Radha-Damodara és én

2010.10.12. 03:49

Néha eszembe jut, hogy mennyire szerencsés vagyok.

Pár napja Sivarama Maharaja a podcastjában a Krisna-völgyi gurukulásoknak a személyes Murtijainak történetéről mesélt. Tényleg nagyon különleges, hisz nem akárki imádta Őket, hanem Svarupa Damodara Goswami, az Úr Caitanya egyik nagyon közeli társa. A Krisna-lilában ő Lalita.

Amikor néhány éve Maharaja Kazahsztánba utazott, az ottani hatóságok kiszámíthatatlansága miatt nem vitte magával Őket. Épp beszélgettünk a Templom ügyeiről, amikor megkérdezte, hogy elvállalom e arra az egy hétre az imádatukat.

Ismerve a különlegességüket és, hogy mennyire közel állnak Maharaja szívéhez, szólni se tudtam a megilletődéstől. „Tudod Őket mindig férfiak imádták, én se szeretném matajira bízni. Én rád gondoltam.” tett rá még egy lapáttal a zavaromra.

„Persze”, nyögtem ki „örömmel”. „Jó, holnap reggel megmutatom, nagyon egyszerű”

Természetesen nem volt az, hisz nagyon-nagyon picik. Meg hát az egész helyzet. Ott ülsz Sivarama Maharaja, a tökéletes bhakta szobájában, minden tökéletes körülötted és úgy érzed magad, mint egy malac az angol királynő estéjén.

Persze csodálatos élmény volt Velük. Volt olyan reggelem, hogy Dayal Nitai- Vijaya Gaurangának tartottam mangala-áratit, majd Pavana Nitai-Gaurasundaranak saját murtijaimnak és Syamnak pujáját csináltam meg, aztán irány Radha-Damodara, Jagannatha és a Sílák. 

Azt hiszem ez volt az életem leg-leg reggele.

Talán egyszer megint leszek olyan szerencsés, hogy a közelükbe kerülök.

Talán majd egyszer, ha megbecsülöm azt a kegyet amit kaptam és kapok most is.

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr995142393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbonc 2010.10.12. 12:26:42

"...minden tökéletes körülötted és úgy érzed magad, mint egy malac az angol királynő estéjén." Hmmm.....mindig ezt érzem,amikor nagy ritkán a csillaghegyi templomban vagyok,vagy Krisna-völgyben,vagy a debreceni központban.Ezeken a "Krisnás helyeken" jártam eddig (és remélem még fogok is).

Ismeretlen_9254 2010.10.13. 23:57:56

Nagyon szerencsés vagy. Nekünk a pada-yatra szakácsainak a két Ricsinek :) abban a szerencsében volt részünk, hogy főzhettünk nekik napi kétszer. Hasonló instrukciókat adott Maharaja hogy jó hangulatba legyünk, szóhoz se tudunk jutni. Hát nem volt ép könnyű, tábori konyhánk volt. Miattuk nem szöktem el a pada-yatráról :)
süti beállítások módosítása