Cseh Tamás és a Mantra

2009.08.10. 08:00

Pár napja a fő hír az volt, hogy 66 éves korában meghalt Cseh Tamás. Én nem tudok róla sokat, de mégis volt egy kapcsolódás az életünkben.

Amikor készült az „Akarom látni” albumunk Jaya Hari felvetette, hogy legyen rajta egy bizonyos szám Cseh Tamástól a „Minden álmomban”. Persze ez több volt mint felvetés, nagyon akarta. Én nem voltam túl lelkes, mert a Mantra képvisel egy dolgot (nem is akármit) és összekapcsolódni valamivel, vagy valakivel, ami nem mindig vállalható az veszélyes. Például, egyszer csak elkezd hülyeségeket csinálni, vagy nyilatkozni, mi meg égünk…

Most már nem fog.

Meghallgattam a számot és nem volt gáz a szövege, hasonlóan kétértelmű, mint jó néhány sajátunk. A következő kihívás az az volt, hogy hogyan lesz mantrás. Ha meghallgatod érted a problémát. Végül Rajahamsával belőttünk egy jó húzós tempót, leszedtem az akkordokat, metálosítottam, Jaya Hari rányomta az éneket és kész is lett.

Aztán végül nem került rá a lemezre két ok miatt. Az egyik, hogy nem annyira illett a többi szám közé, a másik, hogy szerzői jogok miatt necces lett volna a kiadás. Így marad az internetes közzététel, ami szintén nem szabályos, de mit számít.

Íme, itt az eredeti:

És itt ugyanez a Mantrától:

Kívánom neki, hogy kedvezően alakuljon a következő élete és megtalálja, amit igazán meg kell…

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr595141945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erzsebet 2009.08.10. 15:04:02

Hello, Ez a bejegyzés nem egészen érthető számomra, helyesebben konkrétan ez a mondat: "Például, egyszer csak elkezd hülyeségeket csinálni, vagy nyilatkozni, mi meg égünk…" Külső szemlélő/olvasóként az jön le belőle, kicsit túlozva, hogy "a Mantra mindenek fölött", ugyanis más hibázhat, mondhat rosszat, de azok tagjaival ilyen soha nem történik meg. Egyébként a blog tetszik. Most is csak nem értem egészen... :) Erzsebet

Ismeretlen_117989 2009.08.10. 15:59:10

Kedves Erzsébet! Szerintem félreértetted azt amit írtam. Persze mindenki hibázhat, mi is, én is. De azt én csináltam, én döntök felette. Ha valakinek eljátszod a számát az azt jelenti, hogy tiszteled és így a rajongóid is tisztelni fogják. Vannak olyan zenekarok akiknek pl. szeretem a zenéjét, de ha játszanánk tőlük valamit akkor összezavarnánk egy jó pár embert. Pláne, ha mondjuk ez a zenekar legközelebbbi interjúban letagadná a holokausztot, vagy hasonló. És ez nem ritka. Remélem így érthető mit szerettem volna kifejezni.

Erzsebet 2009.08.10. 17:24:23

Hare Krsna! Köszönöm szépen a választ. Így már jobban, vagyis teljesen értem. Illetve egyet is értek. Csak eredetileg nem volt egyértelmű számomra az a rész, amit idéztem is, illetve kívülállóként olvasna eléggé félre is lehet érteni konkrét példa nélkül. Egyik elvem: ha valamit nem értek, inkább kérdezek...most is csak azt tettem. Köszönöm mégegyszer a választ. Gouranga, Erzsébet

Ismeretlen_107748 2009.08.10. 23:04:04

én az eredetit nem is ismertem... :) a Mantrás nagyon jó, de meglepett volna, ha felkerül az albumra :)

norbonc 2009.08.11. 19:11:41

Az eredetit nem hallgattam végig,mert nem tetszett a zene. A ti verziótok viszont szuper.Tök jó dinamikus szám lett szerintem. Szerintem illik hozzátok.

jhd 2009.08.11. 19:30:10

jobb az eredeti.

norbonc 2009.08.11. 20:27:06

Kedves Jaya Hari. Zeneileg nem tetszik,hangulatilag igen.A tangó harmonika(?) nem jön be. De most azért is meghallgatom végig:)

norbonc 2009.08.11. 20:33:31

Engem nagyon lehúz ez a szám:( De a ti előadásotokban más...mert abban ott van Krisna.

norbonc 2009.08.11. 20:47:21

És a te hangod jobban bejön nekem Jaya Hari.Ez van.:)

jhd 2009.08.11. 23:10:33

nemnem, rosszul fogalmaztam. nyilván neked az én hangom többet jelent, nekem meg cseh tamásé (vagyis ebben a számban másik jánosé,mert itt ő énekel) nyilván, mint a sajátom. érdekes ez a krisna ott van a számban mondat, mert nekem az eredetiben is ott van ( ezt vijaya nak is mondtam,mikor felvetettem, h dolgozzuk fel) bármilyen szövegben meg lehet találni=>ezt úgy értem, h az embernek, ha azt jelenti, és megjelenik neki, akkor ő nyilván másként kezeli, mint a többi ember. vannak olyan mantra dalok, ahol az eredeti szöveget szinte sehol nem hallottam vissza, viszont az emberek elmondják, h mennyire jó, h erről,meg arról énekeltem... közben meg teljesen másról szólt az a szám:) és ez így van rendjén.

Félix G. 2009.08.12. 21:39:14

1 szám... és mégis különbözik ha szavazni kellene zeneileg a mantra-é tetszik jobban hangulatilag viszont az eredeti...

gabsz 2009.08.18. 10:46:37

üdv! nagyon sokat hallgatom, szerintem az egyik legjobb lett volna az albumon. tényleg "mantrás" lett, gratulálok!

norbonc 2009.08.26. 10:18:28

Hmmm....zseniális lett. Jó lenne,ha tolnátok koncerten is....:)Nagyot sportolnék rá:)
süti beállítások módosítása