Folytatjuk a múltkor elkezdett témát.
Egy feladat elvégzésekor 3 fő szerepkört tudunk megkülönböztetni:
1. Vezető
2. Szervező / manager
3. Dolgozó
Nézzük meg mi az:
1. Stratégiát, víziót ad, kijelöli és összehangolja a szervezők munkáját.
2. Megszervezi a feladat elvégzését.
3. Elvégi a rábízott munkát.
Ha a feladat nagyon egyszerű, akkor lehet, hogy 1, vagy két ember látja mindet, de az elv ugyanaz.
A múltkori közértes példa nyomán: a Vezető és Szervező (részben) a feleség volt, a férj részben Szervező és teljes mértékben Dolgozó volt.
Az nagyon fontos, hogy ez nem hierarchia, hanem csak más feladat.
Mindenkire szükség van, mert mi van, ha egy, vagy több dolog hiányzik, kimarad?
a. Nincs Vezető
- irány hiányában vagy megáll a folyamat
- nem a megfelelő eredményt éri el.
b. Nincs szervező
- Vezető lesz leterhelve a szervezéssel
- önjelölt szervezők bukkannak fel
- megáll a munka
c. Nincs dolgozó
- a Vezető és/vagy Szervező végzi el a feladatot
- lelassul-, vagy megáll a munka
Ha több dolog hiányzik értelemszerűen halmozódnak a problémák.
Erre látunk bőven példát akár társadalmi szinten is.
Persze ez kapcsolódik az előző témához, hisz mindegyik szereplőnek rendelkeznie kell a Feladattal, Eszközzel és az Ellenőrzéssel.
A képesség, ami szintén az Eszköz kategóriába tartozik szintén elengedhetetlen, de erről majd később.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.