Eredmény

2014.03.16. 00:21

Albert Einstein2.jpg"Most már tudom, miért szeret olyan sok ember fát vágni. Ennek a munkának ugyanis mindig azonnal látni lehet az eredményét."

 

Albert Einstein

Házasoknak 6. rész

2014.03.15. 06:50

A könyv eredeti címe "Grihasta-ashrama kézikönyv", és H.H. Radhanatha Maharaja kérésére állították össze Bombayban a bhakták 2003-ban. 

Itt tudod elolvasni az előző részt.

"8. A vendégek szolgálata / a másokkal való bánásmód

- Egy grhastha tegyen meg minden tőle telhetőt, hogy hibátlanul viselkedjen másokkal. Lehetőségei szerint szolgálja a vendégeit és próbálja őket minden lehetséges módon elégedetté tenni. A védikus hagyományban egy vendég a Legfelsőbb Úr képviselője, még akkor is, ha nem bhakta (atithi devo bhagavan). Az atithi szanszkritul egy olyan személyre (vendégre) utal, aki bármelyik napon érkezhet (a-tithi), bejelentés nélkül. Egy grhasthának kötelessége nagyon szép, Krisna-tudatos módon gondoskodnia a vendégéről.

- A családban a feleséget Dharmapatninak hívják. Kötelessége, hogy segítse a férjét a szülők, a rokonok és a vendégek kedves szolgálatában.

8.1 Hogyan fogadjunk vendégeket? A megfelelő tudat

- A vendéglátás nem a formaságok, hanem a tudat kérdése. Egy vendégnek úgy kell éreznie, hogy szívesen látják.

- Egy grhasthának biztosítania kell, hogy egyetlen vendég se távozzon elégedetlenül otthonából.

A vendéglátás elsődleges alapelve a szeretet és a melegség. A szolgálat folyamata nem lehet rituális vagy mechanikus. A Srimad Bhagavatam [1. 13. 5-7.] leírja, hogyan fogadta Yudhisthira király és családja Mahatma Vidurát Hastinapuraban, miután hosszú ideig távol volt:
„Mindannyian nagy örömmel indultak felé, mintha az élet tért volna vissza testükbe. Felajánlották hódolatukat, s öleléssel üdvözölték egymást. A hosszú távollét és az aggodalom miatt szeretetükben mindannyian sírva fakadtak. Yudhisthira király elrendelte, hogy hozzanak neki ülőhelyet s fogadják őt illendően. Miután Vidura bőségesen evett és kipihente magát, kényelmes ülőhellyel kínálták. A király ekkor beszélni kezdett hozzá, a jelenlévők pedig hallgatták.”

Srila-Prabhupada-preaches-to-a-guest-in-his-room.jpgSrila Prabhupada a magyarázatban azt mondja: „Yudhisthira király abban is gyakorlott volt, hogyan kell valakit fogadni, még családtagjai esetében is. Vidurát rokonai meleg fogadtatásban részesítették, megölelték és tiszteletüket ajánlották neki. Yudhisthira Maharaja ezután fürdőt és ízletes vacsorát rendelt el Vidura számára, s pihenhetett is eleget. Pihenője után kényelmes ülőhellyel kínálták, majd a király beszélni kezdett neki arról, mi minden történt a családban és egyébként. Így kell fogadni egy szeretett barátot, de még egy ellenséget is. Az indiai erkölcsi tanítások szerint, az embernek még az ellenségét is úgy kell fogadnia otthonában, hogy az ne érezzen egy parányi félelmet sem. Az ember mindig fél az ellenségétől, de ez nem történhet meg, amikor ellensége az otthonában fogadja őt. Ez azt jelenti, hogy azzal, akit otthonunkban fogadunk, úgy kell bánni, mint egy rokonnal, nem beszélve egy olyan családtagról, mint Vidura, aki a család minden tagjának jóakarója volt.”
- A vendégszeretetet valódi szeretet és odaadás érzésével kell felajánlani, úgy tekintve a vendégre, mint a Legfelsőbb Úr megtestesülése. Az Úr azt mondja a Bhagavad-gitában: „Ha valaki szeretettel és odaadással ajánl Nekem egy levelet, egy virágot, egy gyümölcsöt vagy egy kevés vizet, Én elfogadom azt.”
- A Legfelsőbb Úr tehát a szeretettel és odaadással végzett szolgálatot fogadja el és a vendéget, aki az Úr képviselője, ugyanilyen tudatban kell szolgálni. Duryodhana meghívta Krisnát egy lakomára, de Krisna nem ment el a házába, a királyi vendégségbe. Inkább Vidura otthonába ment, aki a bhaktája és az általa felszolgált, egyszerű ételeket fogadta el.

8.2 Az idősek / szülők szolgálata

- Ha egy vendég szeretettel és odaadással való szolgálata védikus alapelv, mennyire készségesnek kell akkor lennie egy grhasthának saját szüleit és idősebb családtagjait szolgálni ugyanebben a tudatban? Az idősekkel és a szülőkkel nagyon kedvesen, udvariasan, előzékenyen és tisztelettel kell beszélni még akkor is, ha nem bhakták.
- Az alázat kardinális elv a Krisna-tudatban és egy grhastha semmiképp sem érezheti magát felsőbbrendűnek amiatt, hogy ő bhakta, családtagjai pedig nem azok! Ne legyen az ember nyers, goromba vagy arrogáns az idősebbekkel szemben. Ugyanakkor ne engedjen a Krisna-tudat elveiből. Légy szilárd a Krisna-tudatodban, de maradj kedves és tiszteletteljes a szüleiddel és az idősebbekkel szemben és szolgáld szépen őket.
- Hogyan fejezd ki tiszteletedet az idősebbek felé? A szülők lábának megérintése a védikus kultúra egyik fontos eleme. A grhastháknak ezt a kultúrát kell gyakorolniuk. Ahogy egy elültetett virágnak szüksége van egy bizonyos fajta földre, oxigénre, fényre, hasonló módon a Krisna-tudat odaadó növényének is egy bizonyos fajta kultúrára és atmoszférára van szüksége. Mi ez a kultúra? Ez a kultúra a vaisnava kultúra, amelyben minden élőlény tiszteletet kap, nem beszélve az idősekről és a szülőkről.

8.3 Hogyan viszonyuljunk más élőlényekhez?

Az alábbi verset a Panca Tantrában olvashatjuk:

ayam nijah paro vyakti gananam laghucetasam
uädar caritanam tu vasudhaiv kutumbakam

Aki szűklátókörű (laghu cetasam), az úgy gondolkodik, hogy ez az enyém és a magam számára kell, hogy használjam. Aki azonban széleslátókörű (udar caritanam), az az egész univerzumot a családjának, Krisna családjának tekinti. A Bhagavad-gitában azt mondja az Úr: „Tudnod kell, hogy az anyagi természetben minden faj születés által jöhet létre, s Én vagyok a magot adó Atya.”

- Egy grhastha tekintsen minden élőlényt a saját családjának, ne csak az emberi lényeket, a vendégek és a hozzánk közelálló és kedves személyek formájában!

- Felmerülhet a kérdés, hogy mit tegyünk, ha kártevőkkel, rágcsálókkal, svábbogarakkal, szúnyogokkal stb. találkozunk az otthonunkban? Olyan módszereket kell alkalmaznunk, melyekkel távol tarthatjuk ezeket a kártevőket, főleg a magas szintű tisztasági sztenderdek fenntartása miatt.

- Egy grhastha természetszerűleg kedves minden állattal szemben, főleg a tehenekkel, akik tejet adnak és ezért az emberiség anyái. Nyilvánvaló, hogy egy grhastha, aki Krisnát tartja az élete középpontjában ápolja a väsudeva kutumbakam kultúrát. Ez volt a valódi kultúra a nukleáris családok és a TV-videó kultúra megjelenése előtt!

8.4. Hogyan viszonyuljunk a szolgákhoz / alárendeltjeinkhez?

Azt mondják, hogy az embernek úgy kell bánnia a szolgájával, mint a saját fiával, észben tartva a széles látókörűség elvét. Egy szolgának ugyanolyan boldognak kell lennie a házadban, mint a fiadnak. Adj a szolgádnak szeretetet, ajándékokat, és ezt a szolgálatával fogja viszonozni.
- A grhasthának gondoskodnia kell róla, hogy prasadamot szolgáljon a szolgájának, mielőtt ő maga megtisztelné azt. Máskülönben előfordulhat, hogy nem jut elegendő étel a szolgának. Egy grhasthának azt is tudnia kell, hogy mennyi prasadamot kell főzni ahhoz, hogy mindenki elégedett legyen.

8.5 Prasadam osztás olyan személyeknek, akik nem fogadták el a Krisna-tudatot / Hogyan bánjanak a grhasthák a koldusokkal?

A prasadam Krisna kegye és annyit kell kiosztani, amennyit csak lehet azoknak, akik nem fogadták el a Krisna-tudatot. Az emberek általában annyiféle anyagi ételt megesznek, de már csak egyetlen morzsa mahaprasadam összekapcsolja őket Krisnával! Srila Prabhupada a kezdetekben így csinált bhaktákat. A bhakták, akik megtisztelték a prasadamot mindig visszajöttek és megtisztultak. Ha egy materialista személy akár csak egyetlen morzsa prasadamot elfogad, garantált, hogy emberi születést kap, mert kapcsolatba került Krisnával. Ha egy grhasthát / bhaktát az utcán megközelít egy koldus, sosem szabad, hogy üres kézzel hagyjuk távozni. Ha valaki megközelít egy vaisnavát és kér valamit, bármit is kérjen, a vaisnava Krisnát adja neki. Az embernek életelve kell, hogy legyen, hogy mindig legyen egy bizonyos mennyiségű prasadam nála, akár kis csomagokban vagy valamilyen formában, hogy tudjon adni bárkinek, aki koldul. Valójában, ha valaki koldul, lehetőségünk van átadni neki Krisnát.
Ha egy koldus megközelít egy grhasthát és nincs nála prasadam, akkor adjon pénzt. Ne menjünk el anélkül, hogy adnánk valamit. Még ha nem is éhes a kéregető, még ha csak megjátssza is magát, honnan tudjuk? Adjunk neki prasadamot. Ha nincs nálad prasadam, adjál neki néhány pajszát vagy rúpiát. Nem tudjuk, hogy mit fog csinálni a koldus a rúpiákkal és pajszákkal, de ha prasadamot kap, biztosan tudjuk, hogy tisztulni fog. Ha nem adunk prasadamot és elküldjük a koldust, megkeményedik a szívünk. Osszatok prasadamot és imádkozzatok, hogy Krisna adja a kegyét az elfogadónak. Ez egy olyan szabály, amit minden bhaktának / grhasthának követnie kell. Ez erősíteni fogja az egyén Krisna-tudatát és lehetővé teszi, hogy egy igazi, Krisna kegyével teli edénnyé váljon.

Amikor prasadamot osztunk, ne gondoljuk magunkról azt, hogy valami nagy személyiségek vagyunk, vagy jótevők, hanem lássuk magunkat a koldus szolgájaként. Ez egy vaisnava. Ne szolgáljunk egy koldust úgy, hogy olyan dolgot adunk neki, amit rosszul fog használni. Ehelyett alázatosan kérjük meg, hogy tisztelje meg a prasadamot. Ha azt mondja a koldus, hogy nem kell nekem prasadam, valami mást adjál, csak folytassuk, amit csinálunk. A koldus azt kapja, amire szüksége van, függetlenül attól, hogy érti-e, vagy sem.

8.6 Hogyan viszonyuljanak a grhastha férfiak a nőkhöz?

A grhastha férfiaknak a mindennapok során viszonyulniuk kell valahogyan a nőkhöz és természetesen fordítva is. Azonkívül a brahmacarikkal és a sannyasikkal is bánniuk kell valahogyan. Nagyon fontos, hogy mindegyik asrama szentségét tartsuk megfelelő tiszteletben. A bhakták a gyakorlatban jól alkalmazhatónak találják a következő irányelveket:

- A feleségeden kívül tekints minden nőre úgy, mint az édesanyádra!
- Jó, ha tudatában vagy, hogy a grhastha asrama nem jelent engedélyt arra, hogy szabadon társulj a nőkkel. Srila Prabhupada gyakran megjegyezte, hogy a férfi és a nő közötti kapcsolat olyan, mint a tűz és a vaj. Kerüljük a fizikai kapcsolatot. Ez a házasság után is érvényes!
- Légy tiszteletteljes és ne légy komolytalan!
- Más nőkkel csak szükség esetén beszélj, lehetőleg a feleséged jelenlétében.
- Férfi tanácsadóktól kérj tanácsot!
- Olyan szolgálatokat, amelyek túl sok kapcsolatot kívánnak meg nőkkel, a feleségeden keresztül végezz!

8.7 Hogyan viszonyuljanak a grhastha férfiak a brahmacarikhoz és a sannyasikhoz?

- Légy barátságos, de tiszteletteljes! Tiszteld a lemondásukat!
- Ne érezd magad felsőbbrendűnek úgy, hogy lenézed őket amiatt, hogy anyagilag nem termelnek a társadalomban.
- Az emberi társadalomnak szüksége van a brahmacarik és a sannyasik szolgálatára. Cselekedj védelmező módon, hogy a brahmacarik és a sannyasik segítséget kapjanak a cölibátusi fogadalmaik betartásához, ebben a nehéz korszakban, a Kali-yugában.

8. 8 Hogyan viszonyuljanak a grhastha nők a férfiakhoz?

- Más férfiakkal csak szükség esetén beszélj, lehetőleg a férjed jelenlétében! A grhastha asrama nem engedély arra, hogy szabadon társuljunk a férfiakkal. Kerüld a fizikai kapcsolatot! A tűz és vaj szabály házasság után is érvényes.
- Tanácsot női tanácsadóktól kérj, vagy ha férfi tanácsadótól szükséges, akkor a felesége jelenlétében tedd! Olyan szolgálatokat, amelyek túl sok kapcsolatot igényelnek brahmacarikkal vagy más férfiakkal, a férjeden keresztül végezz!

8.9 Hogyan viszonyuljanak a grhastha nők a brahmacarikhoz és a sannyasikhoz?

- Kerüld a frivol viselkedést és beszédet, a hangos nevetgéléssel, vihorászással való figyelemfelkeltést és mindig viselj a vaisnava etikettnek megfelelő öltöztet!
- Házas nők a férjük kíséretében találkozzanak sannyasikkal vagy brahmacarikkal. Ha mégsem, egy másik mataji kísérje el őket. Ez az irányelv érvényes a hajadon hölgyekre is. A brahmacari és a sannyasa asrama-ok méltóságát és szentségét fenn kell tartani a társadalom jóléte érdekében.

8.10 Háziállatok tartása

- Egy vaisnava természeténél fogva kedves. Sivanand Sen, Caitanya Mahaprabhu egyik bensőséges tanítványa engedte, hogy egy kutya csatlakozzon a bhakták csapatához, akik Bengálból Jagannath Puriba utaztak, hogy darsanát vegyenek az Úr Caitanya Mahaprabhuról. Az Úr Gauranga személyesen etette meg a kutyát és visszaküldte Istenhez. A tisztaság kedvéért azonban javasolt, hogy a házunkban ne tartsunk háziállatokat.

- Az elmúlt korszakban a grhasthák teheneket és ökröket tartottak és gondosan vigyáztak rájuk. A Go-palan és a Go-raksa fontos védikus elvek, amelyeket minden grhasthának nagy becsben és tiszteletben kell tartania.


- A grhastha élet fontos aspektusa, hogy elsajátítsuk a széles látókörűség szellemét és minden élőlényt szolgáljunk. Mivel a grhastha asrama középpontjában Krisna áll, a grhastha élet egy isteni életmód. Vannak azonban más felelősségeink is."

 

 

 

 

Van megoldás :)

2014.03.14. 12:26

megoldás.jpg

Így köszöntötték az oviban Szubit:

)

 És ilyen volt, amikor 4 éves korában:

)

Találtam egy igen ütős írást itt ezzel a címmel. Szerintem neked is hasznos.

"Elvégeztél egy iskolát (vagy többet). Szereztél egy szakképesítést, egy diplomát (vagy többet). Nekivágtál a nagybetűs életnek, voltak terveid is, hogy hány éven belül mit érsz el: családi ház, autó, kutya, rendszeres nyaralás, fotózkodás a Grand Canyon tetején. Aztán eltelt pár év, és mi valósult meg belőle? Semmi. Sőt, inkább visszamennél az iskolapadba, mert ott nem volt felelősség, legfeljebb tanulni kellett rendesen. Az iskolában átmentél, az életben viszont megbuktál.
(Persze ha neked maradéktalanul sikerült mindent elérned, akkor gratulálok! És egyben el is köszönök tőled (további szép napot!), mert ez az írás nem neked szól.)
De ha te azok közé tartozol, akiknek nem jött össze az élet eddig, akkor olvass tovább, mert megmutatom, mit szúrtál el. Ha érzékeny, és sértődékeny vagy, akkor ne olvass tovább, mert nem az a célom, hogy simogassam a lelkedet.

unmotivated.jpg1. Lusta vagy
Tudod, hogy előrelépéshez tanulni kellene. Mondjuk angolul, vagy németül. Vagy el kellene végezni egy OKJ-s tanfolyamot. Vagy nem tévét meg autót kellene hitelből venni, hanem mondjuk elvégezni egy főiskolát. Mert gyakorlatod már van, mégis egy nálad sokkal kevésbé hozzáértő fiatal mondja meg, hogy mit csinálj napi 8 órában. Mert neki diplomája van, és mert a főnök rokona.
Na és? Attól neked még bele kell törődnöd a lábtörlő szerepbe? A gyűlölködés helyett inkább össze kellene magadat kapni, és nekiállni valaminek, amitől jobb életed lesz majd. Jó, persze dühöngeni könnyebb, és érzelmileg is sokkal intenzívebb dolog, mint 150 oldalt bemagolni egy hét alatt. “Áááá, és erre úgysem vagyok képes. Mikor tanulnék?” Pedig nem buta vagy, csak lusta. Valamit valamiért. A jobb életért dolgozni kell.

2. Nincsenek prioritásaid
A rövid távú céljaid fontosabbak a hosszú távú céloknál. A sürgős dolgok meg fontosabbak a fontos dolgoknál. Az, hogy megnézz egy meccset, összerendezgesd a receptjeidet, vagy naponta több órán keresztül pletykálj a lépcsőházban, és tízszer sétáltasd meg a kutyát, fontosabb minden másnál.
Pedig ha csak napi egy órát fordítanál arra, hogy mások élete helyett a sajátodra koncentrálj és tanulj; jobban megismerd, hogy mire vagy képes valójában, egy éven belül gyökeresen változna meg az életed. Jó értelembe véve. Elindulnál a hitel nélküli családi ház, autó irányába.

3. A kormánytól várod a Kánaánt
“Elmútnyócév >>> rezsicsökkentés >>> Kánaán!” lassan már itt fogunk tartani. Ezzel nem is lenne semmi gond, ha betartható lenne. Minden állampolgár kapna havi félmillió nettót, autót, ingyenbenzint, és nyaralót a görög tengerparton. Na de akkor ki akarna dolgozni? Senki! Behalna a gazdaság.
A mindenkori aktuális kormány itt-ott talán képes arra, hogy az “átlagember” élete kicsit jobb legyen, de nem csinál tömegesen a gyári munkásokból, irodai dolgozókból vezérigazgatókat. Ezt csak a gyári munkások és az irodai alkalmazottak érhetik el saját erejükből. Mindegy, hogy ki van kormányon, mert nem fogja a fizetésedet megtízszerezni. Egyszerűen nem képes rá. Attól, hogy “Magyarország jobban teljesít”, te még nem fogsz automatikusan jobban teljesíteni.
Ha nem szeretnél nyugdíjasként hajléktalan lenni, másoktól kéregetni, kukázni, azért bizony neked kell tenned most. Egyetlen kormány sem hozza el neked a Kánaánt. Azt csak te személyesen teremtheted meg magadnak.

4. Irigy vagy
Van egy jó ötleted, de nem valósítod meg, mert “Mi van, ha ellopják?”. Hát akkor ellopják. Sőt, ha jó az ötlet, csomóan fogják ellopni. Na és? Attól még lehetsz első. De csak azért nem állni neki egy bitang jó ötletnek, mert “mi van ha ellopják”, ostobaság!
Legális a Windows a gépeden? Töltesz le a Ncore-ról? Másoltad le már mások dolgozatát? A Microsoft virágzik, a filmipar, játékipar virágzik, sőt az sem szenvedett kárt, akiről másoltad a dogádat. Ha van egy jó ötleted, az már csak marketing kérdése, hogy te legyél a célpiacod alfája és az omegája. Hajrá!

5. Csak lopni tudsz
Minek saját ötlet, amikor mások termékeit/szolgáltatásait, megoldásait is lenyúlhatod egy az egyben? Pedig ez szinte mindig bukással végződik. (Egy példa: van olyan konkurenciánk, akik tőlünk vesz át rendszeresen írásokat. Mi meg hagyjuk, és adott esetben szívesen mutogatjuk meg cégvezetőknek, hogy miért választanának egy tolvajt, amikor dolgozhatnak az “Eredeti”-vel is?)
A lopással konkrétan az a baj, hogy nem vagy “Eredeti”. Ezért nem menő egy ötkarikás Audi, ezért gáz egy replika Rolex, ezért gáz egy Neki cipő, és régen ezért volt ciki egy Budwill hátitáska. Az eredetiség sikerre visz, a lopással legjobb esetben is csak B kategóriáig viszed.

6. Elhiszed, amit láttatnak veled
Ha elhiszed, hogy a hírportálok lényege a tájékoztatás; a Facebook lényege az, hogy szórakozz; a mozifilmeké, meg hogy jól érezd magadat, akkor azt hiszem, nincs is miről beszélnünk.
A hírportálok lényege ugyanis az, hogy kitöltsék szöveggel a reklámbannerek közötti részt. A Facebook lényege, hogy ismerősök dolgaival töltse ki a reklámok közti részt. A mozifilmeké pedig az, hogy jegyet, üdítőt, és kukoricát vegyél. A médiában semmi nem szól rólad, minden a manipulációról szól.
Ha nincs saját véleményed, ha ma erre szavaznál, holnap arra, ha ma ezt a benzint tankolod, holnap másmilyet, ha ma ezt a sampont használod, holnap másikat, akkor bizony könnyen manipulálható vagy. És így azt is elhiszed, hogy minden gazdag csak kihasználja szegényeket. És hogy sokkal jobb szegénynek lenni, mert így legalább tisztességes vagy.
Ha nincs saját objektív képed a világról, akkor soha nem is lesz jobb az életed, mint ahol most vagy, mindig arra fogsz menni, amerre mások irányítanak.

7. Túl komolyan veszed az életet
Az életet élheted kalandként is. Úgy, mintha csak nyaralni mennél egy hétre, új dolgokat kipróbálni, és ami tetszik, azt megtartod, ami nem, azt meg nem. Az élet pedig pont ilyen. Minden nap új lehetőségekkel találkozol, amik sokkal jobbá, izgalmasabbá tehetik az életedet. Kérdés: akarsz-e ezekkel élni? Vagy te már túl komoly vagy? Akkor ez van, akkor te jó vagy így is.
De hadd legyen egy rossz hírem: vagy a saját sikeredet és a saját kalandos életedet építed, vagy a másokét.

8. Félsz változtatni
Azt lehet mondani, hogy ma az átlagemberek nagyjából derékig ülnek a sz@rban. Nem nyakig, csak derékig. Van mit enni, meleg van, sőt ha esetleg kicsit jobban hullámzik a sz@r, még akkor sem lep el. Jó így. De tényleg jó így?
Mert ha mondjuk megpróbálsz változtatni, tanulni, vállalkozni, és nem sikerül, akkor mi lehet a legrosszabb? Az, hogy ismét derékig fogsz ülni ott, ahol most ülsz. De mi van, ha sikerül? Mert ha körbenézel, azért láthatod, hogy igencsak sok ember él minőségi életet! Te miért félsz megpróbálni kimászni a gödörből? Ugyanolyan gáz munkát, mint amit most csinálsz, mindig fogsz találni. Akkor meg ne félj megpróbálni mászni!

9. Mazochista, mártír alkat vagy
Vannak olyanok, akik szeretik magukat sajnáltatni. Van pénzük, de nem vesznek jobb ruhát, hogy elmondhassák a családjuknak: “én is szakadt ruhában járok”. Pihenhetnének, de nem pihennek, hogy azt mondhassák a nap végén: “egész nap dolgoztam”.
Nem szólnak egy bántó dolog miatt csak azért, hogy később ezt a partnerük orra alá dörgölhessék. És nem akarnak szebb életet, hogy később azt mondhassák: “Én miattad nem tanultam tovább.” “Miattad … ”
Ez a legrosszabb, mert aki ilyen alkat, az egyszerűen jól érzi magát így. Képes hosszan, akár éveken át szenvedni csak azért a pár perces lelki kielégülésért, amíg a másiknak elmondja: “Miattad…”. Ó, pedig dehogy a másik miatt! Aki ilyen, az saját maga miatt ilyen. Saját maga miatt van gázos élete. Ő választotta ezt. Ezzel palástolja a lustaságát, a döntésképtelenségét. Te ne legyél ilyen!

10. Nem fogadod jó szívvel a kritikát
Az ember nem véletlenül érez fájdalmat. A szervezet a fájdalommal azt jelzi, hogy valami nagyon nem oké. Valami eltört, valami beteg, valamit gyógyítani kell. Ha neked fáj a kritika és fáj az igazság, akkor az azt jelzi, hogy valami az életedben nagyon nem oké, valahol törés van, valamit gyógyítani kell.
És én bízom benne, hogy képes leszel végre elindulni a gyógyulás és a jobb élet felé vezető úton. Sok sikert!"

Dolgozni kell

2014.03.10. 00:32

 Egy nagyon jó leckerészlet Srila Prabhupadatól magyar felirattal.

 

süti beállítások módosítása