Kérdés: Szeretnem megkerdezni, hogy a vezetesben eltoltott idoszakod alatt volt e olyan idoszak amikor visszabbvettel a szadanadbol (japa, olvasas, lecke)?

Válasz: A napi általános programomról már írtam korábban, abban nem nagyon volt változás az elmút17-18 évben.
Természetesen kisebb hullámok elfordultak, de inkább többet próbáltam teljesíteni, mint az előírt, vagy elvárt.

* * *

Kérdés: Az is erdekelne: kb hany szazalekban voltal jelen a mangalakon az elmult mondjuk 10 evben?

Válasz: Kb. 98-99%, de mostanában gyakran kijövök a felénél japázni, hogy még reggel, sokkal jobb minőségben legyen meg.

* * *

Kérdés: Es arra is kivancsi lennek (ha lehet bovebben fejtsd ki) hogy szerinted milyen tulajdonsagokkal kell rendelkeznie egy szemelynek, aki a bhaktakat vezeti a lelki eletben (mint utmutato-siksat ado) a Krisnahoz vezeto uton; illetve mi kepesiti erre az embert.

Válasz: Ha megengeded, erről majd később fogok írni bővebben. Addig itt a legklasszikusabb meghatározás az Upadesamritából:


„Az a józan személy, aki képes eltűrni a beszéd késztetését, az elme ösztönzését, a düh tetteit, valamint a nyelv, a gyomor és a nemi szervek késztetését, alkalmas arra, hogy tanítványokat fogadjon el az egész világon.”

* * *

Kérdés: Meg valami.. Te tenyleg ugy gondolod, hogy minden dontesedben (megha teves volt is) az adott szituacioban resztvevo szemelyek iranti segitokeszseg es joszandek vezerelt?

Válasz: Igen. Sőt nem gondolom, hanem tudom.
 A Krisna-tudat a legcsodálatosabb dolog mindenki számára (beleértve jómagam), ezért az életem célja, hogy ebből mindenki a lehető legtöbbet megkapja, és minél hamarabb visszatérjen az eredeti otthonába és helyzetébe.

Ez az egyetlen motivációm volt és van, semmi más.

* * *

Kérdés: Kérdeznék én is. Kitiltással kapcsolatban.
Olvastam a választ is, az előző kitiltásos kérdésre.
Arra lennék kíváncsi, hogy volt-e egyáltalán arról szó, hogy nem kitiltás, hanem pl.: kötelező szolgálat kell vállalni az "elkövetőnek" pl.: tudok olyat, hogy Ausztriában ha jól emlékszem több éven keresztül mosogatott egy sannyasi, aki leesett.
És aki ismer storykat volt, akit ti is Egerbe küldtetek ilyen "rehabilitációra"
Szerintem mosogatni való és takarítani való sok központba van és jobban hangzik szolgálatot adni, mint az összeset megvonni.

Válasz: A kitiltás a legvégső szankció, hisz az a cél, hogy jöjjenek az emberek, nem pedig az, hogy ne. Igen, a szolgálat-, vagy hely változtatás egy ilyen segítő lehetőség, de már ettől is sokan kibuknak.

* * *

Kérdés: Engem az érdekelne, ami munit is, hogy mennyire gyakorlod a vaisnava hagyományok szerinti reggeli korán kelést, meg jappa stb. Valamint az, hogy mi a véleményed arról, ha valaki egy lelki vezetőnek van beállítva és elhanyagolja ezeket.

Válasz: Írtam korábban, meg hát tudod is :).

A kérdés második fele kényes téma. Minden lelki gyakorlat hanyagolása veszélyes mindenki számára, de aki nagy felelőséget visz, annak még inkább.

Mondok egy példát.
Voltunk a Balatonnál a múlt héten és nagyon algás volt a vízbe vezető lépcső. Szubált a kezembe vittem le és nagyon óvatosan lépkedtem le rajta (jó az edzőm:).
Mert hogy én seggre esek az egy dolog (az se jó), de az ő épsége az más. A feleségem letépte volna a fejem.
Ugyanúgy Krisna se örül, ha leejtjük a ránk bízottakat. És nagyobb súlynál minden nehezebb, szóval még jobban kell rá készülni.

Srila Sivarama Maharaja véleményét is felraktam már a korán kelés témában.

* * *

Nagyon fontos!!!
Nem rég egy idősebb Istentestvérem kiosztott, hogy miért nyomom ezt a sadhana kérdést, amikor én se vagyok benne tökéletes, kimegyek, nem vagyok benn, meg ilyesmi.

Teljesen igaza volt.

Bocsánatot kérek mindenkitől, akit megbántottam ezzel, én is csak egy törekvő kezdő vagyok, és kérlek, adjátok az áldásotokat, hogy egy szép napon tényleg tökéletes példa legyek.
 
Kérdés: Aztán az is érdekelne, hogy mi a fenéért maradsz ott a közelébe ennek az egész őrületnek ami most zajlik az egyházban és miért nem kezdesz valami saját misszióba. hiszen sokan tudjuk, hogy mire vagy képes?

Válasz: Nekem nincs saját misszióm, lelki tanítómesterem többszöri közvetlen utasítását próbálom azzal követni, hogy maradok és próbálok valami hasznos szolgálatot/munkát felajánlani. Ha van valami képességem az is csak az ő kegyéből van és Krisnától jön.

* * *

Kérdés: Aztán az a kérdésem még, hogy mit gondolsz arról amilyen irányba éppen most halad az egyház. Erről a "lelki" tanácsadói rendszerről.

Válasz: Hiszem, hogy Krisna az Istenség Legfelsőbb Személyisége és minden az ő tudtával és beleegyezésével történik. Remélem minden jól fog alakulni…

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr865142325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_24757 2010.08.06. 23:29:25

bölcs szavak... :)

mrjd 2010.08.07. 15:23:28

Koszonom a valaszokat.

Ismeretlen_114807 2010.08.08. 15:51:08

Az utolsó válasz az biztos? Biztos, hogy minden az Úr áldásával, azaz tetszésének megfelelően történik? Az hogy Srila Prabhupada elveit fel rúgtátok, rúgják az Krisna mosolya lenne? Milyen jó dolog származhat abból, ha eltérünk az ácárja által kijelölt úttól, mert most ez történik, akár mennyire is tagadják? Naiv voltam! Ez az egyház is ugyan abba a hibába esett mint bármelyik felekezet, ugyan az semmiben sem különbözik. Ugyan az az összeomlási folyamat játszódik le törvényszerűen, mint máshol, de ennek az ateisták örülnek, hisz így tovább tud működni arendszer! Amit megtapasztaltam és láttam, hogy ez a "mozgalom" már nem az aminek rendeltetett. Sajnálom a dolgot, de leginkább azokat, akik ezt nem látják. Bizonyár ostobának gondolsz ó a kis anátka szegén beteg ember, nem! Nem minden Krisna! Bocsánat a szövegeléseimért! EZ NE RAKD KI!

Ismeretlen_117989 2010.08.08. 17:18:51

Kedves Anath! Azt írtam, hogy "tudtával és beleegyezésével", nem áldásával és tetszésével. Ez a filozófiánk, ez a Bg alapja. Ezt mondták az acaryaink, nem térhetek el tőle :)

dávid 2010.08.09. 02:52:44

És mellesleg az, hogy valamit Krisna hagyott megtörténni, az egyáltalán nem jelenti azt hogy mindenképpen Krisna AKARTA is azt a dolgot. Nyilván annak is oka van, hogy hagyta, de a beleegyezés, és az akarás azért szerintem nem ugyanaz.

Ismeretlen_164867 2010.08.09. 14:08:51

Nekem az Isten nevében dolog mindig a keresztes háborúkat juttatja eszembe.....

Ismeretlen_164867 2010.08.09. 14:09:55

Nekem az Isten nevében dolog mindig a keresztesháborúkat juttatja eszembe....

Ismeretlen_164867 2010.08.09. 14:10:37

És ezt miért rakta be 2szer? Nyomatékosít a gép netántán?

Ismeretlen_164867 2010.08.09. 14:11:18

Ráadásul nem is ugyan úgy... jajj freeblog :)
süti beállítások módosítása