Bolondság

2013.01.06. 01:33

 

“Az embert a saját bolondsága vezeti félre, mégis az Úr ellen zúgolódik a szíve.”
(A Példabeszédek könyve 19:3)

 

“Az embert a saját bolondsága vezeti félre, mégis az Úr ellen zúgolódik a szíve.”

(Biblia - A Példabeszédek könyve 19:3)


Life line

2013.01.05. 01:47

A címben szereplő néven új zenekart csinált Dayal Nitai das "barátom" :)

Persze sohasem találkoztunk, de már csak a neve és a kitartása miatt is szeretem.

 

Egy autó élete

2013.01.04. 01:12

Talán értesültetek róla, hogy néhány hete Svédországban a könyvosztó matajik balesetet szenvedtek.

Itt tudjátok meghallgatni az erről szóló beszámolót.

Ami ebből hozzám kapcsolódik az az autó. Még én vettem, és több éven át használtam az öreg Opel Zafirát.

2003-ban már sokadszor szólt rám Srila Sivarama Maharaja, hogy legyen a templomnak egy olyan autója, mai kényelmes és alkalmas vendégek szállítására. Akkoriban sokat látogattak hozzánk Srila Prabhupada (sajnos már nem fiatal) tanítványai, akik Krisna-völgybe, a nyári fesztiválokra is utaztak.

A Templom legjobb autója az általam használt légkondi nélküli, kurblis ablakú, fehér F astrája volt. Ezt legalább nem szólta meg senki.

De ezzel az utasítással bajban voltam. A kényelmes autók nagyok, drágák és ugye kritika tárgyai. Aztán jött az ötlet, hogy legyen egy családi egyterű, mert az megfelel a fenti kívánalmaknak, de nem feltűnő.

Mivel a kecskeméti Opel-szalonban dolgozott egy kedves bhakta, aki komoly kedvezményeket tudott kiharcolni, és önerőnek elég volt az én jó áron beszámolt Astrám, a Zafirára esett a választás.

A kihajtható 7 ülés is sokszor jött jól.

Érdekes, hogy azt terveztem, hogy amikor megöregszik, akkor szankirtanosok használhatnák. Persze tudtam, hogy az gyors amortizációval jár, na de erre azért nem gondoltam...


A lényeg, hogy amennyire tudta, megvédte a bhaktákat. Két bukfenc egy átlagos autóval csúnyább véget ért volna ért volna. A Zafira első (A) oszlopa rendkívül erős és amúgy is nagyon masszív darab.

Szóval így ért véget a szolgálata, hősi halált halt.

 

Nem hiszek

2013.01.03. 01:00

Mostanában többször eszembe jutott ez a szám. Biztos nem véletlen...

 

REPLIKA : Nem hiszek

Sötétben születtem sötétben élek, sötét az igazam és sötét a népem
Sötét a helyzetem, sötét a képem, már nem is harcolok, a sötétben félek
Ostoba hatalom ostoba tervek, ostoba szülők, ostoba gyermekek
Állj félre gyorsan, ha az utamban állsz, nem hiszek neked, bármit kitalálsz

Tudom, jót akarsz te nem vagy ellenség
De nem érdekel, amit elhittél
Amit te akarsz adni, nem kell már
Fogadd el ezt, akkor is, ha fáj

Rohanó világ, rohanó emberek, ha köztetek vagyok én is csak szenvedek
Kérdezheted, hogy miért van így, a tömeg ostoba téged is elbutít
Ostoba hatalom ostoba tervek, ostoba szülők, ostoba gyermekek
Állj félre gyorsan, ha az utamban állsz, nem hiszek neked, bármit kitalálsz

Én már nem hiszek, nem hiszek neked

Sötétben születtem, sötét volt a helyzetem
Sötétségben életem szürke életem
Utat mutattak, hazudtak nekem
De már nem hiszek, nekik nem hiszek

Tudom, jót akarsz te nem vagy ellenség
De nem érdekel, amit elhittél
Én már nem hiszek, nem hiszek neked

Vaisnava etikett 20. rész

2013.01.02. 01:56

Őszentsége Bhakti Caru Swami előadása:

(Itt olvashatod az előző részt)

 

Etikett szent helyeken

„Szent helyre jönni annyit jelent, odajönni, ahol a sadhuk vannak. Én itt vagyok, miért megy mindenki máshova?” „Nem láthatod Vrindavánát visayaval, vagy anyagi energiával. A test az, mennyire tudtad legyőzni az evést, alvást és a párzást.??? Ne hidd, hogy eljössz Vrindavánába és goswami leszel.!” (SP ll. V., 193. oldal).

1. Azért megyünk a szent helyre, hogy megtisztuljunk, hogy fejlesszük a Krisna-tudatunkat.

2. Fontos, hogy ne csak az ISKCON bhaktáival legyünk alázatosak, de a Dháma minden lakójával is. (Különösen figyelmesnek kell lennünk a „világi dolgainkban, mint az utazás megszervezése, bevásárlás).

3. A  Dhámában lenni valójában azt jelenti, hogy a bhakták társulásában lenni, hallani a rangidős bhaktáktól és szolgálni őket. Nem láthatjuk a szent helyet visayával (anyagi energiával). A vaisnavák kegyétől függünk.

4. Ápolnunk kell Srila Prabhupada hírnevét, úgy, hogy tiszták maradunk minden ténykedésünkben. (Ez  mindent magába foglal az étkezéstől a pénz átváltásáig (beváltásáig).

5. Tisztában kell lennünk azzal, hogy a Govardhan Hegy, Radha- és Syama Kunda stb. a  Legfelsőbb Transzcendentális Személyiségek. Ha mi arra vágyunk, hogy darshant vegyünk Tőlük, azt a megfelelő tudatban kell tennünk.

6. Az állatok is a Dhama lakói. Őket sem megnyerni, sem ellenségeinké nem kell tenni. A legjobb, ha semlegesek maradunk.

7. Fontos, hogy a Dhámba szolgai, nem élvezői mentalitással jöjjünk. Így  látogatásunk sikeres lesz.

Idézetek Srila Prabhupadatól

SP levcle Jadunandanának (1968/3./26.)A Dháma szempontjai (újoncoknak nem javasolt az egyedüllét keresése).

„ A bhaktákkal való társulás az egyedüli vigasz életünkben. New York lehet, hogy egy kicsit forgalmasabb, mint Boston, de mindaddig, amíg egy gyakorlott bhakta vezetése alatt áll,  a dolgok mindkét esetben rendben vannak. Az egyedüllét tendenciája egyfajta reakció múltbéli anyagi cselekedeteinkre, de az egyedüllét nem annyira jó a kezdőknek...  A legjobb a kezdetben nem keresni az egyedüllétet, hanem a tiszta bhakták közt (között) maradni, így ha még Maya támad is, az ő társaságuk megvéd bennünket. Ha azonban ti mindig elfoglaltak  vagytok a prédikálásban, az nagyon jó. Mégis, egyedül maradni egy elhagyatott helyen az új embernek nem tanácsos.

Vrindavana természetesen nagyon megkapó az odaadó szolgálatra, ugyanakkor nem tanácsos egyedül maradni. Én megpróbálok egy szép helyet kapni Vrindavánában, s amikor megtalálom, személyesen leszek jelen néhány bhaktával, és értékelni fogom Vrindavan atmoszféráját. Mindaddig, amíg odaadó szolgálatot végzünk, megfelelő irányítással, biztosan transzcendentális helyzetben vagyunk, és a traszcendentális helyzet korlátlan, nem számít, hogy Vrindavánában, vagy az USA-ban vagy. Persze, mégis a Vrindavanai légkör nagyon édes. Mindaddig, amíg teljes mértékben meg nem szabadulunk anyagi kötődéseinktől, még a vrindavánai tartozkodás sem lesz egyéniségünkhöz illő. Épp úgy, mint Kirtananda esetében, így történt... A mi egészséges helyzetünk mindig Krisna szolgálatában lenni, az egy pozitív állapot.

Tanuljátok az illemszabályokat: „A szent dhámaban , ha egy tanítványom iszik a kancsóból és beszennyezi azt, mindenki észre fogja venni. Ne légy megkritizálva ezért a tisztátalanságért, vagy én leszek megkritizálva. A bhakták kötelessége, hogy kövessék ezeket az illemszabályokat nagyon szigorúan.” (SP Ll. V., 29-30. oldal)

(vonatkozást találhatunk erre ugyancsak a „Hogyan felszolgálni és megtisztelni a prasadamot” ).

Ne zavarjuk a kutyákat.

(SP Lil. V., 25. oldal) Egyszer Vrindavánában a bhakták megpróbáltak elzavarni néhány kóbor kutyát, köveket dobálva és ordibálva,, de Prabhupada megakadályozta őket, „Hagyjátok őket békén”, mondta, és a tálcájáról kezdte őket dobálni.

A majmok.

„Se barátjuk, se ellenségük ne legyetek. Ha megbarátkoztok velük, csak aggatni fognak. Ha ellenségeitek lesznek, ők nagyon bosszúállóvá válnak. Csak maradjatok semleges helyzetben.  (SP L.l. V., 42. oldal)

süti beállítások módosítása