Hatalmas téma a megfelelő viselkedés, de most csak egy-egy részletet emelek ki, amik napjainkban jellemzőek.
Előtte egy kis bevezető.

Mi köze ennek a Krisna-tudathoz?

A lelki életet néhány nagyon ritka kivételtől eltekintve az emberi létformában lehet gyakorolni. Nem csak attól ember valaki, hogy úgy néz ki, hanem hogy ennek megfelelően viselkedik. Innen lehet továbblépni.

Miért pont én okoskodok?

Ez nagyon jó kérdés, mert én se vagyok túl jó ebben a témában. Budapesten születtem és nagyrészt lakótelepen nőttem fel, ahol a köszönés is ritka. Pont ezért tudom átérezni a problémát és együtt tanulni veletek.

2.  E-mail, sms
A 20. és a 21. században a papíralapú levelezést szinte teljesen leváltotta e két fenti, és ennek a különböző verziói.

Ezekre szintén igaz egy jó pár dolog, amit a telefonhívásoknál említettem. Az eltérés főleg a levélszerűségéből adódik. Nézzük:


Ha te vagy a küldő:
- ne küldj kéretlen körleveleket
- ne add ki engedély nélkül más címét, könnyen lehet, hogy a fentiekkel halmozza el valaki
- az sms arra van amire a neve is utal: rövid praktikus üzenetekre. Nem levélhosszúságú érzelmességre, vagy más egyéb dologra.
A legdurvább: édesanyám halálhírét sms-ben kaptam meg…
- Ha nincs külön ok rá írj tömören az e-mailben is. Senki sem szeret órákig ülni a gép előtt
- legyél figyelmes arra, hogy milyen helyzeten van akinek küldöd, tud e válaszolni egyáltalán
- Köszönd meg a választ. Te dolgoztattál meg valakit ez a minimum

Ha te vagy a fogadó:
- Válaszolj. Pont.
- Ha hosszú a kérés, vagy akadályoztatva vagy, legalább azt, hogy „később”
- e-mailnél nagyon praktikus a „válasz” funkciót használni és visszaidézni a levelet
- kulcsember vagy: ha úgy érzed, hogy ez nem e-mail, vagy sms téma, te tudod megállítani. Ne folytasd
- ha túl sok idő telt el a megkapás óta, akkor gyakran érdeme érdeklődni személyesen, hogy aktuális e még
- ha valaki küld neked valamit csak úgy, köszönd meg. Gondolt rád
- ha kapsz valakitől olyan leveleket amiket nem szeretnél, jelezd neki, de inkább személyesen

Ha ezekhez van hozzáfűzni valód, írd meg. Én inkább csak gondolatébresztőt akartam a témával.

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr645142163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása