Írtam korábban róla, hogy Egerben meglepő módon próbálnak szigorítani a kiskorúak éjszakázásán. Akkor örültem neki, de sajnos úgy néz ki, hogy nem lesz belőle semmi.

Micsoda érv! „Túlságosan beleszóltak volna a szülő-gyerek viszonyba”. A polgármester (helyesen) próbál valamit tenni a közerkölcsért, a fiatalokért, sőt a szülőkért erre egy másik okos megállítja.

Kíváncsi vagyok, hogy ugyanilyen liberális lenne, ha a saját kamasz gyerekéről lenne szó…

„Az ombudsman kifogásai miatt levették a napirendről Egerben azt a tervezetet, amely előírta volna, hogy a gyerekek éjszaka nem tartózkodhatnak közterületen felügyelet nélkül. A tinédzserek éjszakai mászkálását szerették volna korlátozni, de az ombudsman szerint túlságosan beleszóltak volna a szülő-gyerek viszonyba.

Visszakozott az egri önkormányzat, és levette a napirendről azt a tervezetet, amely gyakorlatilag a kamaszok késő esti, illetve éjszakai kijárási tilalmáról szólt. Az önkormányzat az ombudsman aggályainak hatására döntött így, ugyanakkor továbbra is "stratégiai kérdésként" kezeli az ügyet, mert "nem szerencsés, hogy sokszor 12-13 éves gyerekek hajnalig lődörögnek az utcán" - mondta Habis László polgármester.


Az elképzelés lényege az volt, hogy - mivel sokan panaszkodtak a fiatalok éjszakai viselkedésére - a 14 éven aluli gyerekek 22 és reggel 6 óra között, a 14 és 16 év közötti fiatalok pedig 0 és reggel 6 óra között csak "felügyeletüket ellátó személy" kíséretében tartózkodhattak volna a város területén, az ott működő vendéglátóhelyeken és üzletekben. A szülők ellen szabálysértési bírságot szabhattak volna ki, ha megszegik az előírást.

Szabó Máté, az állampolgári jogok biztosa szerint viszont az önkormányzatnak nem lett volna joga ilyen rendeletet hozni, a korlátozás alkotmányos alapjogokat sértett volna. Szerinte a szabályozás törvényi alap és felhatalmazás nélkül avatkozott volna be a gyermekek és szülők alapjogainak gyakorlásába, túlságosan behatolt volna a családi szférába. A szankciókat sem helyeselte az ombudsman.

Az egri polgármester azt mondta, megkeresik azokat a parlamenti erőket, amelyeken keresztül kezdeményezhető egy, az ifjúság védelméről szóló törvénymódosítás. Ha ez a támogatás meglesz, hozzálátnak a helyi szabályozás kialakításához - tette hozzá."

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr945142026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbonc 2009.10.24. 09:06:11

Hát ja.Ez is azt a tényt világítja meg,hogy nincs rend. Egy jó nagy csúszdán van a társadalom és szélsebesen csúszik a mélybe.... Mostmár nem csak a felnőttek nagy része iszik,hanem a fiatalok, gyerekek is.Ez igazán szép.Hajrá! G O U R A N G A

Mes 2009.10.25. 22:15:06

Norboc az a helyzet, hogy ez már 14 évvel ezelőtt is így volt, amikor én voltam tini. Ciki vagy sem, de tény hogy nekem pl. a Népliget metroállomás aluljárójában lévő erősen harmadosztályú kocsma volt a törzshelyem.... Meg is látszik. :))))) Viccet félre téve szegény jó Anyámék próbáltak óvni, volt, hogy be is zártak, de csak megszöktem, mert akkor azt gondoltam, hogy nekem az jó. Itt se rendeletekkel, se szobafogsággal nem lehet visszatartani senkit. A gyereknek be kell látni, hogy az neki biza nem jó. Csak addig sajnos nagyon sok veszélynek van kitéve. :(

norbonc 2009.10.26. 12:03:27

Mes. Én is akkor voltam tini(most 34). De-szerintem-ma súlyosabb a helyzet globálisan nézve.

Mes 2009.10.26. 13:41:42

Nem tudom milyen most a helyzet, mert már pár éve nem nagyon mozgok az éjszakában, de azt biztosan tudom, hogy ha valaki menni akar, akkor azt nagyon nehéz lesz visszatartani akárhány éves is.

norbonc 2009.10.26. 21:51:30

Én is csak nagyon ritkán megyek,de a környékünkön a bolt előtt szoktam látni,hogy simán piálnak 15 év körüli(alatti?) fiúk-lányok. De persze igazad van.Ilyenek mindig voltak...csak ahogy halad előre ez a kor,egyre többen lesznek:(

Ismeretlen_117989 2009.10.27. 12:34:00

A holnapi bejegyzés erről fog szólni, legalábbis az én véleményemről.
süti beállítások módosítása