Élettörténetem 10. rész

2009.10.13. 06:12

 1993-94 körül, már rendszeresen jártunk minden héten a hűvösvölgyi Templomba, ami gyakran nem volt egyszerű, hisz a város ellenkező sarkában, Pesterzsébeten laktunk. Tömegközlekedéssel ez másfélóra is megvan.

 Ezt jól megjegyeztem, és amikor lehetőségem lett rá (96-97), akkor arrafelé kezdtem el prédikálni tudva, hogy az ott lakóknak ez milyen sokat jelent.

Nagyon sokat olvastam, kérdeztem, amikor lehetet segítettem és szép lassan elkezdtünk „bhaktulni”. Otthon készítgettem a most is használatos mahamantra, Gaura-arati is egyéb táblákat, könyveket adtunk fel a szankirtanosok által gyűjtött címekre, gyakran 2 banános ládányit hetente. Isvara Krisna prabhu bevont minket az esztergomi prédikálásba, ahol hamar én tarthattam bhajant, sőt leckét is. Esztergomban osztottam először könyvet a Bazilika mellett… felejthetetlen volt…

Közben a nem kevés kazettám szép lassan letörlődött, ill. leckék és indiai zenék kerültek a metál fűrészelések helyére. Ebben semmi erőltetett nem volt, amiket már amúgy sem hallgattam azok repültek először.

Így járt a gitár is. Sokáig porosodott a szekrény tetején, amikor úgy döntöttem, hogy eladom és egy harmóniumot és egy mridangát veszek az árából. Sokáig nagyon jól jött, hogy volt saját, hisz mindig csak bedobtam a kocsiba és már mehettünk is a programokra. Akkoriban nem lehetett olyan könnyen hangszerhez, ruhához és bármi bhakta cucchoz jutni, mint most.

1994 nyarán összeházasodtunk és összeköltöztünk a feleségemmel. Hirtelen nagyon szegények lettünk, de nagyon boldogok. Mindketten egykék lévén jó dolgunk volt otthon, de fiatalként, albérletet fizetve éppen hogy csak megéltünk. Viszont saját nagy közös oltárunk lett, ami előtt minden reggel együtt énekelhettük a mangalát, japázhattunk, főzhettünk és meghívhattuk a bhakta-barátainkat.

Ez mind mai napig jól jön. Tudom, hogy amit csinálok az a templom és nem valaki mástól várom. És ahol elkezdünk énekelni előbb-utóbb lesz templom is…

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr805142009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása