Végre megérkeztünk a Mantra kategóriájához. Persze nincs is ilyen, hogy Safran, vagy Sáfrány Metál, csak viccből dobtam be a többi stílushoz igazodó szín-nevet. Cro Mags

A Cro-mags-ről már írtam korábban.

A 80-as években találkozott az amerkai hardcore közegben divatos straight edge és a Krisna-tudat ennek legismertebb tagja Ray Cappo/avatott nevén Raghunatha das lett. Ő alapította a Sheltert, ahol több avatott (vagy később) avatott bhakta megfordult. Ők érték el az eddigi legnagyobb sikert a 90-es évek közepén, végén a Roadrunner által kiadott „Mantra” és Beyond Planeth Earth” lemezükkel.

Ebben a kisfilmben Raghunatha prabhu mesél nagyon őszintén a zenekarról:

Talán nem véletlen, hogy Magyarországra is elért ennek a hulláma. Egerben feltűnt a Forcas, majd a ma is aktívan működő Tisztán a cél felé, míg Budapesten az Incarnation volt az úttörő, majd jött a Mantra.

Aztán biztos, hogy kihagytam zenekarokat, hisz nagyon sok zenész bekrisnásodott az utóbbi években.

Jellemzője ezeknek a zenekaroknak, hogy a kiállnak a tiszta életmód, a pozitív életszemlélet, és a védikus filozófia mellett. A hardcore harcosságából adódóan az ennek nem egyezőekkel vérmérséklettől függően szembe is száll a szövegeiben.

Így végződött a vallás és a metál kapcsolatáról szóló mini-sorozatom. Ha bármiben tévedtem, vagy kihagytam, kérlek nézzétek el nekem, vagy írjátok meg.  

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr715142194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása