Nemrég olvastam ezt a cikket. Úgy gondolom hasznos lehet másoknak/mindenkinek.
„A vízió hiánya, a mindenkinek való megfelelési kényszer, és a minden problémát pénzzel megoldani akarás: ez a cégtulajdonosok és vállalatvezetők által leggyakrabban elkövetett három hiba, amely garantáltan tönkretehet bármilyen céget.
Az üzleti életben számtalan olyan tényező van, amelyekre csak nagyon kis hatással bírnak a cégek vezetői – főleg a kisebbeké – vagy nem is tudják befolyásolni azokat: ilyen például a piac általános állapotának alakulása, a szabályozási környezet változása. Az is bármelyik vállalattal előfordulhat, hogy kiesik hirtelen egy nagy ügyfele. Vannak azonban olyan dolgok, amelyeket kontroll alatt lehet tartani, és amelyekre mindig figyelni kellene.
A patinás amerikai Forbes magazin újságírója, Lewis Howes blogbejegyzésben értekezett arról, hogy melyik az a 3 leggyakoribb hiba, amellyel vállalatvezetők pikk-pakk tönkre tehetik cégüket, miközben éppen annak növelésén ügyködnek.
Első lépés – vízió nélkül dolgozni
Az, hogy pénzt, illetve profitot szeretnénk termelni, az nem vízió, hanem - remélt - eredmény. A vízió ennél sokkal több: egy tiszta összkép az elérni kívánt célokról, a cég működésének alapelveiről, filozófiájáról. Vízió nélkül a cégvezetők könnyen kerülhetnek olyan helyzetbe, hogy minden körülmény között a gyors pénzkeresési lehetőségek után koslatnak ahelyett, hogy egyértelműen beazonosítható, hosszú távú célok elérést tűznék ki maguk elé. A hasonló hibát vétő kezdő vállalkozásokra jellemző, hogy folyamatos árversenybe kényszerítik bele magukat, miközben a dolgozóik alulteljesítenek.
Második lépés – mindenkinek kényszeresen megfelelni
Azt minden cégvezetőnek el kell fogadnia, hogy a kudarc az üzleti élet része, de emellett ugyanolyan fontos azt is megtanulni, hogy nem lehet egyszerre mindenkinek megfelelni, mindenkinek elnyerni a tetszését. Bármit is tesz egy cégvezető, biztosan lesznek olyanok, akiknek az érdekeit sértik majd az egyes döntései. Ugyanígy kell eljárni az üzleti partnerek kiválasztásánál is: hiába jelzik sokan, hogy együttműködnének a céggel, segítenének, egyszerre nem lehet mindenkivel együtt dolgozni, okosan kell eldönteni, hogy ki az, akinek szánunk a drága időnkből. Minél előbb elfogadja ezt egy cégvezető, annál könnyebben gondolkodhat olyan ötleteken, amelyek a céget, illetve az adott szakmát is előlendíthetik. A mindenkinek való megfelelési kényszer garantált út az üzleti kudarchoz.
Harmadik lépés – minden problémát pénzzel megoldani
A pénz nem boldogít, szokás mondani, azonban sok problémát meg lehet oldani vele, nincs ez másként egy cég életében sem – sőt. Bizonyosan ebben a pillanatban is minden cégvezetőnek van olyan gondja, amelyet pénzzel azonnal orvosolni lehetne. Azonban nagyon körültekintőnek kell lenni azzal kapcsolatban, hogy mi az, amiért valóban fizetni akarunk, amit a tőkénkből kívánunk fedezni. Ugyanis amikor éppen dől a lé, könnyű ellustulni és felhagyni azzal, hogy kreatív megoldásokkal oldjuk meg a problémákat. Csakhogy ez már rövidebb távon is ahhoz vezet, hogy az ablakon szórjuk ki a pénzt. Az ilyenformán elkényelmesedett cégvezetők pedig igencsak kellemetlen helyzetben találhatják magukat, ha egy „valódi”, komoly problémával szembesülnek. Ezért minden felmerülő és megoldandó gond esetében jobb, ha az ügyvezető felteszi magának a kérdést: „hogyan oldhatom meg pénz nélkül, vagy a legkisebb ráfordítással?” Ennek érdekében nem kell félni a bartertől, a szolgáltatások csereberéjétől sem, a készpénznek mindig az utolsó helyen kell állnia a megoldási lehetőségek listáján.
Az előbbiek fényében tehát három tanácsot ad Lewis Howes:
1. Ne rendelje alá senkinek a cég vízióját!
2. Ne próbáljon meg mindenkinek megfelelni!
3. A pénzt csak utolsó eszközként használja a problémák megoldásához!”
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.