Mi a jóga?

2010.05.20. 05:21

Mostanában eljárok jógázni néha.

Rájöttem, hogy ez kimaradt az életemből. Pedig az Átmacentert eredetileg én indítottam el (Kamsari prabhuval), de még egy jógaórán se vettem részt.

Úgy látszik, mindent egy kicsit későn kezdek el. De jobb, mint soha…

Érdekes, hogy pont a napokban olvastam a Bhagavad-gítát és egy nagyon szép és határozott leírást találtam a jógáról. Ha valaki még mindig nem hinné el, hogy a Krisna-tudat is jóga…
 

"Végezd kötelességed megingathatatlanul, óh, Arjuna, s ne ragaszkodj se a sikerhez, se a kudarchoz! Az ilyen kiegyensúlyozottságot hívják yogának.Krisna és Arjuna

      MAGYARÁZAT:  Krisna azt mondja Arjunának, hogy cselekedjen a yogában. Mi a yoga? A yoga azt jelenti, hogy az elmét az örökké zavart okozó érzékek szabályozásával a Legfelsőbbre irányítjuk. És ki a Legfelsőbb? Az Úr. Ő biztatja Arjunát a harcra, ezért Arjunának nem lesz köze annak eredményéhez. A nyereség vagy a győzelem Krisna dolga, Arjunának csupán az Ő utasításai szerint kell cselekednie.

Az igazi yoga Krisna utasításainak követése, s a Krisna-tudatnak nevezett folyamat e yoga gyakorlását jelenti. Egyedül a Krisna-tudat segítségével szabadulhatunk meg a birtoklásvágytól. Az embernek Krisna szolgájává, vagyis az Ő szolgájának a szolgájává kell válnia. Ez az igazi módja a kötelesség végrehajtásának a Krisna-tudatban, s egyedül ez segíthet, hogy a yogában cselekedjünk.

Bhagavad-gíta 2. fejezet 48 vers"

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr935142241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása