Kérdés: Kedves Vijaya Prabhu!!
Bár már egy ideje én is részt veszek a Krisna-tudatban,de ennyi harcot,még nem láttam az elmúlt 10 évben,amennyi mostanában történik.
Mélységesen elszomorít,hogy képtelenek vagyunk "Családot alkotva"menedéket adni a tökéletlen lelkeknek.
Mert ugye mindannyian azok vagyunk,különben miért is lennénk a Föld lakói?
Engem is meghúrcoltak olyan bhakták,akiknek alapvetően az emberséggel kapcsolatban súlyos hiányosságaik vannak...és azon az alapon,hogy nagy pénzeket adományoznak az egyháznak,ha nem is direktben,de elrendezik a nekik nem tetsző bhakták sorsát.
Mi ez???Ki engedhet meg magának iylen kis isten hangulatot???
Hol van a megbocsájtás,könyörületesség,alázat,szeretet,ami a lényege lenne az egész Krisna tudatnak.Az a baj,hogy különböző családokból,különböző sérülésekkel jöttünk,reménnyekkel teli,menedékre várva...és ha még pofonokat is kapunk,az nem baj,mert a leki életünben a megértést erősítí...de hogy mások,akik engem akarnak a piszkukkal bekenni,amitől ők bűzlenek,azon az alapon,hogy nem vagyok avatott és megtehetik....hol van a lényeg ebben az esetben!!??
At ilyen kis törekvő,pszhiozis alatt álló személyekre,akik a Krisna tudattal burkolóznak ha rájuk koppintanak(csak hogy ne kelljen felelőséget vállalniuk)miért nem foglalkozik a vezetőség jobban??
Ő miattuk romlik a hírünk és hát lehet tudni,hogy a többsége a szervezetnek nem ilyen személyekből áll.És mégis,az ilyen emberek miatt van lejáratva ez a tökéletes tudás.Természetesen Krisna szerencsére ezt nem fogja hagyni és a megfelelő időben a rostán fenn akad,aki nem ide való.
Csakhogy az évek telnek...és a bizalmam lankad...és természetesen mivel nem tudok kapcsolódni ezeket a hibákat látva,az emberben ohatatlanúl elindúl a kritika.És ezért tényleg én vagyok akkor a hibás,nekem kell ezt a karmát elvinnem?
Azok,akik nem teremtették meg ezt a közeget,(ahol minden hibám ellenére befogadnak és menedéket adnak)ők nem kell vállaljanak ebből a karmából.
Ki a felelős,azért a rengeteg lelkes személyért,akik életüket,éveiket adták és ma már nincsenek itt????!!,mert esetleg őket is bekapta egy hasonló befolyásás személy a mozgalmon belül.Bár veled szemben nincs rossz tapasztalatom,de kérlek méltass válaszra,mert aggódom,mennyi lélek megy veszendőbe a "Családi marakodás" árán.
Köszönettel

Válasz: Kedves emi108!
Nagyon szívesen válaszolnék, de egy kicsit konkretizáld a kérdést, ha lehet.

Kérdés: Haribol Kedves Prabhu!
Ha nem egészen voltam érthető bocsánat.
A kérdőjeles mondatokra szívesen kapnék válszokat.Azok lennének a kérdéseim.
Köszönettel


Válasz: Kicsit hosszú és bonyolult a kérdés, ezért próbálom összegezni.
Ha jól értem nem templomi bhakta vagy, hanem egy bhaktánál dolgozol/dolgoztál és ott értek téged dolgok.
Az Egyház jelenleg csak a teljesidős bhakták közötti dolgokkal tud foglalkozni. Mint ahogy a szemben lévő katolikus templom papjához se tudnál menni az ilyen problémáiddal (pedig egy kicsit nagyobb szervezet) ugyanígy a Krisnás Templom se tud ezekbe beleszólni.
Sok esetben szaladtak bhakták már hozzám is (albérleti problémák, kölcsönök, több milliós munkahelyi lopások), de nem tudtam mit csinálni. Nem vagyunk egy állam, csak néhány lelkes személy.
Ezért mindenki legyen óvatos és ugyanúgy járjon el mint minden más esetben.

Én nem tudok róla, hogy adományozók befolyásolnának vezetőket, engem biztos hogy nem próbáltak.

Jó tanács mindenkinek!
Próbáljátok a hiteteket az örök lelki dolgokba fektetni és nem a mulandó anyagiba. Annyi féle dolog fog jönni és menni.

Sri Caitanya Mahaprabhu amikor jelen volt ezen a bolygón nem sok írásos dolgot hagyott hátra nekünk, „csak” 8 versszakot.
Hadd idézzem ebből az utolsót:

„Senki mást nem ismerek, csak Krisnát mint Uramat, s Uram marad még akkor is, ha durván bánik velem vagy azzal töri össze a szívemet, hogy nincs jelen előttem. Ő bármikor azt teheti, amit csak óhajt, mert örökre és feltétlenül az én imádott Uram.”

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr565142329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_114807 2010.08.14. 10:37:42

A fenti idézettel sajnos visszaélnek, legalábbis többször érezetem azt, hogy a brahmacari élethelyzetemet kihasználva döbbenetes bánásmódban volt részem. Óvatosnak kell lenni hogy ez ne történjen meg újra és újra. Egyik alkalommal a szemembe is mondták ezt a dolgot, hogy én nem kérdőjelezhetem meg a bánásmódokat, s nem akadhatok ki hisz én brahmacarai vagyok folyt.....

Ismeretlen_114807 2010.08.14. 18:19:00

Ha valaki azt hiszi, hogy amikor rosszul, vagy csúnyán bánnak vele mondjuk a templomba az Krisna, akkor az a személy félre van vezetve. Én nem hiszem, hogy ha egy személyt rossz bánásmódban részesül az feltétlenül és minden esetben Krisna lenne. A szentírásokkal már nagyon sokan visszaéltek, azért mert a szentírásokkal mindent be lehet bizonyítani, még azt is bebizonyíthatom, hogy Isten nem személy. A szentírással, önmagában, megértés nélkül az ellenkezőjét is elérhetjük és kimagyarázhatom azt, hogy ha egy bhaktával csúnyán elbánnak, azt ha jó tudatban van a bhakta el kell viselnie, s nem kérdőjelezheti meg annak miértjét? ilyenen nagyon sokszor találkoztam. A gondoskodást, templomi életem során, csak igen korlátozott módon kaptam, és amikor túl kellet teljesíteni ezt a gondoskodást, mondjuk valamilyen probléma kapcsán, akkor hogyhogy nem ez a gondoskodás plusz ereje nem igen nyilvánult meg és inkább azt mondták, hogy a hiba az én készülékemben van (mondjuk azt nem értettem, hogy hogyan romolhat el egyszerre több készülék ugyan azon ok miatt...?) és kérdezted, hogy szépen dzsapázom e meg ilyenek. Igen amikor valami problémám volt a Nama-ruci pr-val hogy kellemetlen a modora, akkor nyilván én voltam a h@lye. Ez érthető is volt számomra hisz inkább én mint a vezető kapjon, az csendesebb. VijayaGoranga prabho! Volt olyan, hogy figyeltetni kellet a bentlakókat, hogy ki a jó, a hasznos és ki nem az? Ez nagyon érdekelne engem. Volt e ilyen méregetés, hogy ki a hasznos és ki nem és ha nem jó valaki el kell küldeni. Én tudom, hogy volt ilyen , csak Tőle is szeretném hallani, hogy jól gondolom e esetleg, vagy tévednék. Hare Krisna!

Ismeretlen_117989 2010.08.14. 21:10:33

Kedves Anath! Szerintem üljünk le és beszéljük meg a múltat, mert ez így nem fog menni. Az internet sok mindenre jó, de erre nem. Mindenki elött feldobott, odavetett mondatok nem oldják meg a kérdést. Én részemről se. De hogy válaszoljak is. Nem figyeltettem senkit, nem volt rá szükségem. Reggeltől estig ott voltam a templomban az ashramban, mindenhol. És nem adtam automatikusan igazat az osztályvezetőknek. Ha így lett volna, akkor már az előző 2 autoritásod panaszaival is így tettem volna. Üljünk le és beszéljünk, Kisorral is ez működött. most már tényleg nincs miért félned tőlem.
süti beállítások módosítása