Várni

2012.09.09. 01:05

 

"Tudom, hogy sok probléma éppen úgy oldódik meg, hogy nem teszünk semmit. Kérlek, segíts, hogy tudjak várni!"
Antoine de Saint-Exupéry

"Tudom, hogy sok probléma éppen úgy oldódik meg, hogy nem teszünk semmit.

Kérlek, segíts, hogy tudjak várni!"


Antoine de Saint-Exupéry

Sohase add fel

2012.09.08. 01:54

Így fejlődik...

2012.09.07. 01:36

...egy baba:

Vélemény

2012.09.06. 01:51

Érdekes téma.

Egyfelől mindig nagyon fontosnak éreztem (és ez így van most is) mások gondolatait, mert ennek ismerete nélkül olyan az ember, mint egy vak buldózeres, aki megy amerre (nem) lát.

Ez a korszak amúgy is erről szól. Kezdődött az internetes fórumokkal, hozzászólásokkal, chat-szobákkal és most itt a facebook, twitter és kitudja még hány fajta csatorna, amin onthatja bárki.

És még persze a blog is egy ilyen műfaj J

Régen hallottam egy bölcs mondást: „A vélemény olyan, mint a köldök. Mindenkinek van, még se mutogatja.”

Persze ez egy régi mondás, amikor még nem volt divat úton-útfélen mindenkinek mutogatni mindent. Ez is megváltozott.

Mint ahogy az is, hogy minden féle gondolkodás-, és ami a legfontosabb TISZTELET nélkül mondanak emberek véleményt szinte bármiről.

Ezt baráti-körben úgy hívtuk, hogy „Döme-szindróma”.

„Döme” Détári Lajos, magyar futballista beceneve, aki a 90-es években világválogatott is volt és olyan csapatokban játszott, mint a Juventus. Ez azóta se sok magyarnak sikerült.

Tehát ül az ember a TV előtt, amit alig lát a sörhasától, és egy 25-30 méterről elvégzett szabadrúgást Détári egy kicsit mellé kanyarint.

Erre ő: „Mit csinálsz Döme! Ezt még én is berúgtam volna!”

Gyerekkoromban én is így gondoltam.

Egy darabig. Amíg egyszer el nem jutottam egy igazi focipályára és rá nem jöttem, hogy akkorát se tudok belerúgni a labdába, hogy elmenjen a kapuig. És akkor még nem beszéltem a sorfalról és a két méteres kapusról.

Szintén a pályán jöttem rá, hogy csak egyszer végig futom a pályát és már levegőt se kapok.

Mit mondjunk akkor a sörhasú okos barátunkról?

Semmit.

És akkor el kezdtem tisztelni még a leglustábbnak, vagy a legbénábbnak gondolt focistát is.

Mert közel se tudom megcsinálni amit ők.

És ezért nincs alapja a véleményemnek.

Nekem ez a véleményem…

Vaisnava etikett 3. rész

2012.09.05. 01:10

 

Őszentsége Bhakti Caru Swami előadása:

(Itt olvashatod az előző részt)

 

Most íme néhány alapelv és rendelkezés amelyet a Hari Bhakti Vilasa és az Odaadás Nektárja c. művekből állítottam össze a vaisnavák megfelelő viselkedését illetően.
A vaisnava -
1. Felajánlja tiszteletét és hódolatát a gurunak, az Úrnak és bhaktáknak, valamint más feletteseinek.
Fel kell ajánlani tiszteletünket és hódolatunkat feletteseinknek (elöljáróinknak) mint a guru és az Úr és bhaktái. Ugyancsak tisztelnünk kell felettes rokonainkat, mint például szüleinket.
2. Kelj fel reggel 4 óra előtt, s vegyél részt a mangala-aratin
3. Miután felkelsz, előbb moss fogat, majd fürödj meg.
4. Székelés (széklet) után fürödj meg.
5. Vizelés után vízzel mosd (tisztítsd) le. Mosd meg a kezed és a lábad is.
6. Mossunk (moss) kezet,  lábat és szájat prasadam elfogadása előtt és után. Legalább kezet mossunk.
A nyugati országokban lábat mosni lehet, hogy nehéz dolog, de Indiában kezet és lábat is kell mosnunk prasadam elfogadása előtt és után.
7. Moss kezet vízivás után.
Ezt azért, mert amíg tartod a poharat ivás közben, a kezed valójában beszennyeződik.
8. Használd a jobb kezed evésre és ivásra. Még akkor is, ha balkezes vagy, próbáld meg a jobb kezed használni.
9. Mindig viselj tiszta ruhát.
10. Soha semmit ne lopj.
11. Soha ne használj kellemetlen szavakat.
12. Soha ne hazudj még viccből sem.
Magyarán, még viccből se hazudjunk.
13. Soha ne beszéljünk csúnyán másokról.
14. Ne vallj mások ellenségére.
15. Ne barátkozz olyan emberekkel, akik irigyek, elesettek, bolondok, ellenségesek, extravagánsak, csalók, hazugok, vagy tiltott kapcsolatuk van nőkkel. Ne barátkozz tisztátalan nőkkel.
16. Ne utazz egyedül.
17. Ne tüsszents és ásíts, hogy nem takarod el a szád.
18. Ne nevess hangosan.
19. Ne szellents hangosan.
20. Mindig kerüld el a krematóriumot, a kertet, és a tisztátalan nőket este.
21. Ne vegyél menedéket egy elesett személynél.
22. Se ne aludj, se ne maradj fent túl sokat.
23. Ne nyújtóztasd meg lábaid feletteseid előtt.
24. Ne vizelj, illetve székelj az úton.
25. Ne köpj, amíg eszel.
26. Ne sértsd meg a nőket.
27. Ne légy irigy a nőkre.
28. Soha senkinek ne okozz rosszat (bántalmat/kárt), helyette mindig próbálj jót tenni másokkal (másoknak).
29. Ne társulj lelkiismeretlen emberekkel, és ne olvass „szentírásokat” amik nem hitelesek.
? A szentírások idézetekben jelennek meg, azért is nevezik azokat szentírásoknak.
30. Ne ugrass (tréfálkozz) olyan embereket (emberekkel), bolondosak, bolondok, bajban vannak (bánatosak), csúnyák, dörzsöltek (ravaszak), testileg fogyatékosak vagy elesettek.
31. Senkit ne fenyíts meg, kivéve fiaid és tanítványaid, hogy ezzel is okítsd őket.
32. Fürödj meg (le) borotválkozás, nemi közösülés, illetve miután voltál krematóriumban.
33. Senkit ne üss fejen, és senkinek ne húzd meg a haját.
34. Ne egyél joghurtot, vagy csicseriborsó lisztet estére.
Valójában Prabhupada csak a joghurttal kapcsolatban adott utasítást, de a csicseriborsóval kapcsolatban nem vagyunk ilyen bizonyosak. Ezekkel kapcsolatban ezen túl légy óvatos. Ne egyél csicseriborsót este. Reggel megfelelő, este viszont nem.
35. Ha valaki megsért, csendben hagyd el a helyet.
36. Sose dicsérd magad.
37. Soha ne nézz meztelen nőre vagy férfire.
38. Az ételt, amit enni akarsz, ne rakd az öledbe.
39. Ne veszekedj a feleségeddel.
40. Ne köpj a vízre (vízbe)
Nem szabad a vízre köpni, mert az emberek néha a tavakból, folyókból isznak vizet.
41. Ne aludj a templom-szobában.
42. A sannyasiknak naponta háromszor kell fürödni, a grihastáknak, brahmacariknak legalább kétszer naponta.
43. Miután valaki prasadamot fogyaszt, a helyet, ahol a tálca volt, fel (meg) kell tisztítani. Ne lépjünk át azon a területen, ahol prasadamot fogyasztottak, mert az szennyesnek tekinthető.
Sok templomban megfigyeltem, hogy miután elfogyasztjuk a prasadamot, amely általában a földön van, egyszerűen átlépünk rajta. Utána lábmosás nélkül bemegyünk a templom-szobába. Elővigyázatosnak kell lenni ebből a szempontból. Az a hely, ahol prasadamot fogyasztunk el, szennyezett lesz. Ha rálépünk arra a helyre, meg kell mosnunk a lábunkat. Azt a helyet, ahol  prasadamot fogyasztottak meg kell tisztítani, közvetlenül a prasadam elfogyasztása után. A templomnak nagyon tisztának kell lenni, ezért vigyáznunk kell, hogy ne szennyezzük feleslegesen.
44. Aki szájának vagy orrának belsejét érinti, kezét meg kell mosnia.
45. Tilaka festése után  acaman-t kell végezni (csinálni) a következőket mondva „om kesavaya namah” „om narayanaya namah”és „madavaya namah”.
A felsoroltak csupán néhány azon alapelvek közül, amelyek szerint a vaisnava cselekszik. Részletesebben is fogjuk ezeket venni későbbi leckéinken.

Most íme néhány alapelv és rendelkezés amelyet a Hari Bhakti Vilasa és az Odaadás Nektárja c. művekből állítottam össze a vaisnavák megfelelő viselkedését illetően.

A vaisnava -


1. Felajánlja tiszteletét és hódolatát a gurunak, az Úrnak és bhaktáknak, valamint más feletteseinek.
Fel kell ajánlani tiszteletünket és hódolatunkat feletteseinknek (elöljáróinknak) mint a guru és az Úr és bhaktái. Ugyancsak tisztelnünk kell felettes rokonainkat, mint például szüleinket. 

2. Kelj fel reggel 4 óra előtt, s vegyél részt a mangala-aratin

3. Miután felkelsz, előbb moss fogat, majd fürödj meg.

4. Székelés (széklet) után fürödj meg. 

5. Vizelés után vízzel mosd (tisztítsd) le. Mosd meg a kezed és a lábad is. 

6. Mossunk (moss) kezet,  lábat és szájat prasadam elfogadása előtt és után. Legalább kezet mossunk. 
A nyugati országokban lábat mosni lehet, hogy nehéz dolog, de Indiában kezet és lábat is kell mosnunk prasadam elfogadása előtt és után. 

7. Moss kezet vízivás után.  Ezt azért, mert amíg tartod a poharat ivás közben, a kezed valójában beszennyeződik.

8. Használd a jobb kezed evésre és ivásra. Még akkor is, ha balkezes vagy, próbáld meg a jobb kezed használni.

9. Mindig viselj tiszta ruhát.

10. Soha semmit ne lopj.

11. Soha ne használj kellemetlen szavakat.

12. Soha ne hazudj még viccből sem.
Magyarán, még viccből se hazudjunk. 

13. Soha ne beszéljünk csúnyán másokról. 

14. Ne vallj mások ellenségére.

15. Ne barátkozz olyan emberekkel, akik irigyek, elesettek, bolondok, ellenségesek, extravagánsak, csalók, hazugok, vagy tiltott kapcsolatuk van nőkkel. Ne barátkozz tisztátalan nőkkel.

16. Ne utazz egyedül.

17. Ne tüsszents és ásíts, hogy nem takarod el a szád. 

18. Ne nevess hangosan.

19. Ne szellents hangosan.

20. Mindig kerüld el a krematóriumot, a kertet, és a tisztátalan nőket este. 

21. Ne vegyél menedéket egy elesett személynél.

22. Se ne aludj, se ne maradj fent túl sokat.

23. Ne nyújtóztasd meg lábaid feletteseid előtt.

24. Ne vizelj, illetve székelj az úton.

25. Ne köpj, amíg eszel.

26. Ne sértsd meg a nőket.

27. Ne légy irigy a nőkre.

28. Soha senkinek ne okozz rosszat (bántalmat/kárt), helyette mindig próbálj jót tenni másokkal (másoknak).

29. Ne társulj lelkiismeretlen emberekkel, és ne olvass „szentírásokat” amik nem hitelesek.
? A szentírások idézetekben jelennek meg, azért is nevezik azokat szentírásoknak. 

30. Ne ugrass (tréfálkozz) olyan embereket (emberekkel), bolondosak, bolondok, bajban vannak (bánatosak), csúnyák, dörzsöltek (ravaszak), testileg fogyatékosak vagy elesettek.

31. Senkit ne fenyíts meg, kivéve fiaid és tanítványaid, hogy ezzel is okítsd őket. 

32. Fürödj meg (le) borotválkozás, nemi közösülés, illetve miután voltál krematóriumban.

33. Senkit ne üss fejen, és senkinek ne húzd meg a haját.

34. Ne egyél joghurtot, vagy csicseriborsó lisztet estére.
Valójában Prabhupada csak a joghurttal kapcsolatban adott utasítást, de a csicseriborsóval kapcsolatban nem vagyunk ilyen bizonyosak. Ezekkel kapcsolatban ezen túl légy óvatos. Ne egyél csicseriborsót este. Reggel megfelelő, este viszont nem.

35. Ha valaki megsért, csendben hagyd el a helyet. 

36. Sose dicsérd magad.

37. Soha ne nézz meztelen nőre vagy férfire.

38. Az ételt, amit enni akarsz, ne rakd az öledbe.

39. Ne veszekedj a feleségeddel.

40. Ne köpj a vízre (vízbe)
Nem szabad a vízre köpni, mert az emberek néha a tavakból, folyókból isznak vizet.

41. Ne aludj a templom-szobában.

42. A sannyasiknak naponta háromszor kell fürödni, a grihastáknak, brahmacariknak legalább kétszer naponta.

43. Miután valaki prasadamot fogyaszt, a helyet, ahol a tálca volt, fel (meg) kell tisztítani. Ne lépjünk át azon a területen, ahol prasadamot fogyasztottak, mert az szennyesnek tekinthető.
Sok templomban megfigyeltem, hogy miután elfogyasztjuk a prasadamot, amely általában a földön van, egyszerűen átlépünk rajta. Utána lábmosás nélkül bemegyünk a templom-szobába. Elővigyázatosnak kell lenni ebből a szempontból. Az a hely, ahol prasadamot fogyasztunk el, szennyezett lesz. Ha rálépünk arra a helyre, meg kell mosnunk a lábunkat. Azt a helyet, ahol  prasadamot fogyasztottak meg kell tisztítani, közvetlenül a prasadam elfogyasztása után. A templomnak nagyon tisztának kell lenni, ezért vigyáznunk kell, hogy ne szennyezzük feleslegesen.

44. Aki szájának vagy orrának belsejét érinti, kezét meg kell mosnia.

45. Tilaka festése után  acaman-t kell végezni (csinálni) a következőket mondva „om kesavaya namah” „om narayanaya namah”és „madavaya namah”.


A felsoroltak csupán néhány azon alapelvek közül, amelyek szerint a vaisnava cselekszik. Részletesebben is fogjuk ezeket venni későbbi leckéinken.

Hentes

2012.09.04. 09:57

Hentes

Így működik az Apple

2012.09.03. 01:18

Évek óta figyelem az almás cuccok térhódítását.

Külön tanulmányt lehetne róla írni.

Most itt egy friss hír, hogy hogyan készítik fel a dolgozókat a finom manipulációra...

 

Hiába az iTunes és az App Store népszerűsége, az Apple elsöprő sikerének motorja továbbra is az Apple Store bolthálózat. A világ 133 városában megtalálható exkluzív boltokban csak Apple-termékeket kapni, az üzlet pedig elképesztően fut, 2011-ben 16 milliárd dolláros forgalmat bonyolított a hálózat. Az Apple Store egyik jellegzetessége a Genius Bar, ahol a felhasználók a géniusznak nevezett specialistáktól kérhetnek vásárlási tanácsokat, vagy segítséget az Apple-termékekkel kapcsolatos problémáikban. A Gizmodo techblog most megszerezte és közzétette azt a tankönyvet, ami alapján az Apple-géniuszokat kiképzik.

Fotó: Gizmodo

A géniusz-tanfolyam 14 napos, ezután veheti fel a kiképzett alkalmazott a jellegzetes kék egyenpólót, ami megkülönbözteti egy sima eladótól. A tankönyvnek csupán kis része foglalkozik technikai jellegű problémákkal, amiket a géniusznak elvileg orvosolnia kell majd, a nagy része pszichológiai hadviselés, a vásárlók meggyőzése arról, hogy jól döntöttek az Apple-termékekkel, és újabb vásárlásra való ösztönzés.

A géniuszoknak pontos, előre meghatározott öt lépéses forgatókönyv szerint kell becserkészniük a vásárlókat. A terv neve APPLE, a rövidítés az öt lépés kezdőbetűire utal: approach (megközelítés), probe (puhatolózás), present (prezentáció), listen (meghallgatás), end (befejezés). A beszélgetésekhez és a vásárlókhoz való általános hozzáálláshoz olyan vezérgondolatokat ad a tankönyv, mint "minden interakciót mi irányítunk", "segítünk a vásárlónak a felfedezésben", "gazdagabbá tesszük a felhasználó életét", "lojalitást építünk".

A tankönyv egyes dolgokat kifejezetten tilt a géniuszoknak, például nem szabad bocsánatot kérniük, ha egy Apple-termék elromlott. Ehelyett a vásárló érzéseire kell fektetni a hangsúlyt, például egy tönkrement merevlemez esetében azt kell mondani, hogy sajnálom, hogy frusztrálja önt ez a helyzet, és nem azt hogy sajnálom, hogy elromlott a merevlemez. Vannak szigorúan tiltott szavak, amelyeket soha nem szabad kiejtenie a géniusznak, ilyen például a probléma, a hiba, a bug (programhiba), vagy a lefagyni kifejezés, ezek helyett változatos használható szinonímákat sorol fel a kézikönyv. A tiltás néha egészen meglepő helyzetekre is kiterjed, például a túlmelegedő készülékekre nem szabad a hot (forró) kifejezést használni, csak azt hogy warm (meleg), akkor is, ha az vörösen izzik és füstöl. Ezek a tankönyv szerint nem csupán pszichológiai eszközök, hogy a vevő jobban érezze magát, de az esetleges perekig fajuló vitás esetekben is segítenek az óvatosan megválogatott kifejezések.

Egy másik trükk, amivel a bizonytalan vásárlókat manipulálják a három F forgatókönyve: feel, felt, found, vagyis, érez, érzett, rájött. Ha például valaki arról panaszkodik, hogy túl drága egy Mac számítógép, a géniusz előre betárazott válasza az, hogy "Megértem, hogy így érez, én is úgy éreztem annak idején, hogy az ár kicsit magas, de aztán rájöttem, hogy megéri a géppel járó szoftverek miatt". A tankönyv egy sor hasonló helyzetet sorol fel, amelyeket a kiképzés alatt szerepjátékszerűen gyakorolnak a leendő géniuszok.

A kézikönyv röviden kitér a testbeszédre is, a géniuszoknak tudniuk kell olvasni a vásárló viselkedéséből, és fegyelmezetten, az eladást segítő, a barátságosságot, segítőkészséget sugárzó jeleket kell küldeniük a vevőnek. Az alkalmazottak pszichológiai felkészítése láthatóan működik: az egységnyi alapterületre vetített forgalomban az Apple Store világelső, lekörözi bármilyen luxuscikk márkaboltjait és a Las Vegas-i kaszinókat is.Hiába az iTunes és az App Store népszerűsége, az Apple elsöprő sikerének motorja továbbra is az Apple Store bolthálózat. A világ 133 városában megtalálható exkluzív boltokban csak Apple-termékeket kapni, az üzlet pedig elképesztően fut, 2011-ben 16 milliárd dolláros forgalmat bonyolított a hálózat. Az Apple Store egyik jellegzetessége a Genius Bar, ahol a felhasználók a géniusznak nevezett specialistáktól kérhetnek vásárlási tanácsokat, vagy segítséget az Apple-termékekkel kapcsolatos problémáikban. A Gizmodo techblog most megszerezte és közzétette azt a tankönyvet, ami alapján az Apple-géniuszokat kiképzik.A géniusz-tanfolyam 14 napos, ezután veheti fel a kiképzett alkalmazott a jellegzetes kék egyenpólót, ami megkülönbözteti egy sima eladótól. A tankönyvnek csupán kis része foglalkozik technikai jellegű problémákkal, amiket a géniusznak elvileg orvosolnia kell majd, a nagy része pszichológiai hadviselés, a vásárlók meggyőzése arról, hogy jól döntöttek az Apple-termékekkel, és újabb vásárlásra való ösztönzés.

"A géniuszoknak pontos, előre meghatározott öt lépéses forgatókönyv szerint kell becserkészniük a vásárlókat. A terv neve APPLE, a rövidítés az öt lépés kezdőbetűire utal: approach (megközelítés), probe (puhatolózás), present (prezentáció), listen (meghallgatás), end (befejezés). A beszélgetésekhez és a vásárlókhoz való általános hozzáálláshoz olyan vezérgondolatokat ad a tankönyv, mint "minden interakciót mi irányítunk", "segítünk a vásárlónak a felfedezésben", "gazdagabbá tesszük a felhasználó életét", "lojalitást építünk".

A tankönyv egyes dolgokat kifejezetten tilt a géniuszoknak, például nem szabad bocsánatot kérniük, ha egy Apple-termék elromlott. Ehelyett a vásárló érzéseire kell fektetni a hangsúlyt, például egy tönkrement merevlemez esetében azt kell mondani, hogy sajnálom, hogy frusztrálja önt ez a helyzet, és nem azt hogy sajnálom, hogy elromlott a merevlemez. Vannak szigorúan tiltott szavak, amelyeket soha nem szabad kiejtenie a géniusznak, ilyen például a probléma, a hiba, a bug (programhiba), vagy a lefagyni kifejezés, ezek helyett változatos használható szinonímákat sorol fel a kézikönyv.

A tiltás néha egészen meglepő helyzetekre is kiterjed, például a túlmelegedő készülékekre nem szabad a hot (forró) kifejezést használni, csak azt hogy warm (meleg), akkor is, ha az vörösen izzik és füstöl. Ezek a tankönyv szerint nem csupán pszichológiai eszközök, hogy a vevő jobban érezze magát, de az esetleges perekig fajuló vitás esetekben is segítenek az óvatosan megválogatott kifejezések.


Egy másik trükk, amivel a bizonytalan vásárlókat manipulálják a három F forgatókönyve: feel, felt, found, vagyis, érez, érzett, rájött. Ha például valaki arról panaszkodik, hogy túl drága egy Mac számítógép, a géniusz előre betárazott válasza az, hogy "Megértem, hogy így érez, én is úgy éreztem annak idején, hogy az ár kicsit magas, de aztán rájöttem, hogy megéri a géppel járó szoftverek miatt". A tankönyv egy sor hasonló helyzetet sorol fel, amelyeket a kiképzés alatt szerepjátékszerűen gyakorolnak a leendő géniuszok.

A kézikönyv röviden kitér a testbeszédre is, a géniuszoknak tudniuk kell olvasni a vásárló viselkedéséből, és fegyelmezetten, az eladást segítő, a barátságosságot, segítőkészséget sugárzó jeleket kell küldeniük a vevőnek. Az alkalmazottak pszichológiai felkészítése láthatóan működik: az egységnyi alapterületre vetített forgalomban az Apple Store világelső, lekörözi bármilyen luxuscikk márkaboltjait és a Las Vegas-i kaszinókat is."

süti beállítások módosítása