Lecke

2009.10.23. 06:07

Szerdán én tartottam leckét, amit aznap vettem észre a táblázatban. Előző este későn feküdtem, mert a Dívali ünnepségen voltam, így „kellemes” meglepetés volt enyhén bedagadt szemekkel felfedezni a nevemet a „leckeadó” rubrikában.
Aztán mikor elolvastam a verset és a magyarázatát megnyugodtam:

„Ha valaki véletlenül akár csak a pillanat tört részéig egy bhakta társaságát élvezheti, többé nem fogják csábítani a karma vagy a jnána eredményei. Hogyan érdekelnék hát a félistenek áldásai, akik mind engedelmeskedni kényszerülnek a halál törvényeinek?”

Srimad Bhagavatam 4. ének 24. fejezet 57. vers

Ez kedvenc témám így erről nem volt nehéz beszélnem, plusz tudtam valamit reflektálni egy régebbi kommentre.
Erre:
"Ninmami:Ja, és innentől kezdve jön az hogy egyformák vagyunk, nincs különbség köztünk. Egy cipőben evezünk :-) a hűtlenekkel is :-)
vijaya:Kedves Ninmami!
Nem teljesen értem, hogy érted. Miért is vagyunk egyformák? Miért evezünk egy cipőben?
Ninmami:
Ugy ertettem hogy azert evezunk egy cipoben, mert mindannyian a nemtudas allapotaban vagyunk, nem annak latjuk a dolgokat amik. Es ebben nincs kulonbseg kozted, koztem, meg barki mas kozott. Mindenki ezzel kuszkodik. A kulonbseg talan csak annyi lehet, hogy van aki ezt tudja es van aki nem.
Szoval mindannyian egy csonakban evezunk - igy senki nem jobb vagy rosszabb a masiknal. Csak az egyiknek ez a defektje, a masiknak meg az. De mindannyiunknak van valami.
Szoval igy ertettem :)
Most igy visszaolvasva tenyleg felreertheto volt, elnezest kerek miatta :)"


Hát ezzel úgy igazán nem értettem egyet, amit itt a magyarázat kapcsán ki is fejtek egy kicsit.

Aztán ami a legfontosabb: aznap volt Srila Prabhupada eltávozási napja. Erről a lecke végén beszélek. Bár az egész Róla szól…

Itt tudod letölteni, itt pedig meghallgatni:

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr595142025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása