Meghalt Szai Baba

2011.04.26. 03:51


Így szól a hír:

„"Megállt a szíve, és meghalt India legnépszerűbb, csodatevőnek tartott guruja. A 84 éves Szai Baba testét várhatóan pár napra felravatalozzák és közszemlére teszik, hogy a hívei leróhassák tiszteletüket előtte.

Isten vagyok. És te is isten vagy. A különbség te és én közöttem csupán annyi, hogy míg én ennek tudatában vagyok, te egyáltalán nem tudsz róla" - tanítja az 1926-ban Szatjanarajana Radzsu néven született szvámi (szent életűnek tisztelt ember), aki egy 19. századi, hinduk és muszlimok által is szentnek tartott másik híres guru, Sirdi Szai Baba reinkarnációjának, csodatévő gurunak mondja magát.”


A filozófia se gyenge, de a trükkök amivel szédítette a népet a másik fele.
Minden jót kívánok neki.

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr435142601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TN 2011.04.26. 07:46:18

Szia! Én magam sem vagyok Sai Baba híve, sőt nagggyon csúsztatottnak tartom a tanításait. Ugyanakkor ne feledjük, hogy a Sanatana Dharma-n belül különböző iskolák/nézetek alakultak ki, mindegyik a maga irodalmával együtt, amelyeket a hinduk elfogadnak egymás melletti nézeteknek és nem ugranak egymásnak pl. a vaishnavák és saivák sem mint ahogy azt ellenben megteszik a kereszténységen belüli egyéb irányzatok is. A sanata dharmán belüli egyéb irányzatok között megtalálható a dvaita (kettősség) tanítás, amely szerint a jiva és Isten soha nem lesz eggyé, hanem a jiva örök szolgája marad Istennek. Ezt vallja a vaishnava irányzat. DE ott van az advaita (kettősség nélküli) tanítás is, amely szerint a jiva és Isten a moksha után eggyé válnak újra. Ezt tanítja a saiva irányzat pl. Nálunk nyugaton mindig rangsorolni, kategorizálni akarunk mindent, és ezt a hitre/vallásokra, irányzatokra is alkalmazni akarjuk. Keleten ezen túl lépnek, és egymás mellett megférnek az egyéb irányzatok. - Egység a sokszínűségben, ez az elv. Amennyiben Sai Baba az advaita szellemében jelentette azt ki, akkor van helye, bár akkor is, ahhoz képest is van benne csúsztatás. Mégegyszer hangsúlyozom, hogy én magam sem értek egyet Sai Baba tanításaival, kijelentéseivel...én most inkább csak az advaita/dvaita nézetre kívántam utalni. További sikeres blogolást. Szép napot!

Gabor · http://www.nilakantha.hu 2011.04.26. 08:16:43

Szeretett Legfelsőbb Uram! Most inkább csendben maradok, mert a gondolat is képes a földi lét tudatlanság-mocsarába taszítani engem, ha engedem. Én nem tudok semmit, nem ismerek senkit, fogalmam nincs arról, hogy ki kinek az akaratából játsza földi szerepét e hatalmas világ-színpadon. Az egyetlen, amit őszintén tudni szeretnék: Hogyan is juthatnék vissza szerető és gondoskodó Ölelésed Gyönyör-Óceánjába! Ezúttal csendben maradok Uram! :)
süti beállítások módosítása