinak is tűnhet, de a Szent Bhagavad-gíta egyik fontos verse szerint nem az. Sőt.
A nagy bölcsek közül Bhrigu, a hangvibrációk közül a transzcendentális om vagyok. Az áldozatok között a szent nevek éneklése [japa], a mozdíthatatlan dolgok közül pedig a Himalája vagyok.
MAGYARÁZAT:   Brahmá, az univerzum első teremtménye a különféle fajok elterjesztése érdekében több fiat nemzett. Közülük Bhrigu a leghatalmasabb bölcs. A transzcendentális hangvibrációk közül az om (omkára) képviseli Krisnát.” Bg.10.25.
Reméljük, tényleg képviseli… 

Sokan kérdezték, és sok féle választ adtam már arra, hogy miért lett OM a zenekar neve.

Rövid, könnyű megjegyezni, megvan a lógó, Mantra lemez címe, stb.

De van egy másik ok is.

Szuper név volt a Mantra, de egy kicsit bántam, hogy a szó kimondásának csak áttételesen van hatása a lélekre.

Tudom, hogy az Om-ot, mint szimbólumot rengetegen használják, így néha már bóvlinak is tűnhet, de a Szent Bhagavad-gíta egyik fontos verse szerint nem az. Sőt.

"A nagy bölcsek közül Bhrigu, a hangvibrációk közül a transzcendentális om vagyok. Az áldozatok között a szent nevek éneklése [japa], a mozdíthatatlan dolgok közül pedig a Himalája vagyok.

MAGYARÁZAT:   Brahmá, az univerzum első teremtménye a különféle fajok elterjesztése érdekében több fiat nemzett. Közülük Bhrigu a leghatalmasabb bölcs. A transzcendentális hangvibrációk közül az om (omkára) képviseli Krisnát.” Bg.10.25.

Reméljük, tényleg képviseli… :)

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr105142913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása