Önvédelem

2010.01.04. 06:03

Sokat hallani róla, hogy egyre veszélyesebb a világ. Ez tény. Hajlamosak vagyunk megszokni mindent, még ezt is, de a tényen ez nem változtat semmit.

10-20 évvel ezelőtt valaki azt mondta volna, hogy egy nap napi szinten lesznek Magyarországon fegyveres rablások diliházba csukatták volna. 2009 elején volt olyan nap, hogy csak Budapesten három volt.

Amikor 40 évesen elkezdtem Ninjutsu edzésekre járni és egyik okként az önvédelmet (templom, család, stb.) hoztam fel, sokan nevettek. Lehet, hogy nem sokáig. Nem szoktunk dicsekedni vele, de a könyvosztó bhaktákat is egyre sűrűbben éri támadás. A Blaha Lujza téri ingyen ételosztásunkkor napi szinten vannak atrocitások. Kisora írt róla nemrég.

Mindezt úgy, hogy a légynek se ártunk, sőt csak adni akarunk. Mi lesz, ha tényleg útban leszünk valakinek?

Szóval mindenkinek tudom ajánlani, hogy egy kicsit legalább kezdjen el foglalkozni ezzel a témával.

Legyőzhetetlen hős nem leszel, senki se az, de legalább egy kicsit fel tudsz készülni fizikailag és főleg psichikailag.

Itt van két szuper videó ízelítőnek, hogy mit jelent a Ninutsuban az önvédelem.

Aztán szeretettel várunk a Bhíma-dojoban!  

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr815142102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_24757 2010.01.04. 17:39:26

Ez van... :) ez a sensi jól vágja...

amala das · http://bhaktijoga.freeblog.hu 2010.01.04. 17:44:41

"Valaki csak akkor ténykedhet szabadon és teljességgel, ha stíluson túli. Az az ember, aki igazán komoly tudásvágyával megtalálja, mi az igazság, de semmilyen stílushoz sem tartozik. Csak abban él, ami van." "Nem hiszek a stílus szóban. A harcot illetően a dolgok akkor változnak majd meg, ha három karú és négy lábú emberekkel állunk majd szemben, tehát tőlünk alapvetően különböző felépítésűekkel. Az egyes stílusok űzőit éppen a végtelen számú stílus választja el egymástól: a boksz az ököl számára, a dzsúdó a dobások számára és így tovább. A stílusok uralkodnak. A stílus megalkotója hipotéziseket állít fel, amelyek növendékei számára nagyon gyorsan bibliává válnak. Az emberek azért használnak különböző stílusokat, mert különböző biológiai és szellemi struktúrával születnek. Amikor ön japán harci stílust követ, ezzel japán szellemiséget fejez ki, és nem a sajátját. Meg kell ismernie önmagát, hogy kiderítse, melyik stílus felel meg leginkább az ön személyiségének. Honnan lehet ezt tudni? Az ütés pillanatában éreznie kell az ütést, teljes harmóniában kell vele lennie!" "Én nem vagyok stílus, de én vagyok az összes stílus. Te nem tudod, hogy én mit fogok csinálni, és még én sem tudom, hogy mit fogok csinálni, Az én mozgásom a te mozgásod eredménye, az én technikám a te technikád ereménye." "Nekem nincs övem, mégsem érzem magamat kevesebbnek. Ez csak egy bizonyítvány. Ha valaki nem tud végrehajtani egy mozdulatot, az öve nem fogja segíteni ebben. Legfeljebb arra lesz jó, hogy megtartsa a nadrágját." Bruce Lee -a világ egyik legelismertebb harcművésze- (1940. november 27. — 1973. július 20.)

Ismeretlen_117989 2010.01.04. 21:09:09

Majdnem elfelejtettem: hívjátok Amala prabhut a 06304129523-as számon. Kiváló edzéseket tart rendszeresen. A harmadik lehetőség: Bruce Lee Stílustól függetlenül... :)

Ismeretlen_24757 2010.01.05. 22:14:49

Még jó, hogy a Ninjutsu ugyan azt tanítja mint amit Amala idéz Bruce Lee-től... Kár, hogy az ő tanításait is dogmatikusan kezdték el tanítani a rá jellemző nyitottság helyett, illetve akik pedig az örököseinek, valódi szabados követőinek vallják magukat, igazából csak a saját rendszerüket igyekeznek eladni másoknak Bruce Lee szövegeit alapul véve...

chege108 · http://chege108.blogspot.com/ 2010.01.06. 22:16:08

Sajnos én is ezt tapasztalom Pécsen.Bhakták kérkedve fogadták,hogy elkezdtem thaiboxolni.Lehet agresszívnek mondani,de ez nem így van a mi csapatunkba.Nálunk nagyon nagy az össze tartás van.Kb. 2hónapja az egyik edzőtársunkat megtámadta egy nagy skinhead csapat és elverték.A srác kb.50kg-os volt és 8-an mentek rá.Persze amint felhívott minket az egyik barátja mi azonnal oda mentünk 10-en csak a rendőrök megelőztek minket és ez volt a szerencséjük.A 25-30fős társaságból maradt 3-4 srác.Ennyit róluk. Szerintem is érdemes elkezdeni önvédelmet tanulni,mert sajnos szükséges.

amala das · http://bhaktijoga.freeblog.hu 2010.01.07. 08:25:56

Hare Krisna ! Félreértés történt én nem tartok edzéseket, csak néhány barátommal elkezdtem edzeni és hozzánk csapódtak néhányan és így egy kis brigád kerekedett ki belőle. Vannak köztük harcosok és nem harcosok, ki-ki megosztja a saját tapasztalatait az önvédelemben. De nem győzöm hangsúlyozni ez nem edzéstartás, hanem együtt edzés, nem kell rivális, apaszampradáját látni benne. Nem rivális Dojo vagyunk mint ahogyan azt ki akarjátok kerekíteni az álatalam beírt Bruce Lee idézetekből. Én csak arra szeretnék rávílágítani hogy a ninjitsu, karate, Kick-Box, thai-Box, Judo, box...még ezer másik, csak egy stílus és nincs legjobb stílus mint ahogyan azt be akarják egyesek állítani. Én sohasem vetítettem hogy a Karate az ahimsza és a világ leglegyőzhetetlenebb harcművészete. Én azért ezt csinálom mert ahogy Bruce is írta, ez áll az én személyiségemhez a legközelebb, nektek a ninjutsu. Ezt el kell fogadni és nem kell elitélni más stílusát és eretnekként kezelni. Egyébkét az ahimsza mint erőszaknélküliség minden harcműcészet alapköve, mint a kiyokushin karatéé és a ninjitsué is. Ez nem nagy szám. A Karate tanításaiban is benne van hogy csak akkor használhatod ha az életedre törnenek de de csak is akkor ha nincs más megoldás. És nem kell rögtön valakinek kitörni a kezét lábát, megkéselni, szemét kinyomni, ádámcsutkáját beütni, hanem lehet élég egy villámgyors gyomorszájas amitől mindjárt megrogyik. És ha így nézzük a Karate inkább ahimszább mint a ninjutszu. Kérlek Kishor ne itéld el a karatét mikor nem is ismered, szivesen várlak téged és Vijaya goranga prabhut egy vendégedzésen ahol megoszthatjuk tapasztalatainkat. Szívesen várlak mint ahogy te is tetted velem... Gouranga

amala das · http://bhaktijoga.freeblog.hu 2010.01.07. 08:36:50

Bocsánat kérlek ne sértődjetek meg ha okoskodtam, de sajnos ilyen vagyok... Próbálok változni !!! gouranga

Ismeretlen_24757 2010.01.07. 09:40:40

A fürdőben éreztem reggel mikor írtál kedves Amala. :) De akkor te is félre érted amit írtam, vagy írtunk, mert semmi ilyesmiről nincs szó, hogy rivális, vagy egyik jobb, vagy rosszabb, vagy bármi ilyen. Nincs jobb vagy rosszabb és igazából nincsenek Stílusok sem. Ez az igazság. Mikor az ember oda kerül egy élet-halál küzdelembe, akkor elfelejt mindent amit addig látott, vagy hallott és csak az ösztönök maradnak. A különféle Stílusok, ahogy nevezed őket, ezeket az ösztönöket igyekeznek át programozni, hogy akkor már ne így reagáljunk egy támadásra, hanem úgy. És ez alapján nevezték el magukat a stílusok, stílusoknak. De ez is csak az utóbbi pár száz évben lett így, ahogy a Kali-yuga kialakul, mert igazából nincsenek stílusok, csak tanítások... Ninjutsu nem egy stílus, vagy irányzat, vagy küzdő rendszer. Ninjutsu a túlélés művészete. Ennyit jelent első lépésben, és ennél se nem több, se nem kevesebb. De ez viszont nagyon. De azzal, hogy azt mondom, hogy ez a Ninjutsu, nem a Karatét, vagy a Thai boxot húzom le, hiszen mind a kettő része a Ninjutsunak. A Thai-box a föld elem rendszere például, a karate pedig leginkább a tűzé. stb-stb. Minden ember valamelyik elemhez jobban vonzódik és abban tehetségesebb. Ninjutsu arról szól, hogy fel kell ismernünk magunkban melyik elem a mi testtípusunknak a leg vonzóbb, és utána abból megismerjük az összes többit és azokat is a mozgáskultúránk, az ösztöneink részévé tesszük. És mindezt semmi másért nem csináljuk, csak hogy a megfelelő pillanatban a megfelelő elemmel tudjunk harcolni. Nem elem-elem elleni küzdelemről van szó, mint mikor valaki mondjuk csak Thai-box edzésre jár és csak Thai-boxosokkal edz, mert akkor ő a föld-föld ellen lesz jó. Ha egy ilyen ember kerül elénk, automatikusan úgy akarunk felállni mint ő, ez az ösztön. De ő agyon fog verni minket a saját stílusában, hiszen ő azt gyakorolta. Ninjutsu pont arról szól, hogy megtaláljam mi az ellenszer. A földnek például a szél. Vagy ugyan ez igaz egy karatéka ellen, hogy ha felállunk neki úgy ahogy ő, akkor semmi esély. Hogy sensimet idézzem, "Ne állj le soha egy boxolóval boxolni, mert ő sokkal boxolóbb mint amilyen te tudsz lenni" Víz ellen a tűz, szél ellen a föld, stb, és amikor ő veszi át a te stílusod, mozgásod, mert rá is érvényesek az "ösztön" törvények, akkor vissza váltasz egy másik elembe, és ettől olyan amilyen. Ninjutsu 9 iskolára épül, 9 Ryu-ból áll. De igazából sok száz Ryu létezik, de ez a 9 Fő Ryuban benne foglaltatik az összes féle harcos. Mind a kilenc, akivel a csatatéren találkozhatunk. De ugyan így 9 fő személyiség típust különböztetnek meg más-más pszichológiai rendszerek, vagy akár az Eneagramm is... Meg ilyenek... Ninjutsu nem egy rendszer, hanem maga az élet, és nem egy mozgás kultúra, vagy típus, hanem az összes mozgás kultúra és stílus. Ezért nincs értelme egy Ninjutsu edzésből levonni következtetéseket, mert eleinte általában a Gyoko Ryuval kezdünk, mivel ez mutatja be a legszélsőségesebben a harcművészet mozdulatait, és ha ezt megtanulja valaki, akkor ebből a legkönnyebb a többi elemet jól előhozni... stb...stb... Gazuranga :)

Ismeretlen_24757 2010.01.07. 09:42:38

Ja, meg már lenéztem volna szívesen hozzátok egy kis edzésre, csak mindig titkosban van, és mindig utána mesélik azok akik ott voltak, hogy ott voltak... A másik meg, hogy nem rendszeresen van, így elég nehéz betervezni a programba, főleg, hogy nem is tudom, hogy mikor. De köszönöm a meghívást, igyekszem valamikor eleget tenni neki. :)

Ismeretlen_117989 2010.01.07. 10:57:37

Kedves Amala prabhu! Nincs semmi baj, vagy sértődés. A komment arra van, hogy kifejtsd a véleményedet. Bármilyet. Csak akkor törlöm, ha az a jóizlést, vagy mást sért. Ez nem. Csak: A cikk arról szólt, hogy fontos az önvédelem (+testmozgás, egészség) és én speciel ninjutsu edzésre járok, gyere te is ha kedved van. Ennyi. Múltkor is ez volt, akkor is hasonló idézeteket tettél be. Én szinte semmit nem tudok se a ninjutsuról, se más ágakról. Ezt megnéztem, tetszik, próbálkozok, ennyi. mindenkit tisztelek, aki legalább felemeli a seggét és csinál valamit, ha ezt komolyan és értelmesen csinálja, akkor még jobban. A válaszkommentem is erre utalt: csinálj valamit, menj Amalához, vagy bárkihez! És ez a fontos, hogy erre bátorítsunk mindenkit. Mindig utáltam, amikor az egyik egyház a másik ellen dumált. Mert nekünk nem a teistákon kell vitatkozni, harcolni, szurkálódni, hanem a maradék (kevés) ateistát meggyőzni. Remélem érted és nem bántottalak meg.

chege108 · http://chege108.blogspot.com/ 2010.01.07. 11:36:34

Hare Krisna! Szerintem is az a legjobb amikor valaki nem csak a saját stílusában meccsel.Ezért is tartom jónak,hogy létre jöttek ilyen stílusok mint a K-3,MMA és K-1 is.Mert így érdekessé válnak a dolgok.Edzőm szokott minket nem csak thaibox versenyeken indítani.Szoktunk indulni Sanda versenyeken is.Magam is bunyóztam már több féle szabályrendszerben és nagyon jónak tartom az éles küzdelmeket a meccsek keretein belül,mert segít felkészülni az utcára.Lehet szokni az erősebb pofonokat rúgásokat.Néhány edzésen kimondottan az utcára készültünk pl.:pusztakezes zsákolás,hogy szokja a kezünk ezt a fajta terhelést.Tanultunk fojtogatások védését is. Ha egyszer Pesten járok szívesen elnéznék egy edzésetekre ha lehetséges. yis.:ambros jani

jhd 2010.01.08. 01:43:53

eh, mennyi komment:D vijaya,atom ez a blog:) köszönöm, h ilyen jót beszélgettünk ma, és segítesz abban, h ember tudjak maradni, hiszen, ha valaki, hát Te ismersz... én nem tudok semmit a harcművészetekről, csak azt, h csepel, és erzsébet, és az elmében dől el minden... ha egy helyzetben vagy, csak magadra számithatsz. érdekes módon a thököly sarkán mindenki szélvédőjét lemosták a ... , csak az enyémet nem. és nem azért,mert tudták, h ott van az anyósülés alatt egy fejsze, hanem, mert a kösz, nem kell úgy szólt,h azt mindenki értette... vijaya, köszönöm, h vagy, és, ha van jó tulajdonságom, ami miatt a felsőbb bolygók lakói is idefordítják néha a tekintetüket, azt főként Neked köszönhetem. Minden más csak hamu a szélben. nem baj, ha nem érti senki... jhd

Ismeretlen_24757 2010.01.08. 14:16:55

Ez egy új dalszöveg lesz?

jhd 2010.01.09. 01:33:38

Ez egy megírt dalszöveg, ha érdekel, kérdezd baka szilárd, alias elvist, az ő lemezére írtam egy számot, ott együtt énekeljük... szerintem nagyon jó lett, sajnáltam is, h nem lett kiadva.
süti beállítások módosítása