Harinama jelentése

2011.08.05. 03:22

Nemrég megkértek a kommunikációs osztályról, hogy írjak egy pár sort a Harinámról, úgy hogy az egyszerű földi halandók is értsék.


Napokig törtem a fejem. Mert való igaz, hogy abból hogy „az Úr Caitanya extatikus szankirtan mozgalmának kiáradása” bizony senki se ért egy szót se, de attól hogy „zenés, táncos felvonulás” én kapok agyvérzést.

Aztán megerőltettem magam és ezt állítottam össze:

„A Szentírások erre a korszakra kiemelten ajánlják Isten neveinek éneklését. A Gaudia-vaisnavák ezt nagyon komolyan véve nem csak saját napi lelki gyakorlatukban teszik ezt, hanem nyilvánosan is, mindenki áldására az utcán felvonulva.

Ilyenkor tradicionális és modern hangszereket is használva  éneklik a Hare Krisna Maha-mantrát (Hare Krisna, Hare Krisna, Krisna Krisna, Hare Hare, Hare Ráma, Hare Ráma, Ráma Ráma, Hare Hare). Ezt hívják szanszkritul Harinamanak.

Mindig nagy feltűnést kelt és mosolyt csal az arcokra amikor feltűnik a vidám, többnyire hagyományos ruházatba öltözött csapat. Sokan be is állnak, énekelnek és táncolnak a mosolygós Krisna hívőkkel.

Így kap mindenki gyakorlati bizonyítékot a Szent Nevek éneklésének hatékonyságáról.

Ha szeretnéd te is megtapasztalni a több ezer éve hagyomány életre keltését Budapest utcáin, most lehetőség van rá. Minden pénteken fél hattól indul a vidám menet a Deák térről.

Téged is sok szeretettel várunk!”

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr575142695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákos108 2011.08.05. 10:55:58

Ne haragudj, de ez a mondat: "Mert való igaz, hogy abból hogy „az Úr Caitanya extatikus szankirtan mozgalmának kiáradása” bizony senki se ért egy szót se..." tükrözi azt, hogy mennyire hülyének nézitek/nézed az embereket! Mindenkit megkérdeztél, hogy így kijelented, hogy "bizony senki se ért egy szót se"? Én pl. megértem. Meg biztos akadnak még jó néhányan rajtam kívül... Ez a kijelentés sem egyáltalán azt az alázatos mentalitást tükrözi, amiről prédikálsz/prédikáltok, hanem inkább azt, hogy majd ki megmondjátok a frankót...

Akos108 2011.08.05. 20:10:35

Szia! Lennél szíves kifejteni az alábbi mondatod utóbbi részét? "Mert való igaz, hogy abból hogy „az Úr Caitanya extatikus szankirtan mozgalmának kiáradása” bizony senki se ért egy szót se,..." Köszi szépen! Ákos

Ismeretlen_148808 2011.08.05. 21:09:55

Hát éppen aktuális ez a bejegyzésed és azthiszem jómagam is fogok erről írni a saját blogomon. Ma ott álltam a Deák téren fél 6-kor és nem volt harinama, jött még 2 bhakta és egyikünknek sem szólt senki, hogy elmarad. Elég hülyén éreztem magam, hogy ott ácsorgunk talpig vaisnava öltözékben, majd 15 perc várakozás után szépen hazamentünk. Utóbb kiderítettem, hogy a templom nem ad bhaktákat a harinamara, ami egy tök alap dolog lenne szerintem, a többiek meg ezért azért amazért nem jönnek. Mostmár másodjára megyek ki potyára úgyhogy egy kissé felhúztam magamat. Ha majd TÉNYLEG lesz harinama és ezt az egyházvezetés is VALÓBAN fontosnak tartja, akkor szóljatok légyszi és akkor megyek. Addig éneklem a Szent Nevet itthon. Hare Krisna!

Akos108 2011.08.05. 21:21:46

Én úgy látom, hogy ez a magyarországi mozgalom már sajnos köszönő viszonyban sincs azzal, amit Prabhupada hírdetett... Mennek a nagy szólamok, és ha valaki rámutat valamire, azt kiteszik a közösségből, a hozzászólásait törlik...mert azt hiszik, hogy azzal, hogy a szőnyeg alá söpörjük a dolgokat, azzal meg is oldunk mindent. Nem. Egyébként most nem a blogra utalok(!), csak éppen ez egy aktuális bejegyzés, amelyben hírdetik, hogy Harinama van, várnak mindenkit szeretettel, még meg is magyarázzák a butáknak, hogy mit jelent. Aztán a megvalósítás...elmarad. Már nem először. Ébresztő! Ákos

Ismeretlen_148808 2011.08.05. 23:16:23

Jól látod.

Dani 2011.08.06. 02:13:20

Huh, párommal pedig erősen gondolkoztunk, hogy menjünk e tegnap. Sajnálom, hogy ez a helyzet :S

Ismeretlen_117989 2011.08.06. 05:51:10

Kedves Ákos! A jelentését ott olvashatod a következő sorokban. :)

Ismeretlen_117989 2011.08.06. 05:57:09

Kedves Mindenki! Bocsánat, de a békesség kedvéért levettem egy-két kommentet. Ahogy írtam korábban szeretném ezt az oldalt arra használni, amire létrejött: lelkesíteni másokat a bhakti-jógára. A Harinámmal meglátjuk mi lesz. Nyár van, sok a fesztivál, program, szabadság stb. ez így most nem megy. Talán ősszel...

Ismeretlen_148808 2011.08.06. 08:48:38

Kedves Vijaya Gouranga prabhu! Tudod én is nagyon szeretnék lelkesíteni embereket, hogy jöjjenek a Krisna tudatba, de ahhoz engem is kell lelkesítenie valakinek. Az elmaradt harinamok nem lelkesítőek. Ameddig tuti biztosan nem lesz kérlek ne reklámozzátok úgy, hogy minden pénteken se itt, se a Facebook-on, se sehol. Akkor szójatok, ha tényleg lesz, mert akkor mennék én is. Köszi! Hare Krisna

Akos108 2011.08.06. 11:26:48

Szia! Szépen igyekszel manőverezni, vagy valóban ennyire nem érted a hozzászólásomat. Akkor átfogalmazom. Engem NEM a Harinama jelentése érdekelne, mivel azt tudom. Hanem az idézett mondatodnak az utóbbi fele, amely szó szerint ez: "bizony senki se ért egy szót se,..." (a Harinama komolyabb szavakkal való leírásából.) Honnan tudod, hogy valóban, senki nem ért egy szót sem? :) A választ előre is köszönöm szépen! Ákos

Áki 2011.08.06. 11:39:36

Látom, továbbra is csak söprögetni tudsz. :D Ez hűen tükrözi a magyarországi krisnás közösség színvonalát. További jó szektáskodást. Aki aludni akar, azt tényleg jobb nem zavarni a rózsaszínű ködben való álmodozó lebegésben... :)

Áki 2011.08.06. 11:44:27

Szia! Szépen igyekszel manőverezni, vagy valóban ennyire nem érted a legelső (nem kimoderált) hozzászólásomat. Akkor átfogalmazom. Engem NEM a Harinama jelentése érdekelne, mivel azt tudom. Hanem az idézett mondatodnak az utóbbi fele, amely szó szerint ez: "bizony senki se ért egy szót se,..." (a Harinama komolyabb szavakkal való leírásából.) Honnan tudod, hogy valóban, senki nem ért egy szót sem? :) A választ előre is köszönöm szépen! Ákos

Áki 2011.08.06. 12:05:34

Most már itt részemről ez az utolsó hozzászólás, de nem azért, mert kimoderálnád a következőket... hanem mert én magam döntöttem úgy, hogy nincs értelme olvasni a blogodat mindaddig, amíg az észt osztod csak, és ha valaki nem egy számodra kedvező hozzászólást ír, azt azonnal lekapod, nehogy belerondítson a "Tökéletes imidzsbe". Ahogy a közösséget kerülöm, mert nem kívánok romlott közösségbe lenni, ugyanúgy "kivonulok" innen is. Van fontosabb dolog is a világon, mint a rózsaszín köd oszlatása ott, ahol inkább még többet kérnének belőle. További jó játszadozást a Krisna-hobbyban. :) (Ja, és a kimoderált hozzászólásaimnak sem a stílusával van gond, hanem a tartalmával, ami elég kényesen érint egyeseket.) Üdv, Áki

Ismeretlen_117989 2011.08.06. 13:12:03

Kedves Ákos! Már korábban többször is leírtam az oldalam házirendjét: „Egy fórum, vagy egy cikknek a hozzászólás az én megértésem szerint olyan, mint egy szinte végtelen kerekasztal-beszélgetés. Ezért az illem is ehhez igazodik. Persze nem gondolom, hogy lovagi meghajlás, kézcsók és egyéb kell, de amit sokan művelnek az elképesztő. - Tudom, hogy ezzel egy trend ellen megyek, de: mutatkozz be, legyél beazonosítható. Ha nem mered vállalni a véleményed, akkor ne szólalj meg, semmi értelme. - A saját nevedet add meg. Nagy bunkóság valaki más neve alatt okoskodni. - A témához szólj hozzá. - Viselkedj úgy, mintha vendégségben lennél, mert abban vagy. - Ha nem így teszel, ne lepődj meg, ha kidobnak - Nem kell egyetértened, de az eltérő vélemények ütköztetésének létezik kulturált módja. - Legyél érzékeny, bizonyos érzékeny témáknál óvatosan szólalj meg. - Ne reklámozd magad, az oldalad, vagy bármi mást. - Mint egy jó társaságban, inkább kezd el, segítsd a kommunikációt, mind fagyaszd” De itt egy teljes bejegyzés: http://bhaktijoga.freeblog.hu/archives/2011/05/17/Aktulis_hazai/ Szerintem ez érthető, és valóban, ha nem teszik nem kell idejönni. De hogy válaszoljak is. Az ominózus mondatot úgy értettem, hogy a bhakták általi megfogalmazást szinte senki nem érti. Ha mondjuk az 1-2 ezret arányítjuk 10 millióhoz akkor ez érthető. Szerencsére te érted, és ez tök jó, de nem is neked kellett írnom a cikkben kért magyarázatot. A leveleid stílusából érezhető, hogy sok mindenre ki vagy akadva nem csak az én mondatomra, de ezzel nem tudok mit csinálni. Én minden hibája ellenére szeretek, és szeretni fogok minden bhaktát, beleértve téged is. Békével és szeretettel, Vijaya Gauranga das
süti beállítások módosítása