Az átlag magyar férfi

2009.10.02. 06:51

Pár napja olvastam egy cikket a címben szereplő rétegről és gondoltam megosztom veletek. Páran úgyis azt gondolták, hogy nőgyűlölő vagyok, akkor most kapjanak a férfiak :).

„Jelenleg Magyarországon valamivel kevesebb férfi (47 százalék) él, mint nő (53 százalék). Emellett a férfiak átlagéletkora is lényegesen alacsonyabb, mint a női nem képviselőié - jelenleg mintegy nyolc évvel.

A magyar átlagférfi 176,5 centiméter magas és minél inkább idősödik, annál inkább "összemegy": a 60 évesnél idősebb hazai urak átlagmagassága 174,5 centiméter. Az átlagférfi 81 kilogramm.

A tipikus férfi - bármennyire is meglepő - nem dohányzik. A magyar uraknak "mindösszesen" 38 százaléka cigarettázik rendszeresen, és további hat százaléka alkalmanként. Ugyanakkor némileg talán erősíti sztereotípiánkat, hogy a tipikus férfi azért iszik alkoholt: az erősebbik nem mindössze 14 százaléka nem iszik soha szeszt. És szintén igazol minket korábbi gondolatunkban az, hogy a tipikus férfi nem is sportol: mindössze 13 százalék mozgatja meg testét rendszeresen.

A férfiak 40 százaléka nem elégedett testsúlyával, minden negyedik fogyni szeretne, viszont 13 százalék hízni akar, és nem is keveset - mintegy 10 kilót. Igen, egy férfi esetében az sem jó, ha valaki túl sovány, hiszen újból a "nem vagyok tökéletes férfi" rémképével találkozik.”

Persze, kérdezhetnéd, hogy mi szükség van erre, lényeg, hogy én szuper bhakta vagyok, a többiek meg le vannak…

Egyrészt azért, mert te is az átlaghoz tartozol és tőled függ, hogy javítod, vagy rontod.

Elmesélek egy történetet. 4-5 évvel ezelőtt épp vittem valahova édesanyámat, aki akkor már beteg volt, de nem tudta, hogy mennyire és váratlanul azt mondta: „Annak azért örülök Lacikám, hogy nem iszol meg ilyenek, mert e miatt annyi probléma volt a családban, de a többi dolog fölösleges”, utalva ezzel a Krisna-tudatra. Mivel már ennyi dicséret is nagy dolog volt tőle, ezért finoman csak annyit mondtam: „Hidd el, ha ne lenne a „többi dolog” én is ugyanolyan lennék, mint a többiek…” 

A bejegyzés trackback címe:

https://bhaktijogi.blog.hu/api/trackback/id/tr425142003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbonc 2009.10.02. 08:43:19

Hát ja. A "többi dolog"az,ami miatt szimpatizálok a Krisna-tudattal. A "többi dolog az",ami miatt ma már tudom,hogy van Isten és,hogy a szolgája vagyok. Szóval én is rengeteget köszönhetek a "többi dolognak"....még így is,hogy nem vagyok bhakta...hogy cigizek....hogy (mostmár)ritkán szeszt iszok....és hogy sportolok. Ez a helyzet.

norbonc 2009.10.02. 08:45:00

Ja és köszi a személyes történetet.Nagyon megérintett.Tényleg.

brahman 2009.10.06. 14:51:51

Erről nekem egy WMD idézet ugrik be, vagyis "A sorok között is olvashatnék, a lényeg mégsem látható, majdnem minden mindegy, mint egy holt ajkán a csók". És talán teljesen mindegy, hogy hogyan élünk, ha nem vagyunk krisna-tudatúak (sajna én sem vagyok az), mert semmit nem érünk el az anyagi életünkkel csak IDŐLEGES BOLDOGSÁGOT.

norbonc 2009.10.09. 21:33:51

Azért egyáltalán nem mindegy,hogyan élünk.Még akkor sem,ha nem vagyunk bhakták. Törekedni kell a jóságra,mert az kiteljesít minket.

norbonc 2009.10.09. 21:49:55

Sokáig "játszottam a rosszat,hogy ítélkezzetek",de bátran állítom,hogy jónak lenni sokkal jobb.Finom ízek jönnek ám.
süti beállítások módosítása