Vaisnava etikett 6. rész

2012.09.26. 01:25

Őszentsége Bhakti Caru Swami előadása:

(Itt olvashatod az előző részt)

 

Bővebben a vaisnava viselkedéséről

„ A bhakta jellemzője, hogy betartja és védelmezi a vaisnava illemszabályokat. A vaisnava illem betartása a bhakta ékszere.” (Cc. Antya-Lila 4. 129-130)

Idézetek Srila Prabhupadatól

„Úgy cselekedjetek, hogy lássák mi ideális jelleműek vagyunk.” - Egy jól ismert SP idézet: amikor megkérdezték: „Hogyan ismered fel a vaisnavát? „ SP válasza: „Ő egy tökéletes úriember.”

( Cc. Antya Lila 102-103.) Sanatana Goswami Haridasa Thakuranak:

apane acara keha   na kare pracara

pracare karena keha   na karena acara

„Vannak, akik kiválóan viselkednek, de nem prédikálják a Krisna-tudat vallását, ugyanakkor mások prédikálnak, de magatartásuk nem megfelelő.”

acara pracara – namera karaha dui karya

tumi – sarva guru   tumi jagarera arya

„Viselkedéseddel és prédikálásoddal te egyszerre teszel eleget mind két kötelességnek a szent névvel kapcsolatban. Az egész világ lelki tanítómestere  vagy ezért, hiszen te vagy a legfejlettebb bhakta a világon.”

„Aki eloszlat miden kételyt, jobb annál a brahmanánál, aki tudja a Védák értelmét, de még tőle is jobb, aki szigorúan követi a brahminikus elveket. Jobb tőle, aki felszabadult minden anyagi köteléktől, de legjobb a tiszta bhakta, aki odaadó szolgálatot végez minden ellenszolgáltatás nélkül.” (S.Bhag. 3.29.32.)

SP levele Rupanugának (1972/5./9.) „Forrald fel a tejet”

Srila Prabhupada„Most én azt akarom, hogy összpontosítsatok arra, hogy bhaktáink Krisna-tudatosak legyenek, s hogy mi is azok legyünk, s ne pedig azzal legyünk elfoglalva, hogy nagymértékben bővítsük létszámunkat, de lelki tartalom nélkül. Ez épp olyan, mint a tej forralása, az egyre sűrűbb és édesebb lesz. Most csináljátok (tegyétek) azt, forraljátok a tejet.”

Patita Udharának (1974/12./12.) „a bhakta mindig ideális a viselkedésben.”

„Mi mindannyian együtt kell, hogy működjünk, máskülönben mit fognak az emberek hinni, ha mi egymással harcolunk? A bhakta mindig példakép a viselkedésben.”

SP levele Gargamuninak 1969/2./5.). „A vaisnavák tünete az alázatosság.”

„Az alázatos megbánásod (bűnbánatod) éppolyan, mint a vaisnava diáké. Nagyon köszönöm neked ezt az alázatot. Az Úr Caitanya arra tanított bennünket, hogy legyünk alázatosabban a fűszálnál és béketűrőbbek a fánál. Ezek a tünetek vaisnava tünetek.”

SP levele Dindayalnak (1970/2./2.). „Krisna nagyon kegyes azokkal, akik nagyon alázatos mentalitást mutatnak az Úrnak végzett odaadó szolgálatban. Az Úr Caitanya azt tanácsolta, legyünk alázatosabbak a szalmaszálnál és béketűrőbbek a fánál, s így dicsőítsük (komolyan) az Urat. Ez a világ nagyon szörnyű (borzasztó). Mindenki kész arra, hogy valamilyen zavart keltsen, különösen nagyon hajlamosak arra, hogy zavarják a Krisna-tudatos személyeket, mert ez a démonikus élet módja. Így, hogy megvédjük magunkat minden veszélytől, a Hare Krisna Mantrát kell rendszeresen vibrálnunk, miközben alázatosabbnak kell lennünk a szalmaszálnál és béketűrőbbek a fánál. Utána Krisna, aki Dindayal, kegyét fogja hinteni ránk”

SP levele Upendrának (1970/8./18.). „Te mindenre jó vagy, de a te  hozzáállásod, hogy semmire sem vagy jó, nagyon szép. A vaisnava mindig alázatos és szerény, ő sosem felfuvalkodott, még akkor sem, ha a félistenek legmagasabb képesítését vallja magáénak.”

SP levele Janardannak (1968/1/21.)

„Mi tehát nagyon alázatosnak kell, hogy legyünk a Krisna-tudat megértésében.... Hogy megértsük Krisnát, ahogy a Bhagavad Gítában beszél, vagy más védikus írásban, a tanítványi láncolat megfelelő forrását kell használnunk. Ez a mi valós tudásunk. Az elképzelés az, hogy mindenki azt tartsa magáról, hogy nem tud semmit. Az ő helyzete biztos. De amint azt mondja  „Én mindent tudok és előzőleg ez és ez voltam...” ő valójában csirkefogó (gazember). Így tudom, hogy te hiteles forrásból próbálsz tudást meríteni, s nem vagy felfuvalkodott, mint azok a bolondok, akik azt hiszik mindent tudnak. A te alázatodat én nagyon értékelem.”

„Máskülönben alanyai lehetünk a kritikának.”

SP levele Advaitának (1970/5./28.) „Amint már sokszor említettem, két párhuzamos vonalat (utat) kell fenntartanunk, nevezetesen a Srimad Bhagavatam útját és a Pancatriki útját. A Srimad Bhagavatam a paramahamsák útja, a Pancaratra pedig a kezdőknek való. Tehát a templomi imádat szükségszerű a kezdőknek, hogy a szabályozó elvek betartásával a bhakták egyre tisztábbak és tisztábban legyenek, s így jussanak el arra a szintre, hogy megértsék a Srimad Bhagavatamot. Így mi mindig szem előtt kell, hogy tartsuk ezeket az elveket és erre a standardra kell, hogy helyezzük a központok fenntartását.

Nemrég kaptam egy „Kaly” újságot, amelyben a mi aktivitásunkat Nyugaton nagyon (nagyra) értékelik. Különösen értékelik a négy tiltó elv követésére tett parancsunkat. Így a mi ténykedéseink leírása után a szerkesztő megjegyezte, hogy nálunk a dolgok jelen pillanatban nagyon szépen alakulnak, de csak az Isten tudja hogyan fog alakulni a jövőben. Ez azt jelenti, hogy az indiaiak, illetve a védikus elvek szigorú követői kételkednek az amerikai és európai tanítványokban, pontosabban abban, hogyan  fogják ők betartani ezeket az elveket. Ez tehát egy figyelmeztetés Istentől, hogy ne térjünk le a fentebb említett két irányvonalról s így váljunk ellenlábasaink bírálatának alanyává.”

„Másokkal való viselkedésünk nagyon tiszta kell, hogy legyen.” Levél Bali Morgannak (1970/2./22.)

Levél Satsvarupának (1969/8./19.)

„Valahogy csináljatok dolgokat jó értelemben zavar nélkül. Nekünk nagyon józanul kell fejlődni. Én mindig rendelkezésetekre állok bármikor is szükséges. „

(Ezért a komoly bhakta mindig kész útmutatást kapni a feljebbvalóktól/más vaisnaváktól, hogy megértse a helyes cselekvés útját.)

„De semmi olyat nem szabad lopnunk, mint pénz, étel, benzin stb. Csak azért, hogy növeljük szolgálatunkat. Ez nagyon veszélyes, s ha tetten érnek bennünket a mi munkánknak befellegzett. Szolgáljon erre épp nem régi példa. Indiában, Balyogi Guru Maharaja megkísérelt becsempészni az országba néhány apró dolgot, s a vámhatóság lefülelte. Ez miatt a kis incidens miatt az ő egész erőfeszítése, hogy prédikáljon, kútba esett - mindamellett, hogy ő egy elsőszámú gazember az ő prédikálása ostobaság. Ezzel munkáját gyakorlatilag befejezte, mert a kormány nem fog neki útlevelet adni, hogy elhagyja Indiát. Ezért mindig elővigyázatosnak kell, hogy legyünk, kerülnünk kell bármely olyan helyzetet, amellyel veszélyeztetnénk magas társadalmi pozíciónkat. Valami bolondos (ostoba, jelentéktelen) kis lopással.”

(Forrás N/A).

Nincs fizetés

„A tanár és a pujari sosem szabad, hogy fizetésért dolgozzon. Az ő munkája tiszta odaadás kell, hogy legyen. A ksatriya úgyszintén.” (SP LL. V, 65-66. Oldal)

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr285143143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása