Megoldás a problémákra

2010.11.06. 03:40

Meglepően aktuális lecke két év távlatából is. Gyors, praktikus, szókimondó.

A hömpölygő folyók a legkülönfélébb ízekkel szolgáltak — édessel, csípőssel, savanyúval stb. —, az óriási fák gyümölcstől és méztől roskadoztak. A tehenek zöld fűvel tömhették meg bendőjüket, s így bőségesen adtak tejet, túrót, tisztított vajat és más nélkülözhetetlen tejtermékeket.
     

MAGYARÁZAT: Ha a folyókat az ember nem szennyezi be, s hagyja, hogy természetes medrükben folyjanak, valamint engedi, hogy néha elárasszák a földeket, a föld rendkívül termékeny lesz, és minden zöldség, fa és kultúrnövény megterem rajta. A rasa szó jelentése „íz”. Valójában a rasák nem mások, mint a földben rejlő ízek, s amikor magokat ültetünk a földbe, fák hajtanak ki, hogy kielégítse vágyunkat a különféle ízekre. A cukornád azért adja a levét, hogy teljesítse az édes íz iránti vágyunkat, a narancs pedig azért, hogy a savanyú és édes íz keveréke iránti vágyunk csillapodjon. Ugyanígy van ez az ananásszal és a többi gyümölccsel is, de ott van például az erőspaprika, ami a csípős íz iránti vágyunkat elégíti ki. A talaj ugyanaz, ám a különféle magokból különféle ízek jönnek létre. Krisna elmondja a Bhagavad-gítában (7.10): „Én vagyok minden lét eredeti magja.” Minden a helyén van tehát, s ahogy az Isopanisad kijelenti: purnam idam. Mindent, ami az élethez szükséges, az Istenség Legfelsőbb Személyiségének teljes elrendezése hoz létre. Az embereknek ezért meg kell tanulniuk, hogyan tegyék elégedetté a yajna-purusát, az Úr Visnut. Valójában az élőlény legfontosabb kötelessége az, hogy örömet okozzon az Úrnak, hiszen az Ő szerves része. A világ olyan rendszer szerint épül fel, hogy az élőlény örök helyzetének megfelelő kötelességét kell, hogy végezze. Ha nem ezt teszi, szenvedés vár rá. Ez a természet törvénye.
      A taravo bhuri-varsmánam szavak buja lombozatú, vastag törzsű fákra utalnak. E fák haszna az, hogy mézet és különféle gyümölcsöket teremnek. Az erdőnek is megvan tehát a maga feladata, mégpedig az, hogy mézzel, gyümölccsel és virágokkal lássa el az élőlényeket. Sajnos annak következtében, hogy az emberek nem végeznek yajnát, a Kali-yugában az erdőkben vannak ugyan hatalmas fák, ám nem hoznak elegendő gyümölcsöt, s nem adnak elegendő mézet. Minden a yajna bemutatásától függ. Ebben a korban a sankirtana mozgalom világméretű terjesztése a legjobb módszer a yajna végzésére.”

Srimad Bhagavatam 4. ének 19. fejezet 8. vers

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr695142416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Németh Norbert 2010.11.06. 13:45:45

OFF: Ez csak egy kísérlet, hogy minden bejegyzés moderált e, mert nem jelent meg egy hozzászólásom Aindra prabhu könyvével kapcsolatban. Üdv mindenkinek, Norbi

Németh Norbert 2010.11.06. 13:50:43

Ezek szerint nem mind moderált :) De már nem aktuális (illetve ma estig az). Csak egy jelenleg külföldön tartózkodó bhakta ismerősöm nevében ajánlottam fel azt, hogy aki kér belőle, ingyen hoz neki. Na persze nem a könyv van ingyen :) Vigyázat! Ahogy hallom ez az írás elég szókimondó az ISKCON elmúlt 35 éves valóságával kapcsolatban. Ha érdekel (és gyors vagy), ide írhatsz: norbert.nemeth108@gmail.com

Ismeretlen_117989 2010.11.06. 19:35:10

Egyik bejegyzés sem moderált, de ezt szerintem mindenki észrevette, hisz egyből megjelenik amit írsz. A tiedét a freeblog automatája emelte ki, talán a benne lévő szavak miatt. Ezt most itt hagyom, de kérek mindenkit, hogy bárminemü reklámot csak velem egyeztetve tegyen fel. Szerintem érthető, hogy miért.

Németh Norbert 2010.11.06. 21:32:25

Ja, értem! :)) Kíváncsi vagyok, hogy vajon milyen "kulcsszavakra" ugrik a moderátor :) Köszönöm, hogy kint hagytad! Bár én nem tudom ezt reklámként értelmezni, de szólok legközelebb. Az Aindra prabhu eltávozásával kapcsolatos bejegyzéshez írtam eredetileg.

John Doe 2010.11.07. 00:37:08

Simán kimoderálja a szerző, azt ami nem tetszik Neki. Szerintem illett volna megemlítened a Gopál füzetekkel kapcsolatban annak szerzőjét is, ha már olyan lelkesen ajánlottad a letöltését a saját honlapotokról. Biztos reklámnak nézte a freeblog automatája, két órával a megjelenése után :-(((

Ismeretlen_117989 2010.11.07. 07:48:34

Tényleg nincs nálam előmoderáció, de természetesen van lehetőségem törölni kommenteket. Ez eddig nagyon kevés esetben történt és erre büszke vagyok. A Gopál füzetek esetben én vettem ki a linket, nem tagadom. A szerző ott van a borítón, de ha nagy a tiltakozás akkor törlöm a letöltési lehetőséget. Teljes mértékben tisztelek minden vaisnavát, de az ISKCON tagja vagyok, ezért nem reklámozok másik sampradayat. Úgy látom ez most népszerű téma, ezért hamarosan írok erről "Én miért nem megyek Nanadafalvára" (vagy valami hasonló) címmel.

Ismeretlen_24757 2010.11.07. 12:58:10

Főni blogja moderál, ha linket teszel be... Ilyen egyszerű...
süti beállítások módosítása