Pár napja kaptam két nagyon szuper kérdést e-mailben, amit a kérdező engedélyével most itt fogok megválaszolni. Íme: 

"Miért van az, hogy indiai ruhában jártok? Ne az legyen a válasz, hogy ez a hagyomány, mert ez csak külsőség. Én jógázom, és az is az ősi indiai alapokon nyugszik, mégsem járunk indiai ruhában. Igaz van jóga "egyenruha", de az szándékosan úgy van megtervezve, hogy ne legyen különbség férfi-nő között, kivéve ha a nő a hosszú szoknyát választja a nadrág helyett (amiben nem lehet ugyan jógázni, de szatszangra lehet menni benne). Nekem tetszik a krisna tudat, ugyan nem valószínű, hogy belépek az egyházba, mert már van mesterem, és azt az ember nem váltogatja, mint a ruháját. Ez az egy eddig, amivel nem tudok kibékülni, hogy miért kell (kötelező egyáltalán?) indiai ruhában járni nyugaton. Pl én nadrágos vagyok, kényelmetlen is a szoknya viselet, meg nem is szeretem. Szóval érdekelne, hogy ez miért van így nálatok?"

Miért indiai? Miért amerikai, magyar, német, vagy japán? Valamilyen ruhában kell járni (nem kötelező, de erről majd később) így választanunk kell: a folyamatosan változó divat (keverve annyi egyéniséggel, ami van), vagy egy több ezer éves tradíció. Mi a második mellet maradtunk.

Nem vesszük észre, de a különböző ideálokon keresztül ránk nyomott divat a világ egyik legnagyobb rablása. pár évente lecserélheted a teljes ruhatáradat, vagy különben ciki vagy...

Amit mi hordunk az ugyanaz 5 éve, 500 éve, vagy 5000 éve. Plusz (persze, ezt nem kell elhinni), ezt hordják a lelkivilágban, ami minden lelki gyakorló életének a célja. Szóval, jó időben begyakorolni, megszokni a viselését.

Nagyon praktikus a viselete és nagy segítség abban, hogy ne kelljen ezen is gondolkodni, rivalizálni, stb.

Persze, főleg a hölgyeknél van lehetőség az egyéniség kifejezésére, de ez természetes.

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr255142013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cilvija 2009.10.11. 08:10:24

Szia! Köszi :) Pl én nem szeretem az öltözködést, egyáltalán nem érdekel, valszeg ez nem egy nőies hozzá állás, de felesleges külsőségnek tartom. Felmerült még kérdés :) Ha valaki gyakorolja a krsna tudatot, az ugye egy belső, lelki dolog, miért ne járhatna abban, amiben akar? Értem a választ, és elfogadható indok, hogy a lelki világban is így öltöznek, ez megmagyarázza a dolgot, de akkor miért nem öltöztök így folyamatosan? Vagy ez csak a szertartásokhoz, a gyakorláshoz előírás? Mert azt értem, az más. És esetleg aki mindig így jár, az csak megszerette ezt a "divatot" és azért jár mindig indiai ruhában? Hitem szerint a lelki világban már nem foglalkozunk öltözködéssel, evéssel, alvással, stb., sőt nem is emberi alakunk van. Erről is írhatnál bővebben, érdekel, hogy a krsna tudat szerint hogyan zajlik az élet a lelki világban, kitérve ilyen gyakorlati dolgokra is, mint pl az öltözködés. Egyelőre nincs több kérdésem :) Gauranga, cilvija

Emese 2009.10.11. 08:52:17

Ehhez kapcsolódóan lenne nekem is egy kérdésem, vagy talán inkább felvetésem, ami némiképp egy másik vetülete a ruha-témának. Budapest utcáit járva, egyre gyakrabban látok olyan Krisnásokat, akik "európai" ruhában gyűjtenek adományt. Miért? Persze értem a válasznak azon részét, hogy így könnyebb megközelíteni, hozzáférni az esetlegesen kevésbé elfogadó emberekhez, ugyanakkor számomra visszás is, hogy részben az anyagi dolgok (azért mondom, hogy részben, mert tudom, hogy az adománygyűjtésen túl, ismeretterjesztés is folyik..de az utca embere mit lát? nem csak azt, hogy pénzt gyűjtenek a Krisnások?) ennyire befolyással lehetnek akár az öltözködésetekre, a többszáz-többezer éves hagyományokra. Személyes véleményem, hogy amikor dhótiban vagy száriban láttam egy-egy adománygyűjtőt, mindig megörültem, kis színt vitt a napba, és sokkal szívesebben álltam meg. Az "európai" ruhával nehezebb elkülöníteni (persze a hajviselet, meg egyéb jelek árulkodóak) az adott esetben ilyen-olyan karitatív és/vagy magán célra gyűjtő emberektől - akik ha megszólítanak, biztosan meg sem állok. Mindenesetre kíváncsi lennék, hogy ha megvizsgálnánk a ruhák befolyásoló hatását az emberek beszélgetési, adományozó kedvére, akkor mi jönne ki! :)

Mes 2009.10.11. 09:33:10

"Mindenesetre kíváncsi lennék, hogy ha megvizsgálnánk a ruhák befolyásoló hatását az emberek beszélgetési, adományozó kedvére, akkor mi jönne ki! :)" Ez egy jó kis kutatási téma. :)
süti beállítások módosítása