Krisnások szakállal

2009.10.31. 06:03

Kicsit ellentmondásosnak tűnik a fenti cím, hiszen általában nem erről ismerjük a bhaktákat.
Mostanában néhány bhakta elkezdett nem borotválkozni, szakállt növeszteni. Amikor megkérdeztem, hogy miért vállrángatás, ideges vihogás volt a válasz.
Aztán amikor mondtam, hogy ezt nem lehet, Srila Prabhupada nem szerette meglepődötten néztek rám.

Amúgy is nyűgös vagyok az új divatok bevezetésére, így kikerestem és lefordítottam Srila Prabhupada néhány egyértelmű utasítását erről, amit most megosztok veletek.

"Amikor Prabhupada először megérkezett 1967-ben San Franciscóba Mukunda dasnak szakálla volt. A szakáll nagyon vastag volt, de nem túl hosszú és Mukunda rendszeresen vágta. Nem sokkal a megérkezése után Prabhupada azt mondta neki „Úgy nézel ki mint egy szent”. Ez elégedetté tette Mukundát és nem gondolta, hogy le kellene borotválni a szakállát, vagy a haját. Később, mikor egyre több tanítvány borotválta le a haját, Mukunda elbizonytalanodott a dologban.

Egy nap odament Srila Prabhupadahoz. „Prabhupada”, mondta, „neked tetszik ez?” és a szakállára mutatott. Prabhupada végig simította a sima arcát és azt mondta, „ nekem ez tetszik”, és mosolygott. Mukunda megértette, hogy a szakáll nincs rendben és már másnap leborotválta.

 Satsvarupa das Goswami: Srila Prabhupada nektár"  

                     *   *   *

"Kivéve, ha nagyon szükséges, mindenkinek borotváltnak kell lennie a fejének és nem szabad megnövesztenie a haját. Ha abszolút szükséges, akkor úgy kell öltözni, mint egy amerikai úriember, rövid hajjal, de a hosszú haj az tilos. Ebből az következik, hogy akinek hosszú haja van az nem az én tanítványom, mert szembeszáll az elvvel. Kivéve, ha nagyon szükséges mindenkinek röviden kell tartania a haját és ha nagyon szükséges úgy öltözzön, mint egy amerikai úriember rövid hajjal.

Nem kell mindenkinek csatlakozni. Ezért nincsen kompromisszum. A tendencia a hippivé válás. Amikor az acaryak szakállal láthatóak az Caturmasya idején van, július és szeptember között. Ha szigorúan követünk az azt jelenti hogy nem csak szakállunk van. Hanem ott sok törvény és szabály van. Nem ehet változatos ételeket. Csak kitrit, ami a földre van öntve és onnan kell felnyalni. És sok más szabály van. És nem tartják meg a szakállukat folyamatosan.

Srila Prabhupada levele Dhistraketunak, New York 1976.07.17."

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr585142034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbonc 2009.10.31. 11:51:56

Haribol A Caturmasya egy böjt-időszak? Örülök,hogy felvetetted ezt a szakáll-témát,mert most választ kaptam egy kérdésemre a sok közül.

balanuja.das 2009.10.31. 14:22:20

Ez érdekes téma.én nagyon meglepődtem mikor kimentünk indiába(mayapura,vrindávan)és ott a bhaktáknak szakálluk volt,hosszú hajuk,fülbevalót viseltek,csiri-csáré dhótikat,stb.. Na jó nem mindenki,de elég sokan,főleg a gurukulások...

goni 2009.11.02. 10:14:28

engem elég érzékenyen érint ez a téma, én is sok helyen láttam hogy az ilyen szenteknek, meg jógiknak mekkora szakálla meg haja van. Bhágavatamban is vannak ilyen képek. nekem ez egy nagy visszatartó erő például, mert nagyon ragaszkodom ezekhez a dolgokhoz. kár hogy sríla Prabhupádának ez a véleménye:(

Ismeretlen_117989 2009.11.02. 11:06:54

Kedves goni! Ez ne legyen visszatartó erő. Gyakorold 100%-ig a Krisna-tudatot szakállal, vagy hosszú hajjal. Csináld, az a lényeg, a többi nem számít.

goni 2009.11.02. 17:27:12

Gouranga! Igyekszem:) inkább úgy értettem hogy abban visszatartó erő, hogy úgymond "hivatalosan" bhakta legyek. Talán majd idővel elhalványulnak ezek a ragaszkodások, ha Krisna is úgy akarja:) Köszi a bíztatást;)

goni 2009.11.02. 17:28:01

Még egy kérdés: mit értesz 100% alatt?:)
süti beállítások módosítása