Miért ölünk?

2010.09.13. 04:58

Egy érdekes cikk linkjét kaptam nemrég. Pont erről beszélgettem pár napja valakivel, így nagyon aktuálisnak éreztem és gondoltam, megosztom veletek.
 

„A húsevők kevesebb emberi érzelmet tulajdonítanak az állatoknak, mint a vegetáriánusok. Erre egy német vizsgálat derített fényt.

A Bonni Egyetem kutatói több tanulmány során kérdeztek meg húsevőket és vegetáriánusokat, hogy szerintük az állatok képesek-e alapvető érzelmek, mint a félelem vagy a düh, illetve összetettebbek, mint a bűntudat megélésére.

Az eredmény szerint a húsevők az összetett érzelmeket kizárólag emberi sajátosságnak vélték, míg a vegetariánusok az állatokba is belelátták azokat. A vegetáriánusok összességében emberibbnek érzékelik az állatokat - magyarázta Roland Imhoff, az egyetem pszichológusa. A húsevők ezzel szemben általában egyedülállónak tekintik az embert, ami azzal jár, hogy az állatokat megfosztják bizonyos emberi tulajdonságoktól.

Ez az elv leginkább azon állatok esetében érvényes, amelyeket Európában az élelmiszer-előállításhoz használnak fel. A kutyáknak a húsevők is több érzelmet tulajdonítanak.

A pszichológusok párhuzamot látnak az állatok elembertelenítése és a háborúban elvégzett gyilkolás pszichológiai tisztára mosása között. Ezért tették fel a kérdést, hogy az állatok megölésében való passzív részvétel (az állat elfogyasztása) is az elembertelenítés stratégiáját vonja-e maga után. A húsevő embereknél úgy tűnik, így van - összegezte Imhoff.”

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr95142352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amala das · http://bhaktijoga.freeblog.hu 2010.09.13. 12:45:27

http://www.youtube.com/watch?v=s5kyMURvn1o A szöveg elég érdekes, érdemes végighallgatni...

Ropi 2010.09.13. 14:11:53

Nem értek egyet, ez általánosítás. Engem senki nem fog meggyőzni arról, hogy ne egyek húst, mégis nagyon állatbarát vagyok, és hiszek abban is, hogy ugyanúgy vannak érzelmeik. Szerintem nem vagyok egyedül.

Németh Norbert 2010.09.13. 17:59:43

Kedves Ropi! Érdekesen értelmezed a "barát" szót... Remélem "család- és emberbarát" nem vagy :))) Nem akarlak bántani, de ezt nem hagyhattam ki! :) Te amúgy tényleg érdekelne, hogy mit jelent számodra, az hogy állatbarát? Talán Lukács Laci (Tankcsapda énekes) mondta azt, hogy ő a barátjának tekinti az állatokat, és ezért nem is eszi meg őket. Ez logikusabban hangzik számomra... Várom válaszod! Üdv, Norbi Egy story utóiratként: Bár találkoztam már nagyobb ellentmondással is. Kb. 8 éve egy eladó lánnyal beszélgettem, és ő váltig állította, hogy minden élő állatot véd, még a szúnyogokat is próbálja kikergetni a szobából, stb. és pont emiatt vegetáriánus is...csak csirkét eszik :))) 10 perc kellett, mire elismerte, hogy nem vegetáriánus :) Volt egy érve, amit a mai napig nem felejtek el, idézem: - De könyörgöm, a csirke??? De az egy olyan buta állat...nem tud semmit...a csirke csak egyet tud, hogy finom! :)))

Ropi 2010.09.13. 19:45:47

Erre a legjobb példa az, hogy a disznó a kedvenc állatom. Szerintem egy nagyon aranyos, intelligens állat. Mégis, megenni is szeretem, mert a disznót azért tartják, hogy aztán megegyék. Tudom, ez az, amit a krisna tudat "megvet", de én nem vagyok krisnás és valószínűleg nem is leszek. Nem azért, mert nem szimpatizálok vele, hanem egyszerűen vannak dolgok, amikkel nem értek egyet. Mondhatnám úgy is, hogy kicsit földhöz ragadt, gyarló ember vagyok, aki szeret "az élvezetek földjén" élni :P

norbonc 2010.09.14. 11:15:10

Kedves Ropi A húsevéssel nem csak az állatnak és magadnak ártasz: "Háborúk mindaddig lesznek, amíg az emberiség nem mond le a húsevésről. Amíg érzéketlenek vagyunk nekünk soha nem ártott állatok millióinak szenvedésére, addig miért legyünk együttérzőek a miénkkel rivális, vagy ellenséges kormányok, országok lakosaival..." A.C.Bhaktivedanta Swami Prabhupada

Ropi 2010.09.16. 19:07:14

A fenti idézettel lehet egyetérteni vagy nem. Én az utóbbihoz tartozom. A háborúknak politikai okai vannak, érdekek húzódnak mögötte, és ezt nem változtatja meg, hogy nem eszik senki húst. Valaki nem azért érzéketlen emberi életek iránt, mert az állatokat sem tiszteli, hanem mert ilyen a természete (vagy a neveltetése, esetleg az abból adódó következmények). Ilyen emberek mindig is voltak és lesznek is. Hitler is vegetáriánus volt! Én magam egyébként ellenzem az erőszakot és a háborút.

Szórád Attila 2010.09.20. 10:49:46

Íme egy tipikus eset arra, hogy minden elméletet meg lehet magyarázni és annak az ellenkezőjét is...: http://nol.hu/tud-tech/20100918-huseves_nelkul_az_elet

Szórád Attila 2010.09.20. 10:55:10

Hogy én erről mit gondolok? Azt, hogy aki csak tökéletlen tudással rendelkezik, azzal sokmindent "meg lehet etetni", nem csak a húst...
süti beállítások módosítása