A tetoválásról

2010.08.07. 04:33

Régi adóságom, hogy írjak az összefirkált testekről.

Erre most jött egy konkrét kérdés:

„Hari! Minden tiszteletem a tied.1 olyan kérdésem lenne feléd miért van az,hogy sok utcán lévő kis bhakta felháborodik azon,hogy le vagyok kicsikét tetoválva?Ő szerintük ez nagyon nem helyes,de konkrétan nem tudják megindokolni.Amúgy a straight edge hardcore színtér felől érkezem és amennyire tudom a Tisztán A Cél Felé egyes tagjai is elég szépen le vannak varva főleg Gulab úr,pedig ő igazi Krisnásként funkcionál.Szóval ha le vagyok varva hiába utasítom el a drogot,alkoholt és az alkalmi kapcsolatokat akkor is esélytelen megbélyegzett szem vagyok egy Guru szemében is ???
Köszönöm türelmedet!
Hari!”


Nem hiszem, hogy felháborodnak, csak számukra furcsa, idegen, talán ijesztő is.
Valóban, nem egyszerű kérdés. Srila Prabhupada közvetlenül nem írt róla semmit, talán akkor nem volt annyira divat.
Vannak olyan sampradáyák (iskolák), ahol tetoválják a tilakot. Ott nincs olyan, hogy meggondoltam magam…

Ez ugye felveti a Krisnás tetoválás létjogosultságát. Ezt a kérdés már sokan feltették nekem. A legegyszerűbb válaszom az az, hogy mi a lelki tanítómesterink példáját követjük és ők nem csinálják. Ha ez segítené a lelki fejlődést, akkor ők lennének az elsők.
Még az egyik „legliberálisabb” (remélem ezért nem haragszik meg senki) ISKCON guru, Srila Indradyumna Maharaja is azt kérte az épp avatásra váró két, jó néhány tetoválással rendelkező bhaktától, hogy „no more tatoo”.
Aztán felavatta őket.

Ez válasz az utolsó kérdésedre is. Ha már megvan, nem számít, de ne pazarold az idődet, pénzedet, fájdalmadat fölöslegesen. Még a fertőzésveszély is szokott érv lenni, főleg durvább országokban.

Aztán, ha mégis folytatja valaki a rajzolgatást az az ő dolga.

A bhakták is, meg én is, ígyis-úgyis szeretni fogjuk…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr745142324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

govinda 2010.08.08. 12:32:21

Köszi a cikket már régen vártam én is:D

Pati 2010.08.08. 19:09:53

A Krisnás tetoválással kapcsolatban csak két felvetés: 1. többnyire a festékek alkoholos oldatok : Az alkohol tisztátalan 2. ahova kerülnek, a test, a bőr, hamar szenyezetté válik, tehát szakrális ábrázolások nem javasoltak Rajtam is elég sok van, de az "előző életemből" valók. Most aminek értelmét látnám magamra varratni azt nem lehet, mást meg minek? Így marad a NO MORE TATTOO!

gaobr 2010.08.10. 06:07:33

Elnézést kérek a késésért, csak annyit szerettem volna mondani, hogy tetováló vagyok (azért nem hentes...) és a hozzá használatos festék biztosan nem tartalmaz alkoholt. Néhanapján jönnek bhakták is tetováltatni, általában igyekszem lebeszélni őket, illetve finomítani az ötleteken, ha túlzásba esnének, hogy elkerülhessük, hogy sértést kövessünk el...

Ssd. 2010.08.10. 17:17:41

Rengeteg Bhaktáról tudok akik a mai napig járnak tetováltatni... Azt hiszem ez mindenkinek a magánügye! Azt meg hogy alkoholos, és ott szennyezetté válik a bőr... :-D ARANYOS FELTÉTELEZÉS!

pati 2010.08.10. 19:14:59

Kedves gaobr! Éppen a sértésekre, és azok elkerülésére szerettem volna utalni. Nem hiszem, hogy az Úr bármely formája elfogadható a bőrre tetoválva. Mindenesetre megnyugtató, hogy Te ilyen figyelmes vagy. Kedves ssd! A tisztátalanságot brahmanikus értelemben értettem (suddhi-vicsára). pl: izzadás, alvás után, stb..
süti beállítások módosítása