Akkor itt vannak a szuper kérdések első csomagja és a remélem megfelelő válaszok:

Kérdés: Arról szabad többet tudni, hogy miért nem te vagy már a templom vezetője?

Válasz: Tavaly év elején egy hosszabb folyamat eredményként úgy döntött az országos vezetés (velem együtt), hogy egy másfajta vezetési struktúrát vezet be, amiben nincs külön templom/központ elnöki/presidenti funkció.

* * *

Kérdés: Igaz, hogy ha egy Krisna-hívő úgy dönt, hogy házasodni szeretne, a leendő feleséget nem választhatja maga, hanem a tanítómestere mondja meg, kivel kösse össze életét?

Válasz: Nem, ez nem igaz. Ilyen sem itt, sem a világon máshol sincs. Magyarországon pont ilyen félreértések elkerülése végett törvény/szabály született a társulás (a házasságot megelőző ismerkedés), a házasság és szomorú esetben a válásra is. Ennek betartása avatott vaisnavák számára ajánlott.
Íme egy részlet belőle:
„1. Aki asramot akar váltani, megközelíti autoritását, hogy jelezze
szándékát.
2. Az autoritással konzultál, hogy ki lenne egy megfelelő személy, akivel
társulna.
3. Asztrológiai kompatibilitást kell készíteni. Ha a kompatibilitás
megfelelő, az alábbiak szerint elkezdődhet a kapcsolatépítés.”
Ez egy lehetőség, hogy nagyon kulturált módon kezdődhessen ez kapcsolat.
De ez nagyon hosszú téma…

* * *
Kérdés: Egyre többször hallok erről a "templomból kitiltás" témáról. Mivel lehet ezt elérni, hisz mindenhol azt olvastam eddig, hogy mindenki annyit "vállal be" a lelki életből, amit egyéni képességei és lehetőségei megengednek. Akkor milyen súlyos vétséget kell elkövetni?


Válasz: Ha próbálom nagyon tömöríteni a választ, két fő oka van (vagy együtt a kettő) a kitiltásnak:
1. Olyan vallástalan cselekedetet követ el valaki amivel nem szeretne a közösséget vállalni a Templom.
2. Olyan viselkedés miatt, ami zavart okoz a Templomba járok között.

* * *
Kérdés: Tényleg elköltözik a BHF, mit lehet jelen pillanatban tudni erről? Láttam itt egy tervet, de a valóságban nem láttam nyomát mikor 1-2 hónapja arra jártam.


Válasz: Már két hónapja gőzerővel épül az új épület. Igaz, előtte alaposan le kellett bontani, hogy igazán erős és stabil legyen hosszú-hosszú évekig, de most már hamarosan látható lesz a változás.

* * *

Kérdés: Nagyon szomorú, hogy ilyen pletykák terjengenek, most komolyan megijedtem. Én még csak ismerkedek a Krisna tudattal, de meglepődtem ezen, hogy ilyen pletykák vannak Nálatok is. Ez mennyire általános?

Válasz: Nem általános, de itt is emberek vannak. Az egész világ a storykra, pletykákra van ráindulva. Ilyen az emberi természet. Szeretnénk megváltozni, azért vagyunk itt, de nem könnyű a folyamat.
A szívet kell tisztítani a Krisna-tudat gyakorlásával és meg kell próbálni úriember módjára viselkedni.

A másik lehetőség, hogy lehetőséget biztosítasz az igazság áramlására, mint most én… :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr595142320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Autechre 2010.08.02. 12:52:57

Köszönöm a válaszokat. Most azért megnyugodtam, hogy nem ez az általános. Mondjuk tegnap felkaptam a fejemet erre a templom kitiltós dologra is, de látom, ez (szerintem :-)) engem nem fog érinteni :-)

norbonc 2010.08.03. 08:39:02

Kedves Vijaya. Köszönöm.

feherfeny 2010.08.03. 12:30:20

Én is köszönöm szépen kedves Vijaya!

Napraforgó 2010.08.03. 15:42:29

Kedves Vijaya Prabhu! Először is örülök a lehetőségnek, hogy feltehetőek kérdések. Egyikre adott válaszodból idéznék: "Válasz: Ha próbálom nagyon tömöríteni a választ, két fő oka van (vagy együtt a kettő) a kitiltásnak: 1. Olyan vallástalan cselekedetet követ el valaki amivel nem szeretne a közösséget vállalni a Templom. 2. Olyan viselkedés miatt, ami zavart okoz a Templomba járok között." Az elsővel nem is foglalkoznék, de a 2. pontot magam részéről nagyon relatív és tág fogalomnak érzem, amit alkalomadtán bármire rá lehet húzni. Rosszul érzem? Hiszen a templomba járók sem egyformák, különböző egyéniségek, ami esetleg egyik személyben zavart kelt, egy másiknak meg se kottyan:) Sőt...:)

Ismeretlen_24757 2010.08.04. 22:19:43

Én tennék egy 3-as pontot, ha már nyíltan beszélünk erre a kérdésre: 3. Ha valakire fúj egy vezetőségi tag és politikailag meg tudja győzni a többiekt is, hogy így döntsenek. És akkor azt mondják, hogy 1-es, vagy 2-es pont. :) (tapasztalatból)

Németh Norbert 2010.08.06. 23:21:41

Haribol Prabhu! Én csöndben, türelmesen várom a válaszokat...erre eltűnnek a kérdések :) Valami rendszerhiba történt? Visszateszed majd őket? Remélem lesz időd megválaszolni a sokasodó kérdéseket! Üdv, Németh Norbi

Ismeretlen_117989 2010.08.07. 07:45:02

Kedves Norbi prabhu! Milyen kérdések tüntek el? Valamit kihagytam?

Németh Norbert 2010.08.07. 10:30:32

Gauranga! Én néztem el azon a késői órán :) Azt hittem erre a bejegyzésre, hogy az első "Beszljünk nyíltan", ahol több, mint 20 komment van. Elnézést kérek az elnézésemért :) Egyébként én is üdvözlöm a kezdeményezésed! Bár amikor azt írtad az elején, hogy az "igazat fogsz írni, de semmi olyat, ami bárkinek rombolhatná a hitét a mozgalomban", akkor már világos lett számomra, hogy sok lényeges és problémás dolgot nem lehet ezen keretek között megbeszélni. De ezzel együtt is örülök, hogy vállalkoztál erre! A legjobbakat! Norbi

notim 2010.08.14. 20:11:17

"nincs külön templom/központ elnöki/presidenti funkció" Csak az érdekelne, hogy mért nem te töltöd be azt a posztot amit Lila-suka prabhu. Vagy akkor végül is ő most milyen pozícióban van?
süti beállítások módosítása