Szubál és a saját kardja

2010.02.11. 06:56

Ezt a videót már rég fel akartam rakni, mert karácsony előtt készült, de mindig volt valami technikai malőr vele. Eredetileg elcsúszott a kép és a hang (ami még sose volt), aztán próbáltam több emberrel is helyére tenni, de nem sikerült. De most megvan és nem is ez a lényeg.

Korábban feltettem egy bejegyzést, amikor Szubál megtalálta a bokenemet (gyakorló fakardot). Azóta jól eldugtam előle. A szomszéd Advaitánál persze voltak játékkardok és neki is lett 2 polifoam, de semmi más. Karácsony előtt az egyik játékboltban láttunk egy szép kis szamurájkardot tokkal (kb wakizashi méret) megdöbbentő 300 forintos áron.

A feleségem mondta, hogy „vegyük meg a gyereknek”. Erre én „bhakta legyen, ne szamuráj”. Egyet értettünk. Aztán pár nap múlva a feleségem már könyörgött, hogy inkább vegyük meg tényleg, mert az összes hasonló konyhai eszközzel kardozni akar. Ami egyrészt fájdalmas, másrészt tönkre is mennek.

Szóval megvettük. A mai napig nagyon szereti. Miután odaadtam neki, megmutattam, hogy hogyan kell elővenni és elrakni. Sokszor nem tudtam, mert kivette a kezemből és így csinált:

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr355142142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_24757 2010.02.11. 13:55:51

Szamuráj azt jelenti japánul, hogy szolga. Azt gondolom, hogy ez nem egy vagy-vagy eldöntendő kérdés, hogy bhakta legyen-e vagy szamurály. Ha az a sorsa, úgy is mind a kettő lesz egyszerre. Vagy épp egyik se. Ez az ő döntése lesz. Hiszen van szabad akarat is a világon. :)

Ismeretlen_117989 2010.02.11. 15:14:07

Igen, de az átlag ember/bhakta nem ezt gondolja a szamurájról. Paradigma. A vagy-vagy, is-is, egyiksemre meg nem mondok semmit... :)

Ismeretlen_24757 2010.02.11. 15:32:34

Na igen. Sajnálom azokat akik a világot feketében meg fehérben látják. Emlékszem mekkora élmény volt lecserélni a tévénket színesre mikor kölyök voltam. Aztán emlékszem milyen volt lecserélni a szemüvegemet, mikor el kezdtem akarni látni a színeket a világban. Krisna-tudat erre is jó. Ezért jó a ninjutsu. Mert egy Ninja az szamuráj is. De a szamuráj az nem biztos, hogy ninja is. :) Ninjutsuban minden játszik. Az összes szín. :)
süti beállítások módosítása