Kérdés: Haribol!Nekem egyelőre egy kérdésem lenne. Nagyon lelkesítőnek találtam, hogy annak idején templomvezetőként mindig jöttél mangalára. Viszont miért japáztál olyan ritkán a bhaktákkal? Nagyon ritkán láttunk Guru Puján is. Ha a templomvezető azt szeretné, hogy a bhakták (főleg a bent lakókra gondolok), komolyan vegyék a sadhanát, példát kell mutatnia. A felkeléssel kapcsolatban még Subhala megszületése után is példát mutattál. De a guruvastaka utolsó sora után szinte nem is lehetett látni téged a templomszobában

vgdVálasz: Egy részére már válaszoltam itt.
 Mindig a bhaktákkal japázok, csak az előtérben, ami egy ajtónyira van a templomszobától.
 Hogy miért?
- Van egy bizonyos hangerő, amin szeretek és tudok japázni (közel 20 éve), és templomszobai ezt meghaladja. Egy szempontból a legáldásosabb hely, de az lényegesebb, hogy halljam amit mondok.
- Nagyon intenzív és érzékeny elmém van, és ha látok valakit aludni, elmeszintem, szomorúan, az ellenkező nem irányába kacsingatva, stb., akkor cselekvési kényszerem támad. Pedig a japaidő nekem is jár, elég a nap többi része.
- Kint nem annyira zavaró, hogy iszom a tisztító teámat. 2003 körül már napi szinten ettem a vényre kapható durva fájdalomcsillapítókat az elviselhetetlen fejfájás miatt. Az akkori lelki tanítómesterem tanácsára/utasítására kezdtem el a hajnali teázást ami nagyon sokat segített ebben és sok más dologban is, például szinte sohasem vagyok beteg. Tudom, hogy ezt is kritizálták páran.

Az ISKCON törvénykönyv szerint egy vezetőnek „láthatóan” kell lejapázni a köreit, azaz bhakták között. Ezt szerintem teljesítettem.

A sadhanám akkor és most se 100%-os, de ezt mástól se vártam/várom el.

Szerintem léteznek számok (és emberek) a 100 és a nulla között…


Kérdés: „nincs külön templom/központ elnöki/presidenti funkció" Csak az érdekelne, hogy mért nem te töltöd be azt a posztot amit Lila-suka prabhu. Vagy akkor végül is ő most milyen pozícióban van?

Válasz: Lilasuka prabhu a templom-igazgató, ami a pujári-, a fenntartási- és a prédikálási osztály vezetését jelenti. Kb. egy éve vette ezt át tőlem, amikor az oktatás fejlesztésével és a beruházásokkal bíztak meg.


Kérdés: Haribol! Mindenféle tolakodó szándéktól mentesen tenném fel a kérdésemet nem szeretnék kötekedőnek tűnni. Azt halottam, hogy elvették az autódat, meg pár dolgot még. Kiváncsi vagyok, hogy ez igaz e és ha igen akkor mért tették ezt? Köszönöm a válaszod előre is.

Válasz: Itt semmi se a mienk, hanem szolgálati célra kapjuk, használhatjuk. Ahogy megszűnik a szolgálat, úgy a használat is.

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr455142342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

notim 2010.08.18. 22:23:57

Haribol "Az ISKCON törvénykönyv szerint egy vezetőnek „láthatóan” kell lejapázni a köreit, azaz bhakták között." Hogy lehet, hogy sok vezetőt /nem szeretnék neveket írni/ soha nem lehet látni reggeli programon? Mért maradhatnak akkor ők vezetők ha ez a törvény létezik! és ők nem tesznek eleget neki?

feherfeny 2010.08.21. 22:12:27

Haribol! Nem tudom, folytatódik-e még ez a rovat, de egyszer már kaptam egy nagyon jó kis választ, és ismét ebben reménykedem mert egy olyan kérdés jutott eszembe, amiről még soha nem hallottam egy szót se, én is mindig elfelejtem megkérdezni. Tehát a kérdés: Hogy állnak a Krisna-hívők a temetéssel? Van-e valamiféle ceremónia, formaság, vagy egyáltalán nem is kap külön figyelmet?

Ismeretlen_117989 2010.08.22. 13:21:37

Persze, mindig lehet kérdezni már a kezdetek óta és ez így is fog maradni. Hamarosan írok a témáról, amennyit én tudok.

notim 2010.08.25. 22:09:45

Haribol "Az ISKCON törvénykönyv szerint egy vezetőnek „láthatóan” kell lejapázni a köreit, azaz bhakták között." Hogy lehet, hogy sok vezetőt /nem szeretnék neveket írni/ soha nem lehet látni reggeli programon? Mért maradhatnak akkor ők vezetők ha ez a törvény létezik! és ők nem tesznek eleget neki?

Ismeretlen_117989 2010.08.26. 09:15:15

Az a lényeg, hogy te legyél ott.

Németh Norbert 2010.08.26. 13:38:33

Haribol! Kedves Vijaya prabhu! Azt gondolom, hogy 'notim' egy elég fontos kérdést tett fel. Elég egyszerű, tiszta és egyenes. Ráadásul ha ez az Iskcon saját törtvénye, akkor egy jelenlegi vagy jövendőbeli Iskcon-tag nemcsak, hogy teljesen jogosan kérdez rá erre, hanem jogában áll az is, hogy megkapja az ésszerű és megnyugtató választ. Persze akinek nincs túl nagy önbecsülése, elnyomja a tiszta gondolatait és az érzéseit, (azaz, hogy félelemben él), lehetséges, hogy már a te válaszod is megfelel. De ha az Iskcon és MKTHK vezetői szeretnék, hogy értelmes, egészséges lelkületű emberek is szívesen csatlakozzanak a mozgalomhoz, akkor azt gondolom, hogy nem árt, ha komolyan veszik a jogosan felmerülő kérdéseket és kétségeket. Ha megengeded, én is megkérnélek, hogy válaszolj a kérdésre! Ahogyan a bejegyzés címe is reményt ad: "Beszéljük nyíltan" Köszönettel, Norbi

Ismeretlen_117989 2010.08.26. 19:39:05

Kedves notim és Norbi! Értem a kérdéseteket és mivel ez a vesszőparipám (volt), amiért utáltak is elegen, felfogom a fontosságát. A magam részéről az elvet többször elmagyaráztam, idéztem Sivarama Maharajat, beszéltem arról, hogy én hogyan tartottam, ill. tartattam be ezt. De milyen választ vártok tőlem arra, hogy ki hogyan nem tartja be, illetve nem várja el ezt másoktól? Azt csak hozzáfűzőm, hogy ez nem csak a vezetőkre vonatkozik. Amikor mostanában 6-7 bhaktaprogramossal indul gyakran a mangala, akkor jogos a kérdés mindenkinek. Az ISKCON törvények szerint mindig a felettes autoritás dolga és kötelessége ezt betartatni. Ennyi.

Ismeretlen_114807 2010.08.26. 21:48:17

Mostanában, én sem járok mangalára. Két és fél év alatt csak két-három alkalommal. Ez nagyon szegényes. egyébként ,amikor teljesidős voltam, minden nap ott voltam. Még a farmon is. Rendkívűl szilárd voltam ebben. Sajnálattal hallom ezt a 6-7 bhakta résztvételi számot, de hát most ilyen időket élünk. De miért? Holvan a virágzó lelkesedés?

Németh Norbert 2010.08.26. 23:36:25

Valóban válaszoltál a magad nevében. Ezt köszönöm! Végül is mások nevében tényleg nem tudsz válaszolni, hogy mit miért csinál? Én esetleg arra gondoltam, hogy mivel elég sokat voltál vezető, és beleláttál a működésbe, így leírhatnád, hogy hogyan lehetséges az, hogy nincsenek komolyan felelősségre vonva a vezetők az efféle (és ha még csak ennyi lenne a probléma) hiányosságok miatt? Az, hogy valaki szól valakinek, az ok. Egyszer, kétszer, esetleg háromszor, mert fontos a türelem, és hagyni kell időt... De ami évek óta fennáll, mint tendencia, arra mi a magyarázat? Miért tehetik meg? Nincs, aki "kirúgja" őket. Általában egy szervezetben mindenki fölött van még valaki. És ha valaki nem tartja be a szabályokat, és többszöri felszólításra sem hajlandó változtatni, akkor eltávolítják és felkérnek mást. Itt nem így működnek a dolgok? Én erre szerettem volna rákérdezni! Köszönettel, Norbi

Ismeretlen_114807 2010.08.27. 16:54:40

Kedves Viyaja Gauranga pr.! Éppen most halgatom Praládanandana Swami előadását, amit egyik kedves bhakta küldött át nekem, felhívva rá a figyelmemet, mert bizogy Maharja keményen megmondja az átszervezésekkel kapcsolatos kellemetlen igazságot. Nagyon szép lecke, s szépen felvázolta a modern társadalom szörnyű depresszív valóságát, majd áttért erre a Központosítás témára. Majd átküldöm ha ott is voltál, nem tudom de ha nem érdemes lenne meghallgatni, csak ezt a témát. Sőt fel is rakom magamnak! Őrült gondolatok
süti beállítások módosítása