Megítélni, vagy elítélni

2011.02.22. 03:11


Erről a nagyon fontos témáról már a fekete-fehér igazságoknál akartam írni, de egy pár napja megint feljött, amikor az egyik cikkemet valaki támadásnak, kritikának vélte.

A címben szereplő két szó bár nagyon hasonlít egymásra a távolság köztük mégis hatalmas.

Megítélni dolgokat, helyzeteket, személyeket és főleg magunkat elengedhetetlenül szükséges. Még bhaktáknak is. Sőt különösen nekik. Önmegvalósítási folyamat, lelki tanítómester(ek) választása, komoly fogadalmak tétele, és még sok millió döntés amihez szükség van erre.

Mondok egy egyszerű példát.

Van egy Ford transit kisteherautó és egy Porsche 911 sportkocsi.

Melyik a jobb?

Egyik se és mindkettő.
A kisteherautó lomha, lassú, viszont rengeteg árut el tud vinni, akár raklapszámra.
A sportkocsi rendkívül gyors, robbanékony, de még egy bőröndöt is alig lehet beletenni.
Ha egy Porschevel megjelensz valahol, mindenki téged fog néz, míg a Ford transitot észre se veszik.

Még sokáig folytathatnám a felsorolást az előnyökről és a hátrányokról, amiket érdemes figyelembe venni ha döntenünk kell közöttük. A fontos, hogy ezeket tárgyilagosan vegyük számba és nézzük meg őszintén a célt amire kell.
Fontos, hogy ne legyünk beleszerelmesedve valamelyikbe.

Az életben persze ritka, hogy ennyire egyszerű és szélsőséges példával kell szembenéznünk, de az elv ugyanaz.

Én nagyon sokszor tapasztaltam, hogyha valamilyen gyűlésen feljött egy ötlet, és én a gyenge pontjaira, hátrányaira próbáltam felhívni a figyelmet akkor rám támadtak, hogy negatív vagyok.
Hiába mondtam, hogy nem erről van szó, jó az ötlet csak nézzük meg alaposan és ne legyünk beleszerelmesedve, mert az, mind tudjuk vak.

Azaz nem elítélni (vagy túlítélni), hanem csak megítélni kell.

De azt mindenképp.



A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr755142534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása