Töredék

2011.05.11. 03:20

Randóti Miklós: Töredék


Oly korban éltem én e földön,
Radnóti Miklós

mikor az ember úgy elaljasult,

hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra,

s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg,

befonták életét vad kényszerképzetek.



Oly korban éltem én e földön,


mikor besúgni érdem volt, s a gyilkos,

az áruló, a rabló volt a hős, -

s ki néma volt netán s csak lelkesedni rest,

már azt is gyűlölték, akár a pestisest.



Oly korban éltem én e földön,


mikor ki szót emelt, az bújhatott,

s rághatta szégyenében ökleit, -

az ország megvadult, s egy rémes végzeten

vigyorgott vértől és mocsoktól részegen.



Oly korban éltem én e földön,


mikor gyermeknek átok volt az anyja,

s az asszony boldog volt, ha elvetélt,

a élő irigylé a férges síri holtat,

míg habzott asztalán a sűrű méregoldat.

...........................................


Oly korban éltem én e földön,


mikor a költő is csak hallgatott,

s várta, hogy talán megszólal újra -

mert méltó átkot itt úgysem mondhatna más, -

a rettentő szavak tudósa, Ésaiás.

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr155142612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbonc 2011.05.11. 19:50:40

:) Ezt hallottam megzenésítve.Csató Peti és Farkas Zotya üvöltésével,hörgésével:)

Ismeretlen_117989 2011.05.11. 20:45:03

Ez valahol fellelhető?

norbonc 2011.05.12. 19:21:48

Hari Sajnos nem emlékszem,hogy hol,milyen formában hallottam. Talán valamelyik régebbi Ektomorf album végén volt rejtett track...

norbonc 2011.05.12. 19:25:55

"2002-ben megjelent az I Scream Up to the Sky című nagylemezük illetve magyar verziója, a Felüvöltök az égbe. Újítás, hogy szinte minden számban észrevehetőek scratch elemek is, melyeket DJ Pozsi készített. Az albumon megtalálható még a Beatles "Hard Day's Night" című számának feldolgozása is, valamint egy rejtett track, ami Radnóti Miklós "Töredék" című versének feldolgozása, Csató Péter (Replika) közreműködésével." Ezt most találtam az Ektomorf wikipédiájában! :)

rajahamsa 2011.05.13. 10:14:53

http://www.youtube.com/watch?v=_zNuoJilC08

rajahamsa 2011.05.13. 10:28:19

http://www.youtube.com/watch?v=y8JWULcKDh0&feature=related
süti beállítások módosítása