Mit tennél meg a fiadért?

2009.12.16. 06:25

Ezt a videót két hónapja küldte Kisora, mint gyakorló apukának. Megnéztem, és rendesen megkönnyeztem.
Őszintén megírtam neki. Visszaírta, hogy ő is.

Nézd meg, de úgy, hogy rakjál rá hangot.

Utána beszélgettünk. Felvetette, hogy micsoda odaadás, mennyi lemondás és mi lenne, ha ezt Isten felé tenné az apuka.

Én azt válaszoltam rá, hogy egy ilyen ember bizony így is közel van Istenhez.

- egyrészről, mert a dharmáját, kötelességét, mint apa ilyen szépen csinálja és ezzel a Krisna elégedett
- nagyon tiszta szív kell ahhoz, hogy ilyen önzetlenül tudj cselekedni, még ha a fiadról is van szó
-  megtapasztalva az anyagi világ mulandóságát és gyötrelmességét, vagy már most, vagy a közeljövőben fog kétségtelenül a Legfelsőbbhöz fog fordulni.

Neked mi a véleményed?

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr155142080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cilvija 2009.12.16. 09:36:06

Már láttam ezt a videót, nem egyszer, bizonyos időközönként eljut hozzám újra és újra, és mindig könnyezek. Ha mindenki ilyen lenne csak a legszűkebb környezetéhez, nem is lenne kérdés a béke a világban. Köszönöm, hogy megint emlékeztettél rá, mi fontos és mi nem!

Napraforgó 2009.12.16. 13:36:43

Köszönöm. Minél több embernek fogom ajánlani ezt a bejegyzést. Azonosulva a záró gondolatokkal, én is hozzátenném, addig, amíg egymás felé képtelenek vagyunk odaadással, türelemmel és empátiával fordulni, szerintem csak áltatjuk magunkat, hogy Isten felé képesek vagyunk. De ez lehet, csak az én véleményem.

Ismeretlen_24757 2009.12.16. 20:30:01

"Mindenre van erőm az Úrban, a ki engem megerősít." Filippibeliekhez írt levél 4.13

Emese · http://pszi-fi.hu 2009.12.16. 21:37:59

Szép. Köszönöm!

tanide 2009.12.17. 21:05:01

gurur na sa syat sva-jano na sa syat pita na sa syaj janani na sa syat daiva° na tat syan na patiŞ ca sa syan na mocayed ya samupeta-mrtyum „Aki nem tudja felszabadítani a gondjaira bízott élőlényeket, akik az ismétlődő születés és halál útját járják, az soha ne legyen tanítómester, apa, férj, anya vagy imádandó félisten.” Csak ennyit szerettem volna hozzáfűzni ahoz, hogy mennyire dharmikus az apa...Valószínűleg mindketten mennek a pokolba a szentimentalizmusukkal együtt...még ha ez keményen hangzik is...de hát ilyen ez az anyagi világ

Ismeretlen_117989 2009.12.18. 08:32:20

Kedves tanide! Tökéletes a vers amit idéztél, a fordítás is jó, talán még igazad is van, de sikerült a blogom fenállásának legparasztabb kommentjét produkálnod. Nem tudom, hogy ki vagy, de imádkozom érted, hogy amikor eljön az a pillanat az életeben, amikor megérted, hogy mekkora hülyeséget írtál kibírd.

Napraforgó 2009.12.18. 11:33:02

Kedves tanide! Szerintem párszor még meg fogsz lepődni az életben... Megjegyezném, az odaadás, bárki iránt is, nem feltétlenül egyenlő a szentimentalizmussal, hanem tudatos döntés is lehet, egyszer akár ki is próbálhatnád... Szeretném megkérdezni továbbá, hogy a szentírások mély ismerete mellett hogy állsz a megvalósítással? Leszel-e/ vagy-e tanítómester, apa, férj, anya vagy imádandó félisten?

Muni Raja das 2009.12.18. 17:36:52

hat, edina t, az ilyen pareelyszintu beszolasra biztosan sokat kellett eddzened. biztosithatlak, hogy a munkad nem veszett karba. :)

jhd 2009.12.18. 21:01:30

ne bántsátok már egymást, úgyis mindenkinek más a megvalósítása... én azt mondom, ha a papa pokolra megy, akkor sok mindennek nincs értelme az életben. nekem az egyik fontos lelki vezetőm arra a kérdésre, h mi a ... van a kamikazekkal, azt a választ kaptam (sűrű volt a téma, a többi nem érdekes most), h Krisna harcos, ezért a szívének nagyon kedves az a harcos, aki mindenét feláldozza a kötelessége miatt. Találós kérdés: ezen elv alapján akkor ez az apa Krisnának mennyire kedves vajon?

Napraforgó 2009.12.18. 23:32:12

Csak hogy rímeljen: remélem, nagyon:))

Mes 2009.12.19. 23:11:14

A légy a szarra megy, ez van........

sultan 2009.12.20. 19:30:01

A Hoyt család története legenda lett -különösen a hosszútávfutók körében. (http://rkchungary.wordpress.com/2008/08/04/team-hoyt/) Megtestesíti mindazt a küzdelmet, amiben valaki helyt állhat mint szülő, gyermek vagy sportoló. Ugyanakkor az önzetlenséget a pszichológia közel védikus értelemben használja, az önzetlenség egyfajta kivetített önzés. Ám ez hajtóereje az anyagi világnak és az emberi kapcsolatoknak, létezésének oka és célja van, senki nem is vonja kétségbe. De ha nem párosul valamilyen lelki motivációval, az eredménye anyagi lesz, hiszen a tett maga is anyagi. A karma, akarma, vikarma lehetőségek közül ez a karmához a jámbor tetthez kapcsolódik, ahhoz, hogy a vikarmához, a lelki tetthez tudjuk sorolni kapcsolatban kéne, hogy legyen Istennel. De mivel jámbor tett vonzhatja az Úr és a hívei kegyét.

géza bácsi 2009.12.22. 09:49:04

Húú azért az kemény, hogy a kamikázék kedvesek Krisnának. Már ha jól értettem az érvelést jhd-nek. Bár én nem értek annyira ehhez a témához. Akkor ezek szerint az öngyilkos merénylők is azok, sőt ők ráadásul Allah nevében teszik, nem a hazájukért. Szerintem tanide nem úgy értette, hogy a futásért, stb. (aminek lássuk be sok haszna tényleg nincs) mennek a pokolba hanem a többiért amit mellette tesznek, a bűnös életük miatt. písz

azyrafael 2009.12.22. 14:51:00

"Vakságban szenved a világ, látó szem itt ritkán akad mint ahogy ritkán száll égbe a hálóba rekedt madár."

t 2009.12.24. 20:57:39

"...a tobbiert amit mellette tesznek, a bunos eletuk miatt" csak egy kerdes, hogy honnan tudjuk h bunos eletet elnek? egy idezet egy mantra szambol "itelj, hogy iteltess!" sztem a futasnak az a haszna, h ezzel ott sok embernek oromot okoz, pl a kisfiunak. krishnanak sem azert fozunk es ajanljuk fel mert amugy ehezne...hanem h oromot okozzunk neki az odaadasunkkal.ha egyszeru anyagi tevekenysegnek latjuk akkor haszontalan.
süti beállítások módosítása