Tanulságos cikk:
„A technológia korába élünk. Tíz angol ötéves közül hét bánik gyakorlottan a számítógép egerével, de csak tízből kettő tud úszni, és van, amelyik a cipőfűzőjét sem tudja megkötni. Még szerencse, hogy egyre kevesebb gyerek jár fűzős cipőben. A szülők odaültetik kisgyermekeiket a számítógép elé, mert ez egyszerűbb, mint például biciklizni tanítani őket.
A Daily Mail egy pedagógus szakértőt idéz, aki úgy látja, hogy a képernyőfüggőség lebutít, és káros a természetes okosodási igény kialakulására. Az egér kattintgatása nem helyettesítheti a hagyományos játékokat és a kapcsolatot hús-vér emberekkel.
A felmérés megállapítja, hogy a kettő és öt év közötti korcsoportban a gyerekek 23 százaléka tud mobilon telefonálni, kétharmaduk be tudja kapcsolni a számítógépet, és 73 százalékuk ismeri, hogyan kell programot váltani, de csak egyharmaduk képes leírni a keresztnevét akár nagybetűkkel, és csak 11 százalék tud masnit kötni a cipőpertlijére.
A számítógép előtt órákig elüldögél a gyerek, ahelyett, hogy kimenne a házból játszani, pedig fejlődéséhez szükséges, hogy a szobán kívüli környezetet is rendszeresen megtapasztalja. A szülők gyakorta elektronikus pesztonkának tekintik a számítógépet, és az előtte ülő gyerekkel nem is beszélgetnek eleget. Úgy vélik, hogy majd az óvoda és az iskola tanítja meg a gyermeket szabatosan, megfelelő szókinccsel beszélni, pedig ez a kiesés egy életre meghatározhatja az intelligenciájukat.”
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.